לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים

אם נגרמו לכם שברים בצלעות בתאונת דרכים, סביר להניח שאתם זכאים לפיצוי על פציעותיכם. שברים בכלוב הצלעות יכולים להיות רציניים וכואבים, ויכולות להיות להם השפעות ארוכות טווח על הבריאות והתפקוד של הנפגע. עם זאת, הגשת תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים יכולה להיות מורכבת, וחשוב להבין את הזכויות והאפשרויות המשפטיות שלכם.

 

באילו נסיבות ניתן להגיש תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים?

אם ספגתם שברים בצלעות בתאונת דרכים, סביר להניח שאתם זכאים לפיצוי מחברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה את הרכב שבו נסעתם בזמן התאונה או שממנו נפגעתם.

היה ונפגעתם בתאונת הדרכים בתור עוברי אורח (כהולכי רגל) ולרכב שפגע בכם לא היתה פוליסת ביטוח חובה בתוקף באותה העת, או שנפגעתם חלילה בתאונת "פגע וברח", תוכלו להגיש את התביעה לגוף שנקרא "קרנית" – הקרן הלאומית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

מה צריך לעשות כדי להגיש תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים?

לפניכם סקירה כללית של תהליך הגשת תביעת ביטוח לשברים בצלעות בעקבות תאונות דרכים:

 

שלב 1: דווחו על התאונה

השלב הראשון בהגשת תביעת ביטוח הוא דיווח על התאונה למשטרה. עליכם לעשות זאת בהקדם האפשרי לאחר התאונה. המשטרה תיצור דוח על התאונה, אשר יהווה ראיה חשובה בתביעת הביטוח שתגישו.

 

שלב 2: פנו לטיפול רפואי

פגיעות פיזיות בתאונת דרכים מחייבות פנייה מיידית לטיפול רפואי. כל פגיעה בתאונה לרבות שברים בכלוב הצלעות, יכולה להתברר כפציעה רצינית ומשביתה, וחשוב לקבל טיפול רפואי הולם כדי להבטיח שתירפא כראוי.

 

שלב 3: הגישו תביעה לחברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה

כדי להגיש תביעה לחברת הביטוח, תצטרכו לספק תיעוד של הפציעות וההפסדים הכספיים שלכם עקב התאונה. זה עשוי לכלול דוחות רפואיים, צילומי רנטגן ותיעוד רפואי אחר, כמו גם תיעוד של אובדן הכנסה או הפסדים כספיים אחרים שספגתם כתוצאה מהפציעות שלכם.

 

שלב 4: ניהול משא ומתן להסדר

לאחר הגשת תביעתכם, חברת הביטוח שלכם תבדוק אותה ותקבע אם להציע לכם פשרה. חשוב לציין שחברת הביטוח עשויה לנסות להציע לכם פיצוי בסכום נמוך ולכן חשוב לנהל משא ומתן על מנת להבטיח שתקבלו פיצוי הוגן על נזקיכם.

 

מתי כדאי לשקול פנייה לייצוג משפטי?

אם אתם מתקשים לנהל משא ומתן על פשרה הוגנת עם חברת הביטוח, מומלץ לשקול לשכור עורך דין לתביעות נזקי גוף שייצג אתכם. עורך דין יכול לעזור לכם לנווט בתהליך התביעה ולנהל משא ומתן יעיל עם חברת הביטוח על מנת להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

 

איך ניתן לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות שברים בצלעות מתאונת דרכים?

כדי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות שברים בצלעות מתאונת דרכים, יש להגיש לביטוח הלאומי תביעה לדמי פגיעה (באם מדובר בתאונת דרכים שאירעה בדרך לעבודה או ממנה או במסגרת נסיעה לצרכי עבודה).

היה ומדובר בתאונת דרכים שאינה תאונת עבודה, ניתן לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי כקצבת נכות כללית, באם מדובר בפציעה המשביתה את הנפגע מעבודתו באופן זמני או קבוע. לשם כך יש להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי עם תיעוד רפואי רלוונטי. בהקשר זה, מומלץ לפנות לייעוץ מעורך דין ביטוח לאומי מנוסה שיעזור לכם לנווט בתהליך ולהבטיח שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

 

