לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים

שברים בקרסול הם פגיעה נפוצה יחסית בתאונות דרכים, בפרט אלה שבהן הולכי רגל או רוכבי רכב דו גלגלי מעורבים. לכן מאמר זה יוקדש לסקירה תמציתית של מהות הפגיעה והפיצויים שהנפגעים זכאים לקבל בהגשת תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים.

 

הנסיבות שבהן עולה הצורך בהגשת תביעה בגין שבר בקרסול בעקבות תאונת דרכים

שבר בקרסול הוא תוצאה שכיחה של תאונטת דרכים. סוג פציעה זה מתרחש כשכמות משמעותית של כוח מופעלת על עצמות הקרסול, וגורמת להן להישבר. הדבר נפוץ בתאונות אופנוע שבהן הרוכב מנסה לבלום נפילה עם רגליו או כאשר הרגל נמחצת על ידי האופנוע במהלך נפילה ממנו.

טיפול בשבר בקרסול כרוך לרוב בקיבוע של העצם עם גבס, אך במקרים מורכבים יותר, ייתכן שיהיה צורך בניתוח, שעלול לדרוש שימוש בברגים לייצוב העצם. נזק עצבי יכול להתרחש גם כן במקרים מסוימים, להוביל להפחתת התחושה באזור או להקרנת כאב, וכתוצאה מכך לגרום להגבלת הניידות ולפגיעה תפקודית בקרסול גם לאחר החלמת השבר.

 

ההצדקה להגשת תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונות דרכים

תקופת ההחלמה לאחר שבר בקרסול יכולה להשתנות מאדם למשנהו. ככלל, לשבר פשוט באדם בריא לוקח כשלושה חודשים להחלים, ולאחר מכן הרגל חוזרת לתפקוד ממוצע, המשתפר בהדרגה עם הזמן. עם זאת, בשברים מורכבים, משך ההחלמה עשוי להתארך משמעותית.

אנשים מבוגרים ובעלי פציעות קרסול או שוק קודמות, עלולים לחוות זמני החלמה ארוכים יותר. חשוב לציין שבמקרים חמורים, הרגל עשויה לא להחלים לחלוטין, וכתוצאה מכך הנפגע עלול לסבול מנזק קבוע לקרסול. מאחר ותקופת ההחלמה משברים ברגליים נמשכת מספר חודשים לפחות, ולרוב גורמת להוצאות משמעותיות והפסדי הכנסות, כנפגעי תאונת דרכים אתם זכאים להגיש תביעת פיצויים בגין נזקיכם.

 

מהי פקודת ביטוח רכב מנועי וכיצד היא נוגעת לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

פקודת ביטוח רכב מנועי – נוסח חדש משנת 1970, מחייבת בעלי רכבים מנועיים בישראל לשלם מדי שנה ביטוח חובה. חובת הביטוח של כלי רכב מנועיים בישראל בפוליסת חובה, נועדה להבטיח פיצוי כספי בגין תביעות נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים. הפקודה גם מתווה את התנאים וההחרגות לקבלת פיצויים כאמור.

בעוד שביטוח החובה הוא הביטוח היחיד לרכב הנדרש על פי חוק, הוא ללא ספק החיוני ביותר, שכן אין לעכב את הטיפול בפגיעות גוף שנגרמו בתאונות דרכים.

 

האם הנפגע בתאונת דרכים צריך להיות מבוטח בעצמו כדי לקבל פיצוי על פציעתו?

לא. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975 מחייב כל בעל רכב לרכוש פוליסת ביטוח חובה המכסה תשלום פיצויים לכל אדם ששהה ברכבו ונפצע בזמן תאונת דרכים שהרכב היה מעורב בה, כמו גם תשלום פיצויים להולכי רגל שנפגעו מהרכב.

על חברת הביטוח שמכסה את הרכב בביטוח חובה חלה אחריות מוחלטת למתן פיצוי לנפגע או למשפחתו במקרה של תאונה, ללא תלות בשאלה האם הנפגע נהג ברכב בשעת התאונה, ישב ברכב כנוסע, או נפגע מהרכב כעובר אורח. זאת ועוד – גם נושא הבעלות על הרכב אינו רלוונטי.

נהג או נוסע ששהו ברכבו של אדם אחר בזמן תאונת דרכים ונפצעו, יהיו זכאים לפיצוי כספי מחברת הביטוח שמבטחת את כלי הרכב בביטוח חובה אף שאינם בעלי הרכב או הפוליסה בעצמם.

 

אילו צעדים נדרשים לקבלת פיצוי בגין השבר בקרסול?

אם נפצעתם בקרסול בתאונת דרכים, הצעד הראשון והמכריע ביותר הוא פנייה לטיפול רפואי. במהלך הטיפול הרפואי, חיוני לדווח לרופא המטפל בכם על כל פציעה או כאב שחוויתם, כולל אלה הקשורים לקרסול שלכם, גם אם בתחילה הפגיעה נראתה לכם קלה. לאחר קבלת טיפול רפואי, מומלץ מאוד לשמור את כל התיעוד הרפואי, סיכומי הטיפול ותוצאות הבדיקות.

