לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים

כאשר אדם סובל מפגיעה בעמוד השדרה כתוצאה מתאונת דרכים, עלולים להיגרם לו נכות זמנית או צמיתה, שיתוק, פגיעה בכושר ההשתכרות, אובדן ימי עבודה וכתוצאה מכך – גם הפסדי שכר. במאמר זה נדון באפשרות לקבלת פיצוי כספי בגין נזקים אלו באמצעות הגשת תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים, בצעדים הנחוצים למימוש הזכות ובאופן שבו עורך דין לענייני נזיקין יכול לסייע בנושא זה.

 

על הצורך בהגשת תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים

תאונות דרכים עלולות לגרום לנזקים פיזיים רבים וקשים לנפגעים. במקרים של פגיעה בעמוד השדרה, הנפגע עשוי לסבול מחבלות קשות ואף מפגיעות עצביות ומוטוריות, שיכולות לגרום לנכות חלקית או מלאה באזור הגב, הצוואר והגפיים. פגיעות אלו, יכולות להשפיע באופן ניכר על האפשרות של אותו אדם לעבוד, לנהוג ולבצע פעילויות יומיומיות רבות.

על כן, יש מקום לפעול לקבלת פיצוי כספי בגין הנזקים הפיזיים והפסדי ההכנסות כתוצאה מתאונת דרכים, ולפעול בצורה נכונה מול חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, על מנת לקבל את הפיצוי המתאים לנזקים שנגרמו.

 

מי רשאי להגיש תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים?

על פי חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים בישראל (חוק הפלת"ד), הזכאות להגשת תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים, נגזרת מאופי הפגיעה, חומרתה והנזק שנגרם לנפגע כתוצאה מתאונת הדרכים ואיננה תלויה בזהותו של הצד האשם בתאונה.

לכן, כל מי שנגרמה לו פגיעה בעמוד השדרה כתוצאה מתאונת דרכים, זכאי להגיש תביעת פיצויים בגין הנזקים הכספיים והפיזיים שנגרמו לו, בין אם הוא הנהג, נוסע ברכב או הולך רגל שנפגע מרכב נוסע.

 

למי מוגשות תביעות בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים?

התביעה תוגש לחברת הביטוח שמבטחת את כלי הרכב שהיה מעורב בתאונה בביטוח חובה, על בסיס עיקרון "האחריות המוחלטת" שעליו הפלת"ד נשען. עיקרון זה קובע שכל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצוי כספי בגין נזקי הגוף שספג בתאונה, ללא תלות בשאלת אחריותו להתרחשות התאונה ומבלי שהדבר ישפיע על היקף הפיצוי המגיע לנפגע בצורה כזו או אחרת.

במידה ונפגע הולך רגל בתאונת דרכים שבה הרכב הפוגע אינו מבוטח בביטוח חובה כחוק או בתאונת פגע וברח – תוגש תביעת הפיצויים ל"קרנית" (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים). בנוסף לכך בסמוך לקרות התאונה, כדאי לפנות גם לעורך דין המתמחה בתחום דיני הנזיקין ובמימוש זכויות רפואיות לאחר תאונות דרכים, כדי לקבל הדרכה וייעוץ לגבי התהליך המשפטי ולהבטיח שכל הפעולות נעשות בצורה תקינה וקבילה מבחינה חוקית.

 

מדוע חשוב לפנות בסמוך לתאונת הדרכים לקבלת טיפול רפואי?

אם נפצעתם בתאונת דרכים חלילה, על מנת להגן על זכויותיכם הביטוחיות ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, חשוב לפנות לטיפול רפואי מיד לאחר התאונה ולוודא שכל התסמינים שאתם חווים וכל הפגיעות בעמוד השדרה יירשמו בתיק הרפואי שלכם.

מעבר לחשיבות האדירה של פנייה לקבלת טיפול רפואי מיידי אחרי תאונת הדרכים, להבטחת שלומו של הנפגע ולהתמודדות יעילה עם פציעותיו כדי לצמצם את היקף הנזק שיגרם לו, ישנה משמעות גם במישור הביטוחי לפנייה לטיפול רפואי מיד אחרי תאונת הדרכים.

הדבר חשוב ביותר כדי להבטיח שבידי הנפגע יימצא תיעוד רפואי מדויק של פגיעותיו. תיעוד זה יהיה חיוני בהמשך הדרך לצורך הגשת תביעת הפיצויים. קבלת הטיפול הרפואי בסמוך ככל הניתן לקרות התאונה היא קריטית, משום שזוהי הדרך היחידה שבה תוכלו לקשור סיבתית בין תאונת הדרכים שעברתם ובין הפגיעה הפיזית שככל הנראה נגרמה לכם.

