לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פציעות שכיחות לאחר תאונת דרכים

כאשר מדברים על נזקי הגוף המזכים בפיצויים לאחר תאונת דרכים, הרבה אנשים נוטים לחשוב שמדובר רק בפציעות חמורות כגון: שברים פתוחים, חתכים פתוחים, איבוד הכרה ועוד. כלומר, לרוב נזקים ופגיעות נראים לעין שהנזק בגינם ברור, עם זאת, הרבה מתאונות הדרכים מלוות גם בפציעות פחות קשות, אשר לא תמיד נראות לעין.
לכן, חשוב לדעת שגם פציעות אלו עשויות לזכות אתכם בפיצויים.

 

לצערנו, הרבה אנשים שעוברים תאונת דרכים המלווה בנזקי גוף, נפצעים באופן אשר מצריך מהם תקופת החלמה, ניצול ימי מחלה, בדיקות רפואיות ועוד.

אולם, לא תמיד האדם שנפצע מנסה לדרוש פיצויים בעבור הפגיעה שנגרמה לו מתוך המחשבה "שלא יצא מזה כלום" ויחד עם זאת, גם אם אותו אדם פנה לחברת הביטוח בדרישה לפיצויים, חברות ביטוח רבות מתנערות מאחריות ולא ממהרות לחלק פיצויים, במיוחד שמדובר בפגיעות קלות.

לכן, במאמר זה נפרט לכם מספר סוגי פציעות שכיחות שנגרמות בתאונות דרכים, מה הנזקים שעשויים להיגרם בעקבות אותן פציעות וכיצד ניתן לקבל פיצויים בעקבותן. אך לפני כן חשוב לציין שלאחר תאונת דרכים, בין אם היא מלווה שפציעות קשות ובין אם לאו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים מומחה בנזקי גוף, אשר ילווה אתכם בעת הגשת התביעה וכן לאורך כל ההליך עד לקבלת מירב הפיצויים.

 

פיצויים לנפגעי תאונות דרכים:

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו נזקי גוף, זכאי לקבל פיצויים. הזכאות לפיצויים ניתנת בעבור נזקי הגוף, בין אם הם קשים ובין אם הם קלים ולכן, חשוב לדעת שלכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, עומדת הזכות לדרוש פיצויים בעבור הנזק.

את הפיצויים בעבור נזקי הגוף ניתן לקבל מחברת הביטוח המבטחת את הרכב, ואין חשיבות לשאלת האחריות. כלומר, גם אם עשיתם תאונה והתאונה נגרמה באשמתכם שלא במכוון, אתם זכאים לפיצויים בעבור נזקי הגוף שנגרמו לכם.

 

תאונות דרכים:

תאונות דרכים עשויות להתרחש בכל זמן ובכל מקום: תאונת דרכים בעבודה, תאונת פגע וברח, תאונת דרכים אופנוע, תאונת דרכים כהולך רגל, תאונת דרכים בין רכב לאופניים, תאונת דרכים בין רכב לקורקינט ועוד. את הפיצויים לאחר תאונת דרכים ניתן לקבל בעבור כל נזק גוף, בין אם הוא קשה ובין אם הוא קל, אולם לעיתים נוצר בלבול ולא כל אדם שנפגע מודע לזכויות המגיעות לו בעקבות הפגיעה.

לכן, נפרט להלן פציעות נפוצות, מה הנזק שעלול להיגרם בעקבותיהם והאם הן מזכות בפיצויים.

 

פגיעת ראש:

במהלך תאונת דרכים, בין אם זה ברכב ובין אם זה באופנוע כאשר הראש חבוש בקסדה, עלולות להיגרם פגיעות ראש, פגיעת הראש עשויה להתרחש בדרך של מכה בראש, חבטה או בדרך של חבלה. אחת מהפגיעות הנפוצות לאחר פגיעת ראש היא זעזוע מוח אשר מתרחש כאשר הראש מקבל מכה חזקה מדי והנוזל המוחי שדרתי לא מצליח לבלום את המכה.

פגיעות ראש עשויות להתבטא בדרך של כאבי ראש, סחרחורות, אי סבילות לרעשים, הפרעות שינה, בעיות ריכוז, בעיות זיכרון, בחילות, טשטוש ראיה, פרכוסים, הקאות, דימומים, שבר בגולגולת, דימומים תוך גולגולתיים, זיהומים, טנטון ועוד.

