לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ

כשחושבים על תאונות דרכים, בדרך כלל התנגשות בעץ אינה התרחיש הראשון שמריצים בראש. שכן, אתרי החדשות מלאים בדיווחים הנוגעים לתאונות דרכים, אך הם מתקדמים בעיקר בתאונות הקטלניות. תאונות של התנגשות בעצים פחות מדוברות, אך ישנם מקרים רבים של תאונות דרכים מהסוג הזה.

כמו כן, במקרים רבים של תאונות מהסוג הזה נפגעי התאונה, בגוף או ברכוש, רוצים לדעת כיצד ניתן לגשת להליך של תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ. לשם כך, במאמר הקרוב נתמקד בנושא הזה ונבין כיצד ומתי ניתן לתבוע במקרה של התנגשות בעץ.

 

תביעות תאונות דרכים

רגע לפני שנעסוק בתביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ, חשוב להבין מה הן תביעות תאונות דרכים. תאונת דרכים מוגדרת ככל פציעה שנגרמת על ידי שימוש בכלי רכב ממונע. כמו כן, לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כל מי שנפגע בגופו כתוצאה מתאונת דרכים, זכאי לפיצויים עבור הנזק והסבל שנגמרו עקב התאונה.

בהקשר של נזק גופני, תביעות תאונות דרכים הן תביעות שמטרתן לקבל פיצויים עבור ההוצאות שקשורות לפגיעה הפיזית שנגרמה כתוצאה מהתאונה. יחד עם זאת, ישנן גם תביעות שעוסקות בנזקי רכוש שנגרמו בעקבות תאונת דרכים.

 

תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ – נזק גוף או נזק רכוש?

כאמור, כשזה נוגע לתביעות תאונות דרכים, קיימים שני מסלולי תביעה: תביעה עבור נזק גוף ותביעה עבור נזק רכוש. כמו כן, בכל אחד מהמקרים התביעה מתבצעת בצורה שונה, מול גופים שונים ותחת חוקים נפרדים. בהקשר של תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ, צריך להבין מה הוא מסלול התביעה הרלוונטי לפי המקרה הספציפי.

 

מה הן אפשרויות התביעה?

במידה והנזק הוא גופני בלבד (אופציה לא כל כך נפוצה אם כלי הרכב אכן התנגש בעץ) צריך לפנות לתביעה של נזק גוף. אם הנזק הוא לרכוש בלבד, כדאי לפנות לערוץ של תביעה עבור נזקי רכוש. כמו כן, במקרה והתאונה עירבה גם פגיעה בגוף וגם פגיעה ברכוש, ניתן לתבוע פיצויים גם עבור הפגיעה בגוף וגם עבור הנזק שנגרם לרכוש, אך ניתן לעשות זאת רק במסגרת של שתי תביעות נפרדות.

שכן, מבחינה חוקית מדובר בשני אפיקים נפרדים שנשענים על חוקים שונים ונעשים מול גופים שונים. כדי להבין איך זה עובד, נעמיק בכל סוג תביעה בנפרד.

 

תביעת תאונת דרכים בין רכב עץ – נזקי נוף

ערוץ התביעה הראשון הוא תביעה עקב נזקי גוף שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים. כמו כן, החוק שעליו מתבססות כל התביעות בגין נזקי גוף הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בהקשר של תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ, פציעת גוף יכולה להיגרם לנהג או לנוסעים האחרים עקב ההתנגשות בעץ, והיא יכולה להיגרם גם לעוברי אורח.

חשוב לציין, בניגוד לתביעות עקב נזקי רכוש, בתביעות של נזקי גוף שאלת האשמה ואחריות בהיבט של התאונה לא רלוונטית ובמסגרת התביעה העסוק בעיקרי הוא בנזק הגופני ובגובה הפיצויים שניתן עבורו.

 

את מי תובעים בתביעת נזקי גוף?

כאמור, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא החוק שמכוחו ניתנים פיצויים וניתן לתבוע אותם. עם זאת, כדי להחיל את החוק קיימים מספר תנאים, כשהתנאי העיקרי הוא עניין הביטוח. כלומר, כדי להגיש תביעה בגין נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים בין כלי רכב לעץ, כלי הרכב צריך להיות מבוטח בביטוח חובה. בנוסף, על הנהג המעורב בתאונה להחזיק ברישיון נהיגה תקף בעת ביצוע התאונה.

 

מה עושים אם אין ביטוח חובה?

