לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים

היקלעות לתאונת דרכים יכולה להיות חוויה טראומטית מאין כמוה. לא זאת בלבד, אלא שתאונות דרכים עלולות להשאיר אנשים עם פגיעות פיזיות ונפשיות שיכולות להיות להן השפעות מתמשכות. פציעות צוואר הן אחד מסוגי הפציעות השכיחות ביותר הנובעות מתאונות דרכים. במצב כזה, חיוני לדעת כיצד להגיש  תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים לחברת הביטוח, כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

על הנסיבות שבהן מתעורר הצורך להגיש תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים

צליפת שוט (ובלעז: "וויפלאש") היא סוג נפוץ של פציעה הנובעת מתאונות דרכים, המתרחשת כאשר הצוואר נתון לתנועה פתאומית וכוחנית קדימה ואחורה. פציעות צוואר הן בין הפציעות השכיחות ביותר המדווחות בתאונות דרכים, אך למרות שפציעה מסוג צליפת שוט נחשבת לסוג נפוץ של פגיעת צוואר שיכולה להיראות קלה בהתחלה, היא בהחלט עלולה להחמיר עם הזמן.

מצב זה עלול להוביל לשיבוש משמעותי בשגרת החיים של הנפגע, לכאב רב ואף להסתיים בנכות ואפילו שיתוק, שיפגעו בכושר עבודתו וביכולת התפקוד הבסיסית שלו. הפגיעה בכושר ההשתכרות, לצד ההוצאות הרפואיות הרבות הנלוות לטיפול בפגיעות צוואר שנגרמות בעקבות תאונות דרכים, גורמות לנזק כלכלי משמעותי לרבים מן האנשים המתמודדים עם פציעה כזו.

במצב כזה נדרשת הגשת תביעת פיצויים לחברת הביטוח ולעיתים גם למוסד לביטוח לאומי.

 

מהי הטעות הנפוצה שאנשים עושים בהגשת תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים?

לאחר תאונת דרכים, אנשים עשויים לחוש אי נוחות בצווארם, אך ייתכן שהם לא יבינו מיד את היקף הפציעה. במקרים מסוימים, הכאב עלול להתגבר רק בחלוף ימים או שבועות לאחר התאונה. עם זאת, חיוני להימנע מהטעות הנפוצה של יישוב תביעת הביטוח מהר מדי.

חלק מנפגעי תאונות דרכים מסתפקים בסכום פיצוי קטן, ומבינים את גודל הטעות שעשו בשלב מאוחר יותר כאשר מתברר שהפציעה החמירה עם הזמן. לכן חיוני לפנות לטיפול רפואי יסודי ורציף אחרי פציעת צוואר בתאונת דרכים ולהקדיש את הזמן הדרוש להערכת מלוא חומרתה של הפציעה לפני שמסכימים לכל פשרה מול חברת הביטוח.

עו"ד פייפר מדבר על חשיבות ההכנה לבדיקת מומחה לאחר תאונת דרכים:

 

מה קריטי לעשות מיידית לאחר תאונת דרכים וכיצד הדבר קשור להגשת תביעה על פגיעה בצוואר?

הצעד הראשון לאחר תאונת דרכים, במיוחד אם אתם סובלים מפציעת צוואר בעקבותיה, הוא פנייה לקבלת טיפול רפואי. גם אם אתם חושבים שהפציעה שלכם היא קלה, חיוני להיבדק על ידי גורם רפואי מוסמך כדי לשלול את האפשרות לפציעות חמורות שסממניהן עלולות להופיע רק בהמשך.

לעיתים לתסמינים של פציעות צוואר כגון צליפת שוט, לוקח זמן מה להופיע ולהחמיר. לכן חשוב לתעד את כל הטיפולים וההליכים הרפואיים שאתם עוברים בהקשר זה כדי לתמוך בתביעת הביטוח שלכם.

 

אילו מסמכים יש לצרף לתביעת ביטוח בגין פגיעה בצוואר בתאונת דרכים?

לאחר שפניתם לטיפול רפואי בעקבות פגיעתכם, עליכם להודיע ​​על התאונה לחברת הביטוח. כדי לתמוך בתביעת הביטוח שלכם, תצטרכו לספק למבטחת את כל המסמכים הרלוונטיים להוכחת נזקי הגוף שלכם, בדגש על רשומות רפואיות מהטיפול הראשוני שניתן לכם אחרי התאונה וכל בדיקה וטיפול שניתנו לכם לאחריה בהקשר לנזקיכם הפיזיים. חברת הביטוח תבדוק את התיעוד הזה ותשתמש בו כדי לקבוע את גובה הפיצוי שאתם זכאים לו.