הגשת תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי בעקבות שברים בצלעות

אף ששברים בצלעות לרוב אינם מזכים באחוזי נכות קבועים, המוסד לביטוח לאומי מעניק מגוון הטבות ופיצויים לנפגעי תאונות דרכים, לרבות הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה זמני וקצבאות נכות – ככל שמדובר בפגיעה שהותירה בגוף הנפגע עיוות קבוע. לצורך מימוש הזכות לפיצויים בגין שברים בצלעות, תצטרכו להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

השלב הראשון בהגשת תביעת פיצויים לבט"ל הוא פנייה לטיפול רפואי עבור הפציעות שלכם. שברים בכלוב הצלעות יכולים להיות חמורים, וחשוב לקבל את הטיפול הרפואי המתאים בהקדם האפשרי. זה עשוי להיות כרוך גם באשפוז, ניתוח או טיפולים רפואיים אחרים במקרים חמורים.

לאחר שקיבלתם טיפול רפואי, תוכל להגיש תביעת פיצויים למוסד לביטוח לאומי. יהיה עליכם לספק תיעוד רפואי רלוונטי לפציעותיכם, כולל דוחות רפואיים, צילומי רנטגן ועוד. כמו כן, יהיה עליכם לספק אסמכתאות לאובדן הכנסות ו/או הפסדים כספיים אחרים שנגרמו לכם כתוצאה מהפציעות שלכם, כמו הוצאות רפואיות וכיוצא באלו.

חשוב לציין שתהליך השגת הפיצוי מהביטוח הלאומי יכול להיות מורכב ובמידה ומדובר בתביעה לקצבת נכות, לעבור דרך ועדות רפואיות ומכשולים בירוקרטיים רבים. לכן מומלץ לפנות לייעוץ משפטי בתהליך. עורך דין נזיקין מנוסה יוכל לעזור לכם לנווט בתהליך השגת הפיצויים ולספק לכם ייעוץ וייצוג משפטי יקרי ערך.

 

לסיכום

אם נגרמו לכם שברים בצלעות בתאונת דרכים, ייתכן ואתם זכאים לפיצויים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975. כדי להגיש תביעת ביטוח, תצטרכו לבצע שלבים מסוימים ולעמוד בדרישות מסוימות על פי החוק, לרבות דיווח על התאונה, פנייה לטיפול רפואי והגשת תביעה לחברת הביטוח שמבטחת את הרכב הרלוונטי בביטוח חובה, או ל"קרנית".

כדי להבטיח שתקבלו פיצוי הוגן, כדאי לשקול ייצוג משפטי שיסייע להגן על הזכויות והאינטרסים שלכם. לייעוץ משפטי בנוגע להגשת תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים – פנו למשרד עו"ד פייפר כהן בהקדם: 077-518-0500.

תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים
תביעה בגין שברים בצלעות עקב תאונת דרכים

בישראל, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד) משנת 1975, מספק מסגרת משפטית להגשת תביעות פיצויים בעקבות נזקי גוף שנגרמו בתאונות דרכים (ובכלל זה גם נזקים נפשיים), לרבות תביעות בגין פציעות כמו שברים בצלעות.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975, נפגע בתאונת דרכים שספג נזקי גוף ובכלל זה שברים בצלעות, עשוי להיות זכאי לפיצוי על הוצאותיו הרפואיות, אובדן הכנסתו והפסדים כספיים אחרים הקשורים לפציעותיו. זאת לצד רכיבי נזק לא ממוניים כמו סבל וכאב. גובה הפיצוי שיקבל יהיה תלוי בחומרת הפציעות שלו ובגורמים נוספים.

כן, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975, נפגע בתאונת דרכים זכאי לתבוע פיצוי בגין נזקי הגוף שספג בתאונת דרכים, מחברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה, גם אם היה אשם בקרות התאונה באופן חלקי או מלא. 

אמנם אין הכרח לשכור עורך דין לצורך הגשת תביעת ביטוח, אך הדבר עשוי להתברר כחיוני. לא אחת חברות הביטוח מנסות להתנער מחבותן כלפי מבוטחים ולהפחית מגובה הפיצוי המשולם להם לאחר תאונת דרכים. עורך דין יכול לעזור לכם לנווט בתהליך התביעה, לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח בשמכם, ולהבטיח שתקבלו פיצוי הוגן על פציעותיכם. בנוסף, אם תביעתכם נדחתה או שאתם מתקשים להשיג פיצוי הוגן מהמבטחת, עו"ד יוכל לייצג אתכם בבית המשפט בהגשת תביעה אזרחית כנגד חברת הביטוח כדי להגן על הזכויות והאינטרסים שלכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!