לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים

הם נחשבים לאימת המרחב העירוני, הפכו לפתרון האולטימטיבי לתחבורה זולה ופרקטית אך בעיקר- מהווים סכנה מתמדת ונוכחות בלתי צפויה בכבישים והרחובות. מעל 2,000 בני אדם מאושפזים מדי שנה בשל תאונות אופניים כאלה ואחרות, לרבות אופניים חשמליים.

בעוד הגורמים העיקריים היא נהיגה חסרת אחריות, היעדר משמעת עצמית וציות לחוקי התנועה או היעדר ציוד מגן, לעיתים מתרחשת תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים, מה שעשוי להוות עילה לתביעת פיצויים. משרדנו עתיר ניסיון בתחום תביעות נזיקין ויסייע לכם להשיג את שמגיע לכם.

 

אופניים חשמליים- סוגיה משפטית מורכבת

על פי ההגדרה המשפטית בחוק לתיקון שנערך ב2011, נקבע כי האופניים המותרים בחוק הם כאלה שההספק החשמלי שלהם אינו עולה על 250 וואט, וכי המנוע של האופניים יפסיק לעבוד ולא יחרוג מעל מגבלת 25 קמ"ש. עד כאן הכול טוב ויפה, אלא שהמציאות בישראל מציגה תמונה מחרידה למדי, כאשר השוק רווי במאות חנויות שמוכרות אלפי דגמים של אופניים חשמליים, בהם מגבלת המהירות הוסרה, ועולות פי כמה על מגבלת ההספק של 250 וואט.

התוצאה היא כמובן על חשבון הרוכבים, ופצועים רבים מתדפקים על דלתות בתי החולים ברחבי הארץ מדי שנה. אם עברתם תאונת אופניים ואתם סבורים כי סיבת התאונה קשורה בהכרח לפגם בייצור האופניים, בין אם אצל היצרן ובין אם אצל בעל החנות שמכר אותם, קיימת עילה לתביעת נזיקין.

 

חוק אחריות למוצרים פגומים

העילה לתביעה במקרה של תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים, נעוצה בחוק אחריות למוצרים פגומים. חוק זה נועד להרתיע את היצרן מיצירת מוצר פגום ומהמשווקים, לשווקו מלכתחילה כפגום. החוק נועד להיטיב בראש ובראשונה עם הניזוק, משתייך לדיני נזיקין ומאפשר פיצוי כספי משמעותי לנפגע, כמעט באופן אוטומטי. על פניו, הקריטריונים פשוטים:

  • המוצר יצא מבית העסק כשכבר היה פגום ולא נפגם לאחר רכישתו על ידי הנפגע.
  • הנזק שנגרם לנפגע, נגרם בהכרח בשל אותו פגם בייצור.
  • הפגם נגרם עקב רשלנות מצידו של הנתבע.

 

את הכול ניתן להשליך די בקלות על אופניים חשמליים, אך יש להבין כי על מנת לבסס עילה מוצקה לתביעת נזיקין בשל תאונת אופניים בגלל פגם בייצור האופניים, יש להוכיח מעל לכל ספק שהאופניים היו פגומים במעמד הרכישה, ושהתאונה נגרמה באשמת הפגם בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. לשם כך, אנו מציעים את שירותיהם של עורכי הדין הטובים במדינה בתחום נזקי גוף, שייתנו לכם את הכלים הדרושים למקסימום פיצויים.

 

לא על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים? זכותכם לתבוע

במקרה בו אירעה תאונת אופניים שאינה נופלת לרשימת התרחישים הנכללים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים– תרחישים הכוללים תאונה בין אופניים לכלי רכב מנועי, יהיה זכאי הנפגע בתאונה, אם נגרמה כתוצאה מפגם בייצור האופניים, לתבוע את האשם בתאונה בהתאם לפקודת הנזיקין.

 

היקף הפגיעה- כהיקף הפיצויים

משהתברר כי האשמה בתאונה היא באופניים הפגומים, ובלבד שהיו כך במעמד רכישתם, ניתן לתבוע בגין הנזקים שנגרמו בתאונה. לעיתים הנפגע יסבול מנכות זמנית או קבועה לאחר התאונה, ומכך גם ייפגע כושר העבודה שלו ויכולתו להתפרנס. אובדן הכנסה הוא פוטנציאל גדול מאוד לפיצויים שיסייעו לנפגע להתכלכל בטווח הארוך.

