לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

שכר טרחת עורך דין תאונת דרכים

נפגעתם בתאונת דרכים ואתם שוקלים תביעה לחברת הביטוח באמצעות עורך דין? דעו כי על פי סעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נקבעו תעריפים לגביית שכר טרחת עורך דין במקרים שבהם המבוטח תובע את החברה על נזקי גוף שנגרמו לו עקב התאונה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו בהצלחה במאות מקרים של תביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים מחברות הביטוח השונות ויאבקו על מנת למצות את זכויותיכם ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר עבורכם. במאמר זה נדון בהגבלות על שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים ומדוע זה פועל לטובתכם.

 

תביעת נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים

תאונת דרכים המלווה בנזקי גוף בדרך כלל תגרור אחריה תביעת פיצויים לחברת הביטוח על מנת לכסות את כל ההוצאות הרפואיות שנגרמו לכם, אובדן כושר העבודה שממנו סבלתם בזמן שהתאוששתם וכמובן גם הטיפולים העתידיים שעוד תצטרכו לעבור עד לשיקום מלא. עם זאת, חברות הביטוח נוטות לעיתים להערים קשיים על המבוטח, לדחות את בקשותיו בכל מיני טענות או לשכנע אותו להסתפק בפיצוי קטן יחסית במידה ויסכים לדלג על שלב התביעה. זו הסיבה שבגללה מומלץ מאד להצטייד בעורך דין הבקיא בתחום על מנת שיסדיר עבורכם הסכם פיצוי הולם מול חברת הביטוח או יתבע אותה כדי למצות את הזכויות שלכם. כשאיש מקצוע מיומן ומנוסה נמצא ברקע, אתם יכולים להיות רגועים יותר, להתמקד בהתאוששות מן הפציעה שלכם ולחזור אט אט לתפקוד מלא ללא דאגות נוספות, וכדי שתוכלו לעשות זאת סעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים קבע סייגים ברורים בנוגע לשכר טרחת עורכי הדין אשר מצד אחד יזכו לשכר הוגן המשקף את המאמצים המרובים שלהם, אך מצד שני אינם מגיעים לכדי ניצול ציני ואכזרי של נפגעי תאונות דרכים חסרי האונים בשל מצבם.

 

מדוע לא כדאי להגיש תביעה ללא עורך דין?

רוב הנפגעים בתאונות הדרכים חסרים את הידע המקצועי או את ההבנה בחוק הנפגעים ואפילו אינם מכירים את זכויותיכם. בנוסף, כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה בטענה שאינם עומדים בקריטריונים שעליהם חתמו בפוליסה שלהם, רוב הנפגעים מעדיפים לוותר מאשר להיאבק, וחבל. מסיבה זו מומלץ מאד להיעזר באיש מקצוע מיומן כעורך דין הבקיא בתחום על מנת שייאבק למען מיצוי הזכויות שלכם מול חברת הביטוח, ינהל משא ומתן על גובה הפיצוי או יביא את התיק לפתחו של בית המשפט.

 

מהו סעיף 16 וכיצד הוא משפיע על שכר טרחת עורך דין תאונת דרכים?

סעיף זה בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בא להסדיר את נושא שכר טרחת עורכי הדין. מצד אחד זכותם להתפרנס ולקבל שכר הוגן המשקף את הזמן, העבודה והמאמצים הרבים שהם מבצעים עבור כל לקוח, ומצד שני להגן על כל אותם נפגעים אשר באופן טבעי נמצאים במצב של חוסר אונים, של התאוששות מאירוע טראומתי והתמודדות עם פגיעה קשה. עיקרי הסייגים הם:

  • פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט – במידה וחברת הביטוח ניאותה לפצות את האדם בסכום אשר עונה על כל הצרכים שלו ולכן אין צורך בהגשת תביעה, יקבל עורך הדין עבור התיווך, ניהול המשא ומתן והפעולות שנקט מול חברת הביטוח עד 8% פלוס מע"מ מסכום הפיצוי שהושג.
  • פשרה לאחר תביעה – במידה ועורך הדין הגיש תביעה אל חברת הביטוח ובמהלכה ניאותה חברת הביטוח להגיע לפשרה עם המבוטח, יקבל עורך הדין עבור הייצוג, התביעה, הגישור, ניהול המשא ומתן ופעולות נוספות שנקט לא יותר מ – 11% פלוס מע"מ מסכום הפיצוי שהושג.
  • החלטת שופט בתביעה – במידה ולא היה מנוס מהגשת תביעה לחברת הביטוח וניהול הנושא בבית המשפט, כאשר לא ניתן היה להגיע לפשרה ובסופו של דבר שופט בית המשפט קבע את הסכום לפיצוי, יקבל עורך הדין על הגשת התביעה, הייצוג המשפטי וניהול התיק עד 13% פלוס מע"מ מן הסכום שפסק השופט לטובת המבוטח.