לעניין זה, על הנפגע לציין בפני הרופא הבודק אותו את נסיבות התאונה ולפרט בהרחבה אודות התלונות והכאבים שהוא מרגיש, כדי לוודא שהתיעוד הרפואי יהיה מדויק ומלא ושלא יחסר בו אף פרט. כך תהיה לכם הוכחה שתוכלו להציג לחברת הביטוח במועד הגשת תביעת הפיצויים, בדבר הקשר בין התאונה שעברתם לבין פגיעתכם.

 

האם ניתן להגיש תביעה בגין פגיעת עמוד שדרה עקב תאונת דרכים גם לביטוח הלאומי?

אם אדם סובל מפריצת דיסק עקב תאונת דרכים שעבר והוא עומד בפני אתגרים תפקודיים משמעותיים, הוא רשאי להגיש בקשה לקצבת נכות כללית מהביטוח הלאומי ולהציג את טענותיו בפני ועדה רפואית של הביטוח הלאומי.

הוועדות הרפואיות הבודקות תביעות נכות מטעם הביטוח הלאומי, דורשות לבצע בחינה נוירולוגית ואורתופדית של המבוטח מטעם מומחים רפואיים בעלי מומחיות בתחומים הרלוונטיים, כגון מומחים לעמוד השדרה או מומחים לאורטופדיה.

במהלך תהליך ההערכה, הרופא המומחה מטעם הוועדה יברר על מצבו הרפואי של המבוטח, ויש חשיבות מכרעת לספק תיאור ברור ומדויק של כל הליקויים הפיזיים מהם המבוטח סובל בעקבות התאונה ולתאר כיצד השפיעה הפציעה על חיי היומיום שלו. בנוסף, ההיסטוריה הרפואית של המבוטח תיבדק גם היא, במיוחד ביחס לפציעה הנוכחית שבגינה הוא תובע פיצויים.

 

לסיכום: הדרך הנכונה להתמודד עם תביעה בגין פגיעת עמוד השדרה עקב תאונת דרכים

אם אתם או אדם יקר לכם נפגעתם חס וחלילה בתאונת דרכים, על מנת להבטיח מימוש מלא ומהיר של הזכאות לפיצוי כספי בגין נזקי הגוף מהתאונה, מומלץ לפנות לעורך דין דיני נזיקין מיידית לאחר התאונה ולא לנסות לטפל בזה לבד. זאת מאחר ובמקרים לא מעטים, מבוטחים מגלים ברגע האמת כי חברת הביטוח שלהם מנסה לערער על תביעתם על מנת להפחית את גובה הפיצוי שישולם להם כנפגעי תאונת דרכים.

היה ונתקלתם כבר במקרה כזה, או בקשיים מכל סוג שהוא במימוש זכויותיכם הביטוחיות לאחר התאונה, זה הזמן לפנות להתייעצות עם עורך דין נזיקין מנוסה ולקבל סיוע מקצועי בהגשת תביעה אזרחית נגד חברת הביטוח הסרבנית, כמו גם במימוש זכויותיכם מול המוסד לביטוח לאומי.

לייעוץ משפטי בנוגע להגשת תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים – פנו אל משרד עו"ד פייפר כהן באמצעות הטופס הבא או טלפונית: 077-518-0500.

תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים
תביעה בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים

תביעות בגין פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים מוגשות לחברת הביטוח שמבטחת בביטוח חובה את כלי הרכב שפגע בהולך רגל או שבו שהה הנהג או הנוסע שנפגע בתאונה. במידה ונפגע הולך רגל בתאונת דרכים שבה הרכב הפוגע אינו מבוטח בביטוח חובה כחוק או בתאונת פגע וברח – תוגש תביעת הפיצויים לקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (קרנית).

כל אדם שנגרמה לו פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת דרכים, יכול להגיש תביעת פיצויים בגין נזקיו הפיזיים והכספיים, בין אם הוא נפגע כנהג, כנוסע ברכב או כהולך רגל שרכב נוסע פגע בו. 

כן. אדם שסובל מפגיעת עמוד שדרה בשל תאונת דרכים ומתמודד עם קשיים תפקודיים משמעותיים, רשאי להגיש תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי כדי שיקבעו לו אחוזי נכות וזכאות לקבלת קצבת נכות כללית. 

קבלת פיצוי כספי מהביטוח הלאומי על פגיעת עמוד שדרה עקב תאונה, מצריכה צירוף של התיעוד הרפואי הרלוונטי לפגיעת עמוד השדרה של התובע אל טופס התביעה לרבות תוצאות בדיקות ההדמיה שנערכו לאבחון הפגיעה. בהמשך להגשת התביעה המבוטח יידרש להופיע מול ועדה רפואית של הביטוח הלאומי לטובת הערכת מצבו הרפואי ואחוזי הנכות שלו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!