בשל העובדה שלא תמיד ניתן להרגיש את פגיעת הראש והשפעותיה מיד לאחר התאונה, חשוב לפנות לבדיקה רפואית מיד לאחר הפגיעה ולוודא שלא נגרם לראש ולמוח נזק.

פגיעת ראש המלווה באחת התופעות לעיל, עשויה לזכות את נפגע התאונה בפיצויים עבור הנזק שנגרם לו, ימי המחלה שהוא לקח ועוד. כמו כן, פגיעת ראש הינה פגיעה חמורה וצריך לאבחן אותה מיד לאחר הפגיעה בכדי לשלול סכנת חיים, נזקים כאלו ואחרים וכן בכדי לבסס את התביעה בדרך הטובה ביותר.

 

בעיות ריכוז וזיכרון:

כפי תיארנו לעיל, כאשר נגרם זעזוע מוח לאחר פגיעת ראש בתאונת דרכים, עשויות להיגרם בעיות ריכוז וזיכרון אשר עלולות להימשך שבועות, חודשים ולעיתים אף להישאר לצמיתות. לעיתים אנשים שעוברים תאונת דרכים המלווה בזעזוע מוח, לא תמיד חשים בחבלה מיד לאחר התאונה, אלא רק לאחר מכן כאשר צצים כאבים ובעיות למיניהן.

בעיות זיכרון וריכוז לאחר תאונת דרכים עשויות להתבטא בחוסר יכולת לזכור אירועים טרם תאונת הדרכים, חוסר יכולת לזכור אירועים אחרי תאונת הדרכים, שכחה של פרטים מהיום יום, קשיי ריכוז בעבודה, קשיי ריכוז בפעילות יומיומית רגילה ועוד.

בעיות ריכוז וזיכרון עשויות לזכות את נפגע תאונת הדרכים באחוזי נכות ופיצויים רבים ולכן, מיד לאחר התאונה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי ונוירולוגי במידה ואתם חוששים שיש לכם בעיות ריכוז וזיכרון, לטובת אבחון הפגיעה והטיפול בה מוקדם ככל הניתן וכן לטובת הוכחת הפגיעה שנגרמה לכם כאשר תגישו את התביעה לפיצויים.

 

פגיעה נפשית:

תאונות דרכים עשויות להוות מקור לפגיעה נפשית ופוסט טראומה לאדם שנפגע בתאונה או היה עד לה. כאשר אדם נחשף לאירוע מסוים, בדרך כלל המוח מעבד ומעכל את החוויה ושם זה נגמר. אולם, כאשר מדובר באירוע טראומטי כדוגמת תאונת דרכים, לעיתים המוח והנפש מתקשים לעבור הליך של עיבוד והכלה וכתוצאה מכך, לאותו אדם נגרמת הפרעת הפוסט טראומה.

פוסט טראומה או פגיעה נפשית לאחר תאונת דרכים עשויה להתבטא בפחד לחזור לנהוג, פחד לחזור למקום האירוע, חרדות, הפרעות שינה, דיכאון, עצבנות, הפרעות ריכוז, מצוקה, פגיעה בתפקוד יומיומי, פגיעה בפן התעסוקתי, סכיזופרניה, חשיבה אובדנית, תחושת עצבות מתמדת ועוד.

במידה ואדם עבר תאונת דרכים ובעקבותיה נגרמה לו פוסט טראומה לתקופת זמן העולה על 3 חודשים, באפשרותו להיות מוכר כבעל הפרעה כרונית ולקבל פיצויים עבור הנזק הנפשי שנגרם לו. לכן, מידה ועברתם תאונת דרכים ואתם חשים שנגרמה לכם פגיעה נפשית, בין אם נפגעת פיזית ובין אם לאו, חשוב לשים לב לסימנים שהגוף שולח ולאבחן את הבעיה בכדי לקבל את מירב הפיצויים.

 

פגיעה בהתקן הדרוש לתפקוד אחד מאברי הגוף:

על פי החוק, מלבד פגיעות פיזיות ונפשיות, חברת הביטוח צריכה לפצות את נפגע תאונת הדרכים גם כאשר נגרמה לו פגיעה בהתקן הדרוש לתפקוד אחד מאברי הגוף לדוגמא: שיניים תותבות, פרוטזה, מכשיר שמיעה, התקן רפואי חוץ גופי, משקפיים ועוד. לכן, במידה והנכם נעזרים בהתקן הדרוש לתפקוד אחד מאברי הגוף, ואותו התקן שהיה מחובר לגופכם בעת התאונה ניזוק, הנכם זכאים לפיצויים בעבור אותו נזק מחברת הביטוח.