במידה וכלי הרכב לא היה מבוטח בביטוח חובה בזמן התאונה, יהיה קשה מאוד לתבוע מכוחו של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. עם זאת, קיימת פרצה בדמות קרן קרנית, קרן ציבורית שניתן לתבוע עבור נזקי גוף במקרים בהם אין חברות ביטוח אחרות שניתן לתבוע. כמו כן, הליך של תביעת קרנית כרוך בהוכחות רבות ובתנאים מקדימים ייחודיים. משרדנו עוסק בתביעות תאונת דרכים, גם במקרים מורכבים שכאלו, ומשרת מאות לקוחות מרוצים.

 

תביעת תאונת דרכים בין רכב לעץ – נזקי רכוש

נזק נוסף ונפוץ שעשוי להתרחש כתוצאה מהתנגשות בעץ הוא נזק לרכוש, ובפרט נזק לרכב המעורב בתאונה. במקרה זה חוק הפיצויים לא חל, ובניגוד לתביעה בגין נזקי גוף תביעה עבור נזקי רכוש תתבסס על פקודת הנזיקין ושאלת האחריות והאשמה בתאונה תהיה רלוונטית בהחלט. כמו כן, תביעת תאונת דרכים בגין נזקי רכוש יכולה להתקיים עבור הרכוש של הרכב הפוגע וכן עבור רכוש אחר שניזוק כתוצאה מהתאונה.

 

את מי תובעים בתביעת נזקי רכוש?

במקרה בו נהג שהתנגש עם רכבו בעץ סבור שהאשמה היא של צד אחר, הוא יכול לתבוע את אותו אדם וכן את חברת הביטוח שלו לפי ביטוח צד ג'. למשל, במקרה בו נהג התנגש בעץ עם רכבו כתוצאה מסטייה של רכב אחר אל נתיב הנהיגה שלו, הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח של אותו הנהג בגין נזקי הרכב שנוצרו כתוצאה מהתאונה.

כמו כן, תביעה שכזאת תכלול הליכים שיתנהלו בין שתי חברות הביטוח של הצדדים בתביעה, ומסגרתם התביעה תישאל שאלת האשמה וכן יקבעו גובה הפיצויים. בנוסף, אם לתובע שרכבו ניזוק עקב התאונה יש ביטוח מקיף, הוא יוכל להפעיל את הביטוח ולקבל כיסוי עבור הנזקים כתלות בפוליסת הביטוח וההסכם מול חברת הביטוח.

 

איך עושים את זה נכון?

כפי שראינו, קיימות מספר אפשרויות תביעה במקרה של תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ, כך שבכל מקרה התביעה מתרחשת באופן שונה, מול גופים שונים ועולה צורך להוכיח דברים אחרים. כדי להבטיח שהתביעה תתנהל בצורה מתאימה, כדאי לפנות לעורך דין תאונות דרכים שמתמחה בתחום. במסגרת ניסיוננו רב השנים בייצוג בתחום תאונות הדרכים, אנחנו מסוגלים להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר.

תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ
תביעת תאונת דרכים בין כלי רכב לעץ

התנאים לתביעה כוללים פציעה גופנית או נזק לרכוש, שימוש בכלי רכב ממונע, רכב מבוטח בביטוח חובה בזמן התאונה, ורישיון נהיגה תקף בעת התאונה.

על מנת לתבוע על נזקי גוף, עליכם להגיש תביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במסגרת התביעה תצטרכו להוכיח שהנזק הגופני נגרם כתוצאה מהתאונה וכך תוכלו לקבל פיצויים עבור ההוצאות הקשורות לפגיעה הפיזית.

כדי לתבוע על נזקי רכוש, תוכלו לתבוע את מי שאתם סבורים שאשם בתאונה באמצעות תביעת חברת הביטוח צד ג', או להפעיל את הביטוח המקיף או יש לכם כזה ואם פוליסת הביטוח מאפשרת זאת. כמו כן, במסגרתם התביעה יש להוכיח את הנזק לרכוש הנגרם כתוצאה מהתאונה ואת ערכו של הרכוש בזמן התאונה.

ישנם מספר סוגי תביעות שמשתנות לפי סוג הנזק ולפי אופי התאונה. כדי לנקוט בדרך הפעולה הטובה ביותר, כדאי להיוועץ בעורך דין מיומן לענייני תאונות דרכים. באופן הזה, הוא יכווין אותכם ויבחר את אפיק התביעה המתאים ביותר, זה שבסבירות הגבוהה ביותר יביא את התוצאה הרצויה עבורכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!