לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תהליך הגשת תביעת תאונות דרכים – מה חשוב לדעת?

מעורבות בתאונת דרכים היא דבר מאוד לא צפוי ולצערנו נפוץ מאוד בישראל ובעולם כולו. בגלל שאי אפשר לצפות זאת אנשים מוצאים עצמם עם חבלות ונזקי גוף ורכוש אשר גם גובים מהם מחיר כלכלי גבוה. אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים נדרשת הבנת תהליך הגשת תביעת תאונות דרכים למיצוי הזכויות שלכם תוך קבלת פיצויים וסיוע כלכלי להתמודדות עם השלכות התאונה.

 

הגשת תביעת תאונת דרכים – מול מי?

בישראל כל נהג מחויב תחת חוק ביטוח חובה לבטח את עצמו מפני תאונת דרכים, הביטוח יכול להיעשות מול כל חברת ביטוח שיבחר הנהג. מבחינת הבנת תהליך הגשת תביעת תאונות דרכים ישנם כמה גורמים מולם יוגשו תביעות. מצד אחד לכל גורם נדרשים מסמכים והליכים שונים, אך מול כולם ישנם כמה עקרונות מרכזיים שחשוב לקחת בחשבון כחלק מההליך ונפרט עליהם בהמשך. תחילה נבין מול מי מתנהלת תביעה.

 

חברת ביטוח פרטי

הגורם הראשון רלוונטי לכל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים והיא חברת הביטוח שבה הוא מבוטח במסגרת ביטוח חובה. תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים מול חברות הביטוח הפרטיות משתנה בין חברה אחת לאחרת אך ככלל נדרש מהנהג להגיש מסמכים אודות מצבו הרפואי והנזקים שנגרמו לו מהתאונה וכן תיאור פרטי התאונה כולל מתן עדויות מאנשים שהיו מעורבים בתאונה או עדים לה.

 

נזקי גוף

כאמור נזקי הגוף מבוטחים על ידי חברת הביטוח במסגרת ביטוח חובה, אך ישנם אנשים שמבוטחים מעבר לביטוח תאונות דרכים אלא גם בביטוחים פרטיים נוספים שאמורים לבטח אותם מפני נזקי גוף. במידה וזאת אכן המצב אצל התובע הוא יצטרך להפעיל גם הליך הגשת תביעת תאונת דרכים לחברה, או תחת הפוליסה, שמבטחת אותו מפני נזקי גוף במטרה לקבל סיוע להתמודד לדוגמא עם אובדן כושר עבודה.

 

נזקים לרכוש

מעבר לביטוח חובה נהגים יכולים לבחור לבטח את הרכב שלהם בביטוח מקיף, במקרה זה חברת הביטוח תהיה אחראית גם לפצות על נזקי הרכוש שנגרמו לרכב, לעיתים אפילו ברמת טוטאל לוס לפצות ברכב חדש. הנזקים לרכוש אמנם פחות דחופים או משמעותיים מאשר נזקי הגוף, אך אם התובע משלם בכל חודש לחברת הביטוח למען כיסוי זה, בהחלט צריך להפעיל אותו ולהתקדם גם בהליך זה.

מה עושים במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח מקיף? התשובות במאמר >>>

 

ביטוח לאומי

נזקי הגוף מתאונת הדרכים יכולים להיות חמורים מאוד עד כדי לגרום לנכות אצל המעורב. במקרה כזה מעבר למימוש הכיסוי מול חברות הביטוח הפרטיות יהיה צורך גם לפנות למוסד לביטוח לאומי ולפתוח הליך הגשת תביעה לנכות. הליך זה לא תמיד רלוונטי לכל המעורבים בתאונת דרכים אך למי שהוא כן מדובר בסכומי כסף גבוהים שמגיעים לו במסגרת החוק, ולכן גם אם זה מוסיף בירוקרטיה נוספת ומסע תביעה נוסף, חשוב לא לוותר על הליך זה, ואנחנו כאן לסייע לכם!

 

מעורבים בתאונה

לבסוף לאחר שהוגשו תביעות מול חברות הביטוח ובמקרה הצורך מול הביטוח הלאומי, אפשר להתקדם לבחון את הנזקים שנגרמו ואת מידת המעורבות והאחריות של הנפגעים בתאונה. במקרה שבו יש מעורב אחר שביצע את התאונה והדבר ברור, אפשר גם לשקול להגיש תביעה אזרחית כנגד הנהג המעורב על מנת לקבל ממנו פיצויים על עוגמת הנפש והנזקים שביצע. חשוב לשים לב כי זאת תביעה מורכבת ולכן כדאי שנבחן אותה תחילה ביחד ונחליט האם להתקדם גם במישור זה.

 

הגשת תביעת תאונת דרכים – עם מי?