 

פגיעת whiplash:

פגיעת "וויפלאש" נקראת בעברית "צליפת שוט" והיא נגרמת כתוצאה מתנועה מהירה של הגוף קדימה ואחורה בעת פגיעה בעוצמה גבוהה. לדוגמא: כאשר רכב נוסע במהירות ומתנגש ברכב נוסף, בעת הפגיעה פלג הגוף העליון נהדף קדימה, נעצר על ידי חגורת הבטיחות ומוטח בחזרה אחורה. בעת אותה התזוזה המהירה, מופעל על הגב הצוואר וראש כוח רב אשר עלול לגרום לנזקים רבים.

הנזקים אשר יכולים להיגרם מפגיעה זו הם נזק משמעותי לרקמות הצוואר, הזזת חוליות, סחרחורות, כאבי צוואר, כאבי ראש, כאבים בכתפיים ובגב, הגבלת תנועת הגב והצוואר ועוד. לכן במידה ונגרמה לכם פגיעת צליפת שוט בעת תאונת דרכים, חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי גם אם באותו רגע נראה שהכל בסדר או שלא מדובר בפגיעה חמורה.

גם כאשר מדובר בפגיעה שנחשבת יחסית "קלה" כגון צוואר תפוס וסחרחורות, ניתן לדרוש פיצויים מחברת הביטוח אך בכדי לקבל אותם, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה וכן לפנות לייעוץ אצל עורך דין תאונת דרכים בכדי לבסס את התביעה בדרך המיטבית ביותר.

 

פגיעת גב:

פגיעת גב יכולה להתרחש בעקבות פגיעת צליפת שוט וכן בשל נסיבות אחרות, בעת תאונת דרכים. כאשר מדובר בתאונת דרכים ברכב, ובעיקר כאשר מדובר בתאונת דרכים באופנוע, עשויות להיגרם פגיעות גב רבות אשר עשויות לגרום לנזקים כגון: כאבי גב ממושכים, שבר בחוליות הגב, בלט דיסק, פריצת דיסק, כאבי גב שמשדרים לצוואר ולראש, תזוזת חוליות הגב, פגיעה בעמוד השדרה, פגיעה בחוט השדרה, זרמים בגב תחתון, נכויות לצמיתות ואף למוות.

חשוב לאבחן כל פגיעת גב לאחר תאונת דרכים, בין אם היא קשה ובין אם היא קלה. פגיעות גב עשויות לזכות אתכם בפיצויים רבים, אחוזי נכות וקצבאות שונות.

 

איך ניתן לקבל פיצויים לאחר תאונת דרכים?

כפי שראינו מכל האמור לעיל, החוק מחייב את חברות הביטוח לתת פיצוי לנפגעי תאונות דרכים בעבור נזק הגוף שנגרם להם. כפי שידוע לכולם, חברות הביטוח לא ששות לתת פיצויים למבוטחים שלהם ולעיתים אף מתחמקות מאחריות ומותירות את המובטחים ללא כל פיצוי בעבור הנזק שנגרם להם.

על מנת להימנע מאי נעימות זאת, בעיקר לאחר שעברתם תאונת דרכים ונגרם לכם נזק שצריך להתאושש ממנו, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך תאונת דרכים בטרם הפניה לחברת הביטוח. היעזרות בעורך דין לאחר תאונת דרכים, יכול לשפר לכם משמעותית את הסיכוי לקבל פיצוי בעבור הנזק שנגרם לכם, בעיקר כאשר מדובר בנזק קל שלא הותיר לכם נכות לצמיתות.

ליווי של עורך דין תאונות דרכים אשר מכיר את החוק והפסיקה לעומקם ויודע כיצד להתמודד מול חברות ביטוח בעת הגשת התביעה, לא ייתן לחברת הביטוח להתחמק מההתחייבות שלה ויוביל לכך שתקבלו את מירב הפיצויים בעבור הנזקים שנגרמו לכם.

פציעות שכיחות לאחר תאונת דרכים
פציעות שכיחות לאחר תאונת דרכים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!