זאת מבלי לציין את הפיצוי על ההוצאות הרפואיות שבדרך כלל טופחות לכדי סכומים משמעותיים, עוגמת נפש, כאב וסבל. במידה והוכח שהנפגע יסבול מנכות לצמיתות, אפשר וצריך לתבוע פיצויים עתידיים. על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל של הפיצויים בגין התאונה, יש להצטייד בשירותיו של עורך דין נזיקין מקצועי, איכותי ועתיר ניסיון, אותו תוכלו למצוא באתר של משרדנו, אשר שירת לקוחות רבים שקיבלו את הפיצויים שהגיעו להם על פי חוק.

 

תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים- פוטנציאל פיצויים כפול

במקרה של תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים, ולאחר שהוכח כי הפגם הוא זה שהיה מקור התאונה, הפיצויים שמגיעים במקרה הזה הם כפולים- הנפגע בתאונה זכאי לתבוע הן את היצרן, שהוא יישא באחריות המרבית לתאונה, והן את בעל החנות שמכר לו את האופניים הפגומים שסיכנו את חייו.

 

סוללה של אופניים חשמליים- פצצה מתקתקת

האופניים החשמליים טומנות בחובן שלל סכנות, אליהן אנחנו נחשפים למרבה הצער דרך התקשורת, כשזה כבר מאוחר מדי. סוללה לא תקנית עלולה להתלקח ולגרום נזק בגוף וברכוש, ובעוד כשמדובר בנזק ברכוש, יש צורך בהוכחת האשמה- כאשר ברור שהמוצר פגום, האחריות מוטלת לחלוטין על היצרן וברוב המקרים גם על היבואן של האופניים.

 

תיעוד מלא של האופניים הפגומים- קריטי להמשך הטיפול

חשוב להבין לעומק את החשיבות של תיעוד מקיף ומלא של האופניים הפגומים לאחר התאונה. אם אתם אכן סבורים שתאונת האופניים נגרמה בשל פגם בייצור האופניים, צלמו את האופניים מכל הזוויות, לאחר מכן התמקדו ברכיב באופניים שחשוד כפגום והוא למעשה גרם לתאונה. דגש קריטי- לא להעביר את האופניים הפגומים בחזרה ליצרן וליבואן, לאחר מכן יהיה קשה להוכיח את הימצאותו של הפגם מול חברת הביטוח.

ליצרן, ליבואן, לספק או לבעל חנות האופניים שמכר אותן- אין כל אינטרס לסייע לכם בתביעה. לנו יש. אם יש לכם ספקות בנוגע לתאונה, להמשך ההתנהלות ולאסטרטגיית פעולה נכונה אל מול הגורמים הרלוונטיים- יש לכם כתובת! החל מפגישת ייעוץ, דרך התווית המדיניות הנכונה בתביעת נזיקין ועד לייצוג המשפטי הטוב ביותר.

 

תיעוד הפציעות- קריטי לא פחות

אין חולק על כך שלאחר תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים, התחושות קשות, התסכול גדול ולעיתים גם הכאב והפרוצדורה הרפואית מערפלים את שיקול הדעת. אך דווקא ברגעים האלו, מיד לאחר התאונה, יש לתעד גם את הפגיעה הפיזית והפציעות. ככל שהתיעוד יהיה מידי ואותנטי- כך ההוכחות לפגיעה יהיו חד משמעיות.

תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים
תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים

אם נסיבות התאונה שעברתם משתייכות לנסיבות המופיעות בחוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים, אין צורך להוכיח את האשמה והפיצויים יגיעו מהמוסד לביטוח לאומי, במידה ויש פגיעה בנפש, ובכל הנוגע לפגיעה ברכוש הכתובת תהיה חברת הביטוח. במקרים אחרים, כמו תאונת אופניים בשל פגם בייצור האופניים, יש להוכיח שהאופניים היו פגומים ואז ניתן לתבוע פיצויים משמעותיים.

במקרה של פגם בייצור האופניים, האחריות על התאונה מוטלת על בעל החנות שסיפק את האופניים, בהנחה והיו פגומים בטרם נרכשו, ובו זמנית גם על היבואן ובעיקר- היצרן. יש לתבוע את כל הגורמים הרלוונטיים כדי שיישאו באחריות וישלמו את הפיצויים.

יש להוכיח כי התאונה נגרמה בהכרח בגלל הפגם המדובר באופניים, שהאופניים היו פגומים במעמד הרכישה עצמו, וכן שהפגם נוצר כתוצאה מרשלנות של היצרן או היבואן.

ראשית, את תהליך תביעת הפיצויים, מתחילתו ועד סופו, מומלץ לעבור בליווי צמוד של עורך דין נזיקין מטעמנו. עורך הדין יידע להנחות בנוגע לדרכי פעולה, להתנהל מול חברות הביטוח השונות ולסייע לקבל את מה שמגיע לך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!