 

כיצד עורך דין נזיקין יכול לסייע בהגשת תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים?

כאשר מתרחשת תאונת דרכים, חשוב ביותר לפעול בצורה נכונה על מנת להגיע לפיצוי המתאים לנפגע. מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני נזיקין ובהגשת תביעות פיצויים על בסיס חוק הפלת"ד, שיכול לייעץ ולהדריך את הנפגע בתהליך התביעה לקבלת פיצוי מהביטוח.

במידה וחברת הביטוח מערימה על הנפגע קשיים במימוש זכאותו לפיצויים אלו, עורך הדין יכול לסייע באיסוף הראיות והמסמכים הנחוצים להצגת טענותיו של הנפגע לפני בית המשפט או לפני המפקח על הביטוח. הוא יוכל לתאם את כל הצעדים הדרושים ולהבטיח שהנפגע מקבל את הפיצוי המקסימלי המגיע לו כחוק, כדי לכסות את כלל ההוצאות והנזקים הכלכליים הנובעים מהתאונה.

 

אילו סוגי פיצויים ניתן לקבל בהגשת תביעה על פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים?

בהגשת תביעה על פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים, נפגעי התאונה יכולים לדרוש פיצויים בגין נכותם הזמנית או הקבועה, אובדן כושר ההשתכרות שלהם, הפסד ימי עבודה ושכר, סבל וכאב, הוצאות רפואיות ושיקומיות, וכן בגין הנזק הנפשי שנגרם להם בעקבות הטראומה מהתאונה ונזקיהם הפיזיים.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה על מנת לקבל ייעוץ מקצועי ולהבין את היקף זכאותכם המדויק לפיצויים בעקבות התאונה והנזק שנגרם לכם במסגרתה.

 

לסיכום – הדרך הנכונה להגשת תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים

פגיעה בצוואר בתאונת דרכים יכולה להיות חוויה כואבת ומלחיצה מאוד. על ידי ביצוע הפעולות שצוינו לעיל, תוכלו להגיש תביעת ביטוח על מנת לקבל את הפיצוי הכספי הנחוץ לשיקומכם. אולם במקרים רבים חיוני לפנות לייצוג משפטי מעו"ד נזיקין שיעזור לכם לנווט בתהליך, לאסוף את התיעוד הדרוש ולנהל משא ומתן יעיל עם חברת הביטוח על מנת להבטיח שתקבלן את מלוא הכספים המגיעים לכם.

לייעוץ משפטי בנוגע להגשת תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים – פנו אל משרד עו"ד פייפר כהן באמצעות הטופס הבא או טלפונית: 077-518-0500.

תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים
תביעה בגין פגיעה בצוואר עקב תאונת דרכים

תביעה על פגיעת צוואר בתאונת דרכים ניתנת להגשה לחברת הביטוח שדרכה מבוטח בביטוח חובה כלי הרכב שממנו נפגע הולך רגל או שבנסיעה בו נפגע נוסע או נהג בזמן תאונת דרכים. היה והולך רגל נפגע במסגרת תאונת פגע וברח או בתאונת דרכים שבה הרכב הפוגע לא היה מבוטח בפוליסת ביטוח חובה תקפה על פי חוק, ניתן להגיש את התביעה לגוף שנקרא "קרנית" – הקרן הלאומית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים בישראל.

כל מי שספג נזקי גוף (ונפש) בתאונת דרכים ובכלל זה גם פגיעה בצוואר כמו צליפת שוט, פגיעה בעמוד השדרה הצווארי, פריצת דיסק וכיוצא באלו, רשאי להגיש תביעת ביטוח בגין נזקיו הגופניים, הנפשיים והפיננסיים, בין אם פגיעתו אירעה בשעה שנהג ברכב, כאשר שהה בו כנוסע או בתור עובר אורח שנפגע מרכב נוסע. 

כן. מבוטח שנפגע בצווארו בתאונת דרכים וסובל בשל כך מקשיים תפקודיים ביומיום, יכול להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעת נכות על מנת שתקבע עבורו דרגת נכות ובצידה – גם זכאות לקצבת נכות כללית. 

מעבר לחשיבות העניין בפן הבריאותי, יש בכך צורך אקוטי בכדי שלנפגע יהיה תיעוד רפואי ברור של פגיעותיו. התיעוד הזה הכרחי להגשת תביעת הפיצויים בהמשך הדרך. שכן התיעוד הרפואי המתבצע במסגרת הטיפול הרפואי שניתן לנפגע התאונה, מאפשר להוכיח לחברת הביטוח והביטוח הלאומי את קיומו של קשר סיבתי בין התאונה לפגיעת הצוואר שבגינה הוא תובע פיצויים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!