לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

שווי קצבאות סיעוד מביטוח לאומי לעומת קצבאות סיעוד מחברת הביטוח

אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים לפני גיל פרישה הוא מה שווי קצבאות סיעוד מביטוח לאומי לעומת קצבאות סיעוד מחברת הביטוח ואת מי כדאי ומומלץ יותר לתבוע. חשוב לזכור כי כדי למצות את הזכויות שלכם ולדאוג לעצמכם לחיים של כבוד, רווחה כלכלית והנאה מן השנים הכי יפות בלי דאגות, רצוי ומומלץ לתבוע קצבת סיעוד משני הגופים גם יחד כדי למקסם את גובה הפיצוי. מדובר במאבק מורכב ולא פשוט, אך כדאי מאד. עם משרד עורכי דין חזק ומנוסה תוכלו לגשת לכל זירה שתרצו ולנצח במאבק על הכרה בכם כסיעודיים ולזכות בהרבה שנים יפות וחסרות דאגה כלכלית.

 

משרד עורכי דין פייפר כהן – עם הפנים אל העתיד

אחד המאבקים המורכבים והחשובים ביותר שאדם עובר בחייו הוא המאבק לחיים טובים, איכותיים ונוחים לאחר פרישתו כאשר הוא הופך לסיעודי. אדם סיעודי הינו אדם המתקשה בפעולות היומיומיות הפשוטות ביותר כגון קימה מן המיטה, התלבשות ואכילה ואינו מסוגל עוד לדאוג לעצמו בכוחות עצמו. הגורמים לכך יכולים להיות פיזיים כגון נכות או קוגניטיביים כגון מחלת השיטיון או מחלות אחרות הקשורות להזדקנות, ביניהן גם מחלות נפשיות. לאחר שעבדתם קשה כל החיים ופרנסתם בכבוד את משפחתכם, הגיע הזמן לזכות לעדנה בגילכם המתקדם למרות הקשיים.

פייפר כהן הינו משרד עורכי דין מיומן ומנוסה שמאחוריו מאות הצלחות גדולות והישגים מרשימים, אנו נאבק עבורכם כדי למצות את זכויותיכם מול כל גוף שתבחרו, או שילוב של מספר גופים, כדי ששנותיכם האחרונות יהיו רגועות ושלוות וחסרות דאגות כלכליות. אך לפני שנדבר על שווי קצבאות סיעוד מביטוח לאומי לעומת קצבאות סיעוד מחברת ביטוח חשוב קודם להבין את ההבדלים ביניהן:

 

קצבאות סיעוד מן הביטוח הלאומי

לכל אדם אזרח ישראל שמורה הזכות לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי בעת גיל הפרישה כאשר הוא מתקשה לנהל אורח חיים עצמאי. התנאים לקבלת הקצבה וגובה התשלומים החודשיים נקבעים על פי נהלים שונים ומתעדכנים מפעם לפעם. בדרך כלל ידרוש המוסד לביטוח לאומי עמידה בועדה רפואית שתקבע את מידת התלותיות שלכם בגורמים זרים לתפקוד יומיומי מרמה 1 עד 6  וימליץ על זכאות לקצבה המשולמת לחשבון הבנק או לחילופין סל של הטבות הכוללות תשלום עבור מטפל המגיע למספר שעות לביתכם, שירותי כביסה, חיתולים ומוצרי היגיינה, מכשירים רפואיים, לחצן מצוקה ושורה של הקלות בתשלום מסים. הקצבה המשולמת אינה תלויה במצב הכלכלי הנוכחי שלכם, ולמרות שמומלץ ורצוי להלחם על זכויותיכם ולנסות למקסם את הקצבה המשולמת לכם, לא תוכלו לקבל זכויות שלא מגיעות לכם לפי חוק ולפי תקנות השונות.

 

קצבאות סיעוד מחברת ביטוח פרטית

בשנת 2019 הכריזו חברות הביטוח הפרטיות כי הן מפסיקות להציע פוליסות ביטוח סיעודי וזאת בשל עניינים של כדאיות כלכלית. נכון להיום, אזרחי ישראל המעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח סיעודית יכולים לעשות זאת על ידי קופות החולים, רכישת פוליסה פרטית מחברת ביטוח שעדיין עוסקת בתחום או הצטרפות לפוליסת ביטוח סיעודי קולקטיבית ממקום העבודה או מן הקהילה לה הוא שייך. חברות הביטוח הפרטיות מציבות תנאים שונים זו מזו בהקשר של גובה התשלום, משך זמן התשלום, והתנאים לקבלו. בעוד שקופות החולים יכסו הוצאות סיעוד רק למשך חמש שנים, חברות אחרות עשויות לבטח לכל החיים. חשוב לזכור כי הכרה מביטוח לאומי כסיעודי אינה בהכרח מתקבלת על ידי חברת הביטוח הפרטי וגם היא תדרוש שורה של מבחנים וועדות משלה על מנת לברר מהו מצבכם הבריאותי והאם תסכים לאשר את הקצבה עבורכם על פי נהליה ותקניה.

