לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין לנפגעי עבודה

תחום ההתמחות של עורך דין לנפגעי עבודה הוא מיצוי זכויות לאחר תאונות עבודה. תאונת עבודה יכולה להתרחש תוך כדי העבודה, בדרך אליה וממנה ולגרור השלכות משמעותיות על איכות חייו של הנפגע. הנפגע עשוי להיות נפגע נפשית כתוצאה מהתאונה מעבר לפגיעות הגופניות הברורות. במאמר זה נרחיב לגבי סוגי פגיעות נפוצות, את מי ניתן לתבוע, תפקידו של העו"ד והיבטים מיוחדים בתקופת הקורונה.

 

סוגי פגיעות נפוצות

ישנם תחומי עבודה בהם תאונות של העובדים נפוצות יותר כגון עבודה בבנייה ומפעלי תעשייה כבדה. בין הפגיעות הנפוצות בתחום הבנייה שברים בגפיים כתוצאה מנפילה מגובה במהלך העבודה. במפעלי תעשייה נפוצים פציעות ממכונות וכימיקלים. חשוב להבין שגם בעבודות משרדיות ועבודות אחרות באזורים עירוניים ישנם מצבים רבים שייחשבו לתאונות עבודה.

כפי שיודע היטב כל עורך דין לנפגעי עבודה גם תאונות דרכים בדרך לעבודה או ממנה עשויות להיחשב בתור תאונות עבודה ובמקרה כזה קיימת זכות לפנות לאגף לנפגעי עבודה בביטוח הלאומי, על מנת לקבל את הפיצויים הדרושים.

 

מיצוי זכויות

במקרים רבים של תאונות עבודה מלבד הפנייה למוסד לביטוח לאומי ניתן להגשת תביעת נזיקין כנגד מקום העבודה. כל פגיעה בעקבות אירוע תאונתי בעבודה בין אם הנזק הוא אורתופדי, נפשי או נוירולוגי יכולה להיות עילה לתביעת נזיקין לקבלת פיצויים. במידה והאדם איבד את כושר עבודתו ישנה אפשרות להגשת תביעה בגין אובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה ומהביטוח הפרטי.

 

תפקידו של עורך דין לנפגעי עבודה

עורך דין  לנפגעי עבודה מלווה את הלקוח החל משלב התאונה ועד למיצוי זכויותיו מול כלל הגופים השונים. בהגשת תביעה לביטוח לאומי עליו לדאוג לדמי פגיעה בתקופה הראשונית ובעת הצורך להגיש גם תביעת נכות. עורך דין תאונות עבודה מלווה את הנפגע בכל התהליך הרפואי, מכין את המסמכים הרפואיים לוועדה ומייצג את הלקוח בוועדות הרפואית השונות.

לוועדה מומלץ להגיע עם עורך דין לנפגעי עבודה המנוסה בתחום, על מנת שזה יידע לטעון את הסעיפים הרלוונטיים שיזכו את הלקוח בפיצוי המקסימלי. במידה והתאונה אירעה בעקבות התרשלות של מקום העבודה, עורך הדין ימליץ לתבוע את המעסיק וחברת הביטוח שלו בתביעת נזיקין בגין הנזקים שנגרמו לו. יהיה עליו להוכיח רשלנות מצד המעביד במקום העבודה.

 

תביעה מהירה

כאשר הפגיעות משמעותיות הנפגע זקוק באופן דחוף לכספי הפיצויים שיסייעו לו להתאושש. ברגע שהביטוח הלאומי מכיר בתאונה בתור תאונת עבודה, הוא נושא בעלויות הטיפול בגין הפגימות שהוכרו על ידיו. עורך דין לנפגעי עבודה יכול גם להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות לביטוח לאומי בגין מחלת מקצוע  ומיקרו טראומה הנובעת מעבודתו של הלקוח.

 

רשלנות המעסיק

במקרים של תביעות בגין תאונות באתר בנייה, תאונות של נפילה מגובה ושימוש לא נכון בציוד במקרים רבים התאונה הייתה יכולה להימנע על ידי מיגון מתאים או הקפדה על הוראות הבטיחות המתאימות לתחום. עורך דין תאונות עבודה נדרש להוכיח את רשלנות המעסיק באי סיפוק אמצעי מיגון מתאימים או אי העברת הדרכות בטיחות חיוניות שהוביל לתוצאות הקשות.

 

רשימת מחלות

מקרים נוספים בהם מצב רפואי של העובד יוכר בתור תאונת עבודה הם מקרים של מחלת עבודה הנכללים ברשימה הסגורה של המוסד לביטוח לאומי. מחלות אלו הם כאלה שנגרמות עקב מאפייני העבודה ובשל תנאי העבודה לרבות מקרים של פגיעה מסוג מיקרוטראומה, פגיעות "זעירות" אשר מצטברות לאורך שנים ארוכות לנזק קבוע.

