לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים

פיברומיאלגיה (תסמונת דאבת השרירים) הינה תסמונת המתבטאת בכאב כרוני ופוגעת באיכות חייהם של הלוקים בה, בצורה קשה ומרחיקת לכת. מכיוון שהוכח כי קיים קשר סיבתי ברור בין פציעות ראש וצוואר בתאונות דרכים לבין כאב כרוני ובכלל זה – תסמיני פיברומיאלגיה, חשוב להבין כיצד ניתן להגיש תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים.

 

איזה סוג של פיצוי ניתן לקבל בתביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים?

כאשר מתפתחת פיברומיאלגיה בעקבות תאונת דרכים, היא עלולה להחמיר משמעותית את מצבו הרפואי של הנפגע, ועלולה לגרום לו נכות רפואית ותפקודית זמנית או קבועה. בהתאם לכך, נפגעי תאונות הסובלים מנכות עקב פיברומיאלגיה עשויים להיות זכאים לפיצוי גבוה מחברת הביטוח.

בנוסף, ככל שהתסמונת פוגעת בכושר עבודתו של הנפגע, אותו אדם עשוי להיות זכאי גם לקצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי וכן לפיצויים מסוגים נוספים – באם תאונת הדרכים שגרמה להתפרצות התסמונת או החמרתה, הוכרה כתאונת עבודה.

 

פיברומיאלגיה – קווים לדמותה

פיברומיאלגיה היא תסמונת הגורמת לכאב נרחב בכל הגוף, והיא יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל תאונות דרכים. אנשים עם פיברומיאלגיה חווים בדרך כלל מגוון תסמינים, כולל כאבי פרקים, סחרחורת, כאבי עיניים, כאבי צוואר, רגישות לאור, עייפות, דיכאון, רגישות מוגברת לגירויים, הפרעות שינה וקושי בריכוז. זה נפוץ יותר בקרב נשים ויכול להשפיע באופן משמעותי על יכולתן לתפקד ולשמור על אורח חיים בריא ברגע שהבעיה מתפרצת.

 

על הקשר בין פיברומיאלגיה לבין תאונות דרכים

אף שבעבר הוכחת הקשר בין פיברומיאלגיה לתאונות דרכים, נחשב למשימה מאתגרת מאוד במישור המשפטי, כיום, הקשר הסיבתי בין תאונות דרכים ופיברומיאלגיה, מקובל באופן נרחב ומגובה בפסיקות בית המשפט שהכירו בקשר סיבתי בין פציעות בתאונות דרכים והופעה או החמרה בתסמונות כאב כרוני מסוגים שונים ובכלל זה גם פיברומיאלגיה.

בד בבד, מחקרים הראו שתסמונות כאב כרוניות וביניהן פיברומיאלגיה, נגרמות כתוצאה מנזק לעמוד השדרה הצווארי. במקרים מסוימים, התאונה עצמה עלולה לגרום לבעיה, בעוד שבמקרים אחרים היא עלולה לשמש כטריגר להחמרה בבעיה שכבר הייתה קיימת.

 

על מה חשוב להקפיד כשמגישים תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים?

אם הייתם מעורבים חלילה בתאונת דרכים, חשוב לפנות לטיפול רפואי מיד לאחר התאונה, גם אם לא נראה בתחילה שנגרמו לכם פציעות חמורות. במהלך הטיפול הראשוני, הקפידו ליידע את הרופא כי הייתם מעורבים בתאונה ובקשו שיתבצע רישום מדויק של נסיבות התאונה ושל כל תלונותיכם.

במידה וחלף זמן מה מהתאונה וכעת אתם חווים כאב כרוני, חשוב לדווח על תסמיני הכאב שלכם לגורמים הרפואיים המטפלים בכם כולל לרופא המשפחה שלכם, כדי שהתיעוד בתיק הרפואי שלכם יצביע באופן ברור על הקשר הסיבתי בין התאונה לבין הכאב שאתם חווים.

בהקשר זה חשוב להכיר את התסמינים האופייניים לפיברומיאלגיה, ובהם כאבי צוואר או כאבי ראש מתמשכים, שינויים במצב הרוח, בעיות שינה, בעיות זיכרון, עייפות ועוד. אם אתם סובלים מתסמינים אלו או תסמיני כאב אחרים בעקבות התאונה, רצוי לפנות בהקדם גם למרפאה נוירולוגית או לרופא מומחה בפגיעות ראש ולוודא כי כל תלונותיכם מתועדות כראוי.

 

כיצד ניתן לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי על פיברומיאלגיה כתוצאה מתאונת דרכים?

אם אובחנה אצלכם פיברומיאלגיה או שאתם חושדים שיש לכם מוגבלות נוירולוגית תפקודית, ייתכן שכושר ההשתכרות שלכם כבר נפגע. במקרים כאלו יתכן ואתם זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. כמו כן, במידה ומדובר על תאונת דרכים שהתרחשה בשעות העבודה שלכם, בדרככם לעבודה או בשובכם ממנה או במסגרת נסיעה לצרכי עבודה – ייתכן כי בביטוח הלאומי יכירו בתאונה כתאונת עבודה, שתכה אתכם בפיצויים לנפגעי עבודה.