 

שווי קצבאות סיעוד מביטוח לאומי לעומת קצבאות סיעוד מחברת הביטוח

מאחר וכל חברת ביטוח פרטית קובעת לעצמה את תנאי הפוליסה, וכל קופת חולים נמצאת בהסדר שונה במעט, לא כל כך פשוט להשוות בין שווי קצבאות סיעוד מביטוח לאומי לקצבאות סיעוד מחברת הביטוח הפרטית, ולמעשה כל אדם המבקש לתבוע צריך לפתוח את הפוליסה שלו ולבדוק על מה חתם ולמה התחייבה מולו חברת הביטוח. אך כדי לסבר את האוזן ולהראות את ההבדלים, ניעזר בטבלה של המוסד לביטוח לאומי ולדוגמא את חברת 'כלל ביטוח' ( אינה מבטחת לקוחות חדשים, הנתונים מתייחסים רק ללקוחות שרכשו את הפוליסה לפני שנת 2019 ):

קצבאות המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מציע לכם לקבל קצבה לחשבון הבנק, או לחילופין לשלם עבור שעות ביקור של מטפל בביתכם. ניתן גם לשלב בין שניהם. להלן דוגמאות לסכום הקצבה לרמה 1, 3, ו – 6.

רמה הסכום לתשלום
רמה 1 מאפשרת עד 5.5 שעות טיפול בבית או העברת קצבה לחשבון הבנק כל שעת טיפול הינה 215 ש"ח
רמה 3 מזכה את המטופל בשבע עשרה שעות טיפול או העברת קצבה לחשבון הבנק כל שעת טיפול הינה 215 ש"ח
רמה 6 מזכה את המטופל בשלושים שעות טיפול או העברת קצבה לחשבון הבנק כל שעת טיפול הינה 215 ש"ח

 

קצבאות קופת החולים

קופות החולים מבדילות בין מטופלי בית למטופלים במוסד, וכן בין גילאים שונים של הצטרפות לתוכנית. חשוב לזכור כי הקצבה משולמת לתקופה של עד חמש שנים בלבד.

שהיית המבוטח הצטרפות עד גיל 49 הצטרפות בגילאי 50-59 הצטרפות מעל לגיל 60
בבית 5,500 4,500 3,500
במוסד 10,000 6,500 4,500

 

קצבאות חברת כלל ביטוח

נתונים אלו מתייחסים למבוטחים שהצטרפו עד לתאריך 30.6.2016 בלבד.

שהיית המבוטח הצטרפות עד גיל 49 הצטרפות מגיל 50-64 הצטרפות מעל גיל 65
בבית 5,500 4,500 3,500
במוסד 10,000 6,500 4,500

 

חשוב לזכור כי בכל הנוגע לחברות פרטיות וקופות החולים, יכולים להיות הבדלים ושינויים בהתאם להסכמים שעליהם חתמתם.

ההבדל העיקרי הינו בכך שחברות הביטוח הפרטיות מעבירות את הקצבה ישירות לחשבון הבנק של המבוטח או למוסד הסיעודי בו הוא שוהה, בעוד שהביטוח הלאומי מציב שורה של הגבלות ותנאים לקבלת התשלום על פי שעות מטפל אותן תהיו זכאים להמיר לכסף מזומן. עם זאת, חשוב לזכור כי הביטוח הלאומי גם מציב לרשותכם שורה של הקלות, הטבות וסיוע רב בנוסף לקצבה.

זוהי שאלה שמאד קשה לענות עליה ללא נתונים מדוייקים, וכי כל מקרה הינו לגופו. בנוסף, ייתכן כי הביטוח הלאומי יעניק לכם דרגה שלוש בעוד שחברת הביטוח הפרטית תכיר בכם כסיעודיים באופן מלא ולהיפך. תפקידנו הינו למצות את הזכויות שלכם ולמקסם את גובה הקצבה שתקבלו מכל גוף, הביטוח הלאומי והפרטי גם יחד.

עורך דין מומחה לתחום קצבאות הסיעוד יילחם עבורכם בכל זירה שתבחרו, מול המוסד לביטוח לאומי או מול חברה פרטית, או מול קופת החולים. בכל זירה יש לדאוג למקסום גובה הפיצוי המגיע לכם ולהלחם על הכרה בכם כסיעודיים.

ייתכן שכן, וייתכן שלא. כל חברת ביטוח פרטית עושה לעצמה את החישובים והתחשיבים ואינה חייבת להתייחס למוסד לביטוח הלאומי כתורה מסיני, ייתכן שתדרוש מבחנים משלה כדי לוודא אם אתם אכן עונים על הקריטריונים שהיא הציבה לקבלת הקצבה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!