לא משנה מול מי אתם רוצים, או צריכים, לבצע תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים, במשרד עורכי הדין פייפר כהן נוכל ונשמח לסייע לכם. יש לנו ניסיון רב בתביעות מסוג זה, וגם תביעות אחרות למימוש ומיצוי זכויות, אשר מאפשר לנו לנהל תביעות בצורה יעילה ומהירה וכן לפעול להשיג לכם את מירב הפיצויים שמגיעים במקרה שלכם. צרו איתנו קשר עוד היום!

 

הבנת תהליך הגשת תביעת תאונות דרכים לכל הגורמים

כפי שציינו ישנם כל מיני גורמים מולם נדרש להתנהל לאחר מעורבות בתאונת דרכים ובעצם הבנת תהליך הגשת תביעת תאונות דרכים דורש הבנת תהליכים רבים וסוגי תביעות רבים. מומלץ להתחיל את הטיפול בתאונת דרכים בשיחת ייעוץ עם עורך דין שמתמחה בתחום. בפגישה יש לסקור את כל הביטוחים והכיסויים שיש לתובע העתידי כדי להחליט על אופן הפעולה ולהבין מה נדרש מהתובע להכין.

 

3 עקרונות מרכזיים בהליך לאחר תאונת דרכים

לא משנה באיזה תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים מדובר יש כמה עקרונות מרכזיים שכדאי להכיר עוד טרם ניגשים לדרוש את מה שמגיע לכם.

 

איסוף עדויות

המטרה של התובע לשכנע את חברת הביטוח במידת המעורבות שלו וכן בנזקים שנגרמו ולכן ככל שיש יותר עדויות מהתאונה כך מוטב. כמו כן, אם יחליט הנפגע להתקדם בתביעה מול מעורבים אחרים, העדויות הללו יהיו חשובות מאוד. לכן אם הייתם מעורבים בתאונה ודאו שיש לכם את פרטי הקשר של הנוכחים באירוע.

 

איסוף מסמכים רפואיים

בהמשך לעדויות מהתאונה עצמה, ידרשו מכם גם עדויות רפואיות על נזקי הגוף מהתאונה. מול חברת הביטוח שמבטחת מפני תאונות דרכים יהיה רלוונטי מאוד לדעת מה בדיוק הנזקים שנמצאו לאחר התאונה וכתוצאה ממנה. כמו כן, מול הביטוח הלאומי תצטרכו להביא מידע מקיף על הפגיעה בתפקוד שלכם, לכן בכל מקרה אספו את המידע הרפואי ושמרו עליו.

 

פעולה מהירה ואקטיבית

חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי לא יצרו אתכם קשר כדי לסייע לכם והתפקיד שלכם הוא ליצור איתם קשר על מנת לוודא את קבלת הזכויות שלכם. כדאי לפעול בצורה מהירה בסמוך לתאונה כדי שהנזקים יהיו רלוונטיים וגם שהמידע עוד טרי ועכשווי.

הבנת תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים בצורה הטובה ביותר צריך לעשות בסיוע של איש מקצוע אשר בוחן את המקרה מקרוב וממליץ כיצד להתקדם. זכרו שיש כמה גורמים שמולם תדרשו להתנהל וחשוב לוודא את מיצוי הכיסויים מול כל אחד מהם.

הבנת תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים
הבנת תהליך הגשת תביעת תאונת דרכים

 

הגשת תביעת תאונת דרכים מתבצעת דבר ראשון מול חברת הביטוח אשר מבטחת בביטוח חובה, אך לפי הנזקים והכיסויים שרלוונטיים לנפגע יכול להיות שנחליט להגיש תביעות גם מול חברות ביטוח אחרות, מול הביטוח הלאומי ומול מעורבים בתאונה.

 

כל ההליך יכול להתבצע בסיוע של איש מקצוע ובפרט עורך דין שמתמחה בתחום. אנחנו משרד עורכי הדין פייפר כהן ניהלנו מאות תביעות דומות עם לקוחות מרוצים ואתם בהחלט מוזמנים להיות הלקוח הבא.

 

ההבדל הפיזי ברור – נזקים לגוף אל מול נזקים לרכוש כמו לרכב שהיה מעורב בתאונה, אך מבחינה ביטוחית נזקי הגוף מבוטחים במסגרת ביטוח חובה ובמקרים חמורים גם בביטוח הלאומי (או בביטוחים פרטיים נוספים), בעוד הרכוש לא תמיד מבוטח ואם כן אז לדוגמא בביטוח מקיף לרכב.

 

ההליך מול ביטוח לאומי לא רלוונטי לכולם אלא למי שנותר עם נכות כתוצאה מהתאונה. במידה ואכן זאת רלוונטי מגישים תביעה להכרה בנכות ובהמשך לקבלת שיעור אחוזי נכות. אלו מזכים בקצבת נכות ובמענקים נוספים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!