 

כיצד הגבלת שכר הטרחה פועלת לטובתכם?

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים, באופן טבעי נמצא בסיטואציה מורכבת מאד עם הרבה מאד חששות לגבי העתיד. לכן, דווקא במצב זה, היתרון המובהק של הגבלת שכר הטרחה של עורך הדין הינו השקטת החששות הכספיים בעת הגשת התביעה אל מול חברות הביטוח. כאשר האדם אינו מודאג מחובות כבדים שיושתו עליו בנוסף לפגיעה שספג עקב תאונת הדרכים, אשר סביר להניח שגם גרמו לאובדן כושר עבודה ופגיעה ביכולת ההשתכרות בצד הוצאות רפואיות רבות, הוא מרגיש בנוח יותר להגיש תביעה נגד חברת הביטוח כדי לכסות את הוצאותיו ולדאוג לעצמו לפיצוי. חשוב גם לזכור שחברות ביטוח רבות אינן ששות לנהל מאבקים ממושכים בבתי המשפט, ולכן, במידה והצטיידתם בעורך דין, הן נוטות לקיים פשרות בדרך של משא ומתן, כך שלרוב תוכלו להסתפק בהוצאה של עד 8% פלוס מע"מ בלבד, שהינה בהחלט סבירה ומתקבלת על הדעת.

 

מדוע כל כך חשוב לפנות לעורך דין לפני הגשת תביעה לפיצויים עקב תאונת דרכים?

על מנת להגיש תביעת פיצויים על נזקי גוף לחברת הביטוח, יש צורך בהכנת תיק רפואי, עלייה לועדה רפואית מטעם חברת הביטוח, איסוף עדויות לתאונה ועוד. לרוב, מי שנפגע בתאונת דרכים יתקשה לעשות זאת ממיטת חוליו בעודו מתאושש מפציעה קשה. כאשר יש לצידכם עורך דין בקיא ומיומן בתחום, תוכלו להתמקד בהחלמתכם וחזרתכם לבריאות שלמה, כאשר כל הנושא המשפטי מטופל ומנוהל בידיים מקצועיות. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום פיצויים עקב נזקי גוף בתאונות דרכים ,ידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כנפגעים בתאונת דרכים.

שכר טרחת עורך דין תאונת דרכים

סעיף 16 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים בא להסדיר את שכר הטרחה של עורך הדין המגן על הנפגע על מנת לאזן בין הצורך של עורך הדין להתפרנס ובין הגנה על הצרכן מפני ניצול ציני של המצב. על פי חוק זה נקבעו שלושה תעריפים על פי תרחישים אפשריים הנעים בין 8% ל – 13% פלוס מע"מ מתוך הסכום לפיצוי שנקבע.

נפגעי תאונות רבים שנמצאו במצב קשה הן פיזית והן כלכלית, חששו לפנות לעורך דין ולהגיע לחובות כבדים עקב תשלומי שכ"ט גבוהים אשר גזלו כמעט את כל הפיצויים שהושגו עבורם. על מנת לאזן בין הצורך לפרנסה בכבוד של עורך הדין ובין פיצוי סביר והולם למבוטח, נקבעו בחוק הסייגים לתקרת שכ"ט של עו"ד המטפל בנפגעי תאונות הדרכים.

פניה לעו"ד הבקיא בתאונות דרכים יכולה להבטיח סיכויים גבוהים לאישור התביעה שלכם על ידי חברת הביטוח ושקט נפשי רב. בזמן שאתם מתאוששים מן התאונה ומחלימים, עורך הדין יעשה ככל שביכולתו כדי להאבק על זכויותכם מול חברת הביטוח ולהשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

במקרה זה תוכלו להגיש תלונה ולדרוש החזר כספי על ההפרש. עורך הדין חייב לגבות בדיוק את השכר הנקוב בחוק אלא אם כן נדרש לבצע פעולות נוספות כגון תביעה אזרחית נגד הנהג הפוגע או נגד עירייה שהתרשלה בתחזוקת התשתיות ולכן התאונה קרתה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!