מסמכים אלו יכולים להיות קריטיים לניהול יעיל של התביעה שלכם מול המבטחת בעתיד. כדאי גם לאסוף מידע נוסף, כגון תיעוד נסיבות התאונה, זהות הצדדים המעורבים בתאונה וכל העדים שנכחו בזירת האירוע, פרטי הרכבים המעורבים, תיעוד כל הוצאה שהוצאתם כתוצאה מהתאונה, וכל פריט מידע אחר שיכול להיות רלוונטי.

לבסוף, מומלץ לפנות לעורך דין נזיקין בעל ניסיון ומומחיות בתאונות דרכים כדי להבטיח שתביעתכם תתקבל ותניב את מירב הפיצויים המגיעים לכם כחוק.

 

אילו מסמכים נחוצים להגשת תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים?

בעת הגשת תביעה בגין שבר בקרסול מתאונת דרכים, המסמכים הבאים הם קריטיים:

  • דוחות רפואיים – לאחר תאונה, חשוב להקפיד על תיעוד של הטיפול הרפואי שקיבלתם, לרבות כל תלונה שהוצגה לרופא או לצוות בית החולים בעקבות האירוע. חיוני שהרשומות הרפואיות יצביעו על כך שהפציעה נגרמה בתאונת דרכים. במקרים מסוימים, רופאי החירום עלולים להיות עסוקים מכדי לתעד את כל פרטי האירוע, מה שעלול ליצור בעיות במהלך התביעה. לכן ודאו כי בדוח חדר המיון מצוין כי מדובר בתאונת דרכים. אם תאונת הדרכים היא גם אירוע הקשור לעבודה, הקפידו לציין גם את הפרט הזה כדי שתוכלו לקבל גם פיצויים המגיעים לנפגעי תאונות עבודה.
  • תיעוד מבדיקות הדמיה – בדרך כלל, רופאי קופות חולים ובתי חולים יפנו מטופלים לצילומי רנטגן כדי לשלול שברים. עם זאת, בדיקות הדמיה משמעותיות כמו MRI, סי.טי. או אולטרסאונד הן גם חיוניות ויכולות לעשות הבדל משמעותי מבחינת הטיפול הרפואי וקביעת הנכות. לבדיקות אלו תפקיד מכריע בחישוב הפיצוי הכספי שיקבל הנפגע בתום התביעה. לכן, חיוני לוודא שבדיקות אלו מבוצעות כדי לקבל טיפול רפואי מקיף ופיצוי הולם.

 

לסיכום

שברים בקרסול נחשבים לפציעה חמורה, ולכן נפגעי תאונות דרכים הסובלים ממנה בעקבות התאונה, עשויים לקבל פיצוי משמעותי, בהתאם לחומרת פציעתם וההשפעה שיש לה על חיי היומיום שלהם. אולם כדי להבטיח שתוכלו לקבל את מלוא הפיצוי המגיע לכם, חשוב לפנות לייעוץ וייצוג משפטי מעורך דין נזיקין מנוסה. לסיוע בהגשת תביעה בגין שבר בקרסןוך עקב תאונת דרכים פנו לעו"ד פייפר כהן: 077-804-1323.

תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים
תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים

אפשר לקבל פיצוי בתביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים עבור הוצאות ישירות עבור טיפול רפואי, שיקום, אביזרים אורטופדיים ועוד, וכן הוצאות עקיפות כגון הפסדי שכר ומימון שירותי סיעוד במקרים מסוימים. זאת בנוסף לרכיבים שאינם ממוניים כמו סבל וכאב, טראומה נפשית ועוד.

גובה הפיצוי שתוכלו לתבוע מחברת הביטוח על שבר בקרסול שנגרם בתאונת דרכים, יחושב לפי גורמים שונים. הפרמטרים העיקריים המשמשים לקביעת הפיצוי כוללים את הנזק הרפואי והתפקודי שנגרם מהפגיעה, גילכם, הוצאות ישירות ועקיפות הנובעות מהפגיעה, פגיעה בכושר ההשתכרות שלכם ומשך האשפוז לו נדרשתם.

הבסיס המשפטי להגשת תביעה בגין שבר בקרסול עקב תאונת דרכים, הינו הוראות החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. אולם הזכאות בפועל לפיצוי וגובה הפיצויים, נקבעים בהתאם לנסיבות התאונה הספציפית עם זאת, ככלל, אם בתאונה היה מעורב רכב המכוסה בביטוח חובה, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים לפיצוי. 

לא. בעת קביעת הזכאות לפיצויים בעקבות תאונת דרכים שבה נגרמו לאדם נזקי גוף ובקציבת סכום הפיצוי, חוק הפלת"ד אינו לוקח בחשבון את השאלה "מי אשם בתאונה". אין גם משמעות לשאלה האם הנפגע נהג ברכב, ישב בו כנוסע, או נפגע כהולך רגל או כרוכב אופניים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!