לצורך כך, עליכם להגיש תביעה לנכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי. סביר להניח שבהמשך להגשת תביעת הנכות שלכם לביטוח הלאומי, תידרשו להופיע מול ועדה רפואית מטעמו. הועדות הרפואיות בביטוח הלאומי, מסתמכות על נתונים יבשים ואובייקטייביים, ולכן חשוב לספק כמה שיותר מידע שיתמוך בתביעתכם.

זה כולל סיכומי ביקורים אצל רופאים בהקשר לתלונות תכופות ועקביות על כאבים, הפניות לרופאים מומחים ובדיקות אבחון, עדויות להפרעה בשגרת היום ובעבודה בשל כאביכם, תיעוד של טיפולים רפואיים וטיפולים אלטרנטיביים שעברתם בהקשר לכאבים הכרוניים ועוד. בנוסף, חשוב להוכיח שהתסמינים שלכם הופיעו בתוך מסגרת זמן סבירה מתאריך התאונה ומציגים דפוס של כאב חוזר והחמרה במאפיינים.

לכן, חשוב לשמור על ערנות לגבי כל כאב, בעיה או מגבלה שמתעוררים ולדווח על כך לרופא המטפל. רצוי לקחת בחשבון את כל הסימפטומים והכאבים, גם אלו שעלולים להיראות חסרי משמעות, ולוודא שהם מתועדים בתיק הרפואי שלכם.

עו"ד אייל פייפר מסביר על החשיבות של הכנה לקראת בדיקת מומחה:

הקושי בקבלת פיצויים בתביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים

פיברומיאלגיה לא מופיעה בדרך כלל מיד לאחר תאונת דרכים. למעשה, במקרים רבים היא יכולה להתפתח שנים לאחר התאונה. פיברומיאלגיה יכולה להתרחש אפילו בתגובה לטראומה הפסיכולוגית שחוו קורבנות התאונה, כמו גם אלו שהיו עדים לה. יתרה מזאת, ישנם מקרים שבהם נפגע תאונת דרכים סבל כבר לפני התאונה מפיברומיאלגיה, שהוחמרה מאז בעקבות טראומת האירוע.

נסיבות אלו מקשות במקרים רבים על נפגעי תאונות דרכים, לממש את זכאותם לקבלת פיצויים בגין פיברומיאלגיה שהופיעה או החמירה בעקבות התאונה. לכן אף שניתן להגיש תביעת פיצויים לבד, מומלץ להיעזר בעורך דין נזיקין המתמחה בהגשת תביעות בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים. עורך דין נזקי גוף מנוסה, יכול לספק לכם הכוונה ותמיכה משפטית, ולהבטיח שתקבלו פיצוי הוגן על פגיעתכם.

 

לסיכום

פיברומיאלגיה היא תסמונת כאב כרונית הגורמת לכאבים מפושטים בכל הגוף, שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל תאונות דרכים. מאחר ופיברומיאלגיה נוטה להשפיע באופן משמעותי על יכולתם של הלוקים בה לתפקד, לעבוד ולשמור על אורח חיים תקין מרגע התפרצותה, במקרים רבים, היא מזכה את הנפגעים בפיצויים – הן באמצעות הגשת תביעת ביטוח לאומי והן בהגשת תביעת ביטוח בגין נזקי הגוף שנגרמו בתאונת הדרכים.

אם יש לכם שאלות בנושא הגשת תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים, אל תהססו לפנות למשרד עו"ד פייפר כהן לסיוע פרטני – חייגו אלינו כעת: 077-804-1323.

תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים
תביעה בגין פיברומיאלגיה עקב תאונת דרכים

מחקרים רבים ופסקי דין של בתי המשפט קבעו כי פיברומיאלגיה יכולה להיגרם מתאונות דרכים. אחת הסיבות השכיחות לפיברומיאלגיה בתאונות דרכים היא צליפת שוט, המתרחשת כאשר גופו של הקורבן נזרק לפתע קדימה ואז נעצר בפתאומיות על ידי חגורת בטיחות, וכתוצאה מכך נגרמים כאבי צוואר עזים ולעיתים גם כרוניים.

כן, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים בישראל, ניתן לקבל פיצוי בגין פיברומיאלגיה כתוצאה מתאונת דרכים, כל עוד ניתן להוכיח כי התאונה גרמה או תרמה להתפתחות התסמונת ו/או להחמרה בה.

על מנת שכאב כרוני הנובע מתאונה – ובכלל זה פיברומיאלגיה, יזכו את הנפגע בפיצוי, יש חשיבות מכרעת להוכחת קשר סיבתי ברור וסמיכות זמנים בין הכאב לתאונה. קשר זה יקבע את גובה הפיצוי שיינתן לנפגע, בהתחשב גם בדרגת הנכות שנקבעה לו על ידי המוסד לביטוח לאומי. 

כדי להצליח בתביעתכם, חיוני להוכיח את קיומה של הפרעה תפקודית ופגיעה משמעותית באיכות חייכם בעקבות התאונה. מאחר שתלונות הקשורות לתסמונות כאב כרוני יכולות להיות סובייקטיביות וקשות להוכחה באמצעות בדיקה אובייקטיבית, חיוני להראות שאתם חווים סבל אמיתי ומשמעותי ולגבות זאת בחוות דעת מקצועית של רופאים מומחים מתחום הנוירולוגיה או פגיעות ראש.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!