 

מרכיב פיצוי

נפגעי תאונות עבודה רבים אינם מודעים לכך שיש להם בביטוח המנהלים או בקרן הפנסיה מרכיב של פיצוי בגין נכות ואובדן כושר עבודה. אם לתובע יש גם פוליסת תאונות אישיות, הוא יכול להגיש תביעה גם בגין פוליסה זו ובמידה ויש לו פוליסת אובדן כושר עבודה, הוא יכול לתבוע גם את הפוליסה הפרטית בגין ימי המחלה.

 

תאונת דרכים

כאמור גם תאונות דרכים יכולות להיחשב כתאונות עבודה. הדבר אינו רק עבור מי שהנהיגה הינה מרכיב מרכזי בעבודתו כגון, שליחים ומובילי מטענים, אלא גם עובדים בכלל התחומים שנפגעו בתאונת דרכים בדרכם למקום העבודה וממנו. כאשר תאונת דרכים מוכרת כתאונת עבודה, התובע יהיה זכאי לפיצויים הן מביטוח הלאומי והן מחברת הביטוח וסכום הפיצויים יקוזז.

 

ימי קורונה

עקב התפשטות נגיף הקורונה רבים נחשפו לחולים אחרים במקום עבודתם והם יכולים להיות מוכרים כנפגע בעבודה ולהיות זכאים, הן לקבלת דמי פגיעה בגין הימים שבהם לא עבדו והן לקבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה במקרה של פגיעה מתמשכת במה שמכונה לונג קובייד. מדובר על התפתחות של בעיות ומצבים רפואיים המלווים מחלימי קורונה בטווח הארוך.

 

הכנה וייצוג

בכל מקרה של תאונת עבודה יש להבדיל בין דמי הפגיעה ב-90 הימים הראשונים שלאחר הפגיעה ובין תביעת הנכות לאחריהם. לאחר שהתביעה מוכרת כ'תאונת עבודה', עורך דין לנפגעי עבודה מכין את הנפגע לוועדה הרפואית ומייצג אותו בוועדה. עליו לנסות להשיג עבורו את מלוא הזכויות בהתאם לפגיעה כנכות זמנית או צמיתה.

 

סיכום עורך דין לנפגעי עבודה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בתחום מומחיותו של עורך דין לנפגעי עבודה ותפקידו בהליכים השונים. כפי שציינו, בכל מקרה של תאונות עבודה ישנם אסטרטגיות משפטיות שונות וניתן לתבוע לא רק את הביטוח הלאומי אלא גם את המעסיק במקרה של רשלנות ואת חברת הפנסיה והביטוח במקרה של מרכיב פיצוי בפוליסות השונות.

עורך דין לנפגעי עבודה
עורך דין לנפגעי עבודה

הביטוח הלאומי מודע להשלכות של הטרדה מינית ומי שסובל/ת מפגיעה נפשית או פיזית לאחר ההטרדה בעבודה עשוי להיות זכאי/ת לדמי פגיעה כפיצוי על אובדן השכר, כמו גם למימון ההוצאות הרפואיות בעקבות הפגיעה ואף לקצבת נכות מעבודה. מעבר להכרה על ידי ביטוח לאומי ניתן בעזרת עורך דין לנפגעי עבודה לתבוע תביעת נזיקין את המעסיק והמטריד.

נפגעי תאונות עבודה עשויים להיות זכאים לתשלום דמי פגיעה, מימון טיפולים רפואיים, קצבאות והטבות נוספות במקרה של נכות ותשלומים למשפחת הנפגע במקרי מוות.: מי שנפגע בתאונת עבודה זכאי לתשלום דמי פגיעה לתקופה של 90 ימים. הטיפולים הרפואיים של נפגע תאונת עבודה כאמור ניתנים ללא תשלום.

הגוף הראשוני שיש לפנות אליו במקרה של תאונת עבודה הוא המוסד לביטוח לאומי. הדבר חיוני לצורך מיצוי זכויות הנפגע שכן במידה ותביעת הנפגע תוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי הוא יהיה זכאי לדמי פגיעה או קצבת נכות. לאחר סיום ההליכים מול ביטוח לאומי ניתן לתבוע את הגורם שגרם לפגיעת הגוף במידה ויש עילה לך.

הליווי של עורך דין לנפגעי עבודה חיוני לניסוח העובדות של נסיבות האירוע. הדבר עשוי  להיות ההבדל בין קבלת תביעה לדחייתה. בנוסף, העורך דין קריטי להדרכת הנפגע בשלבים שלאחר הפגיעה לצורך מיצוי מלא של זכויותיו מול הוועדות הרפואיות והתביעות השונות מול המעסיק, חברת הביטוח שלו, חברת הפנסיה של העובד ועוד.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!