לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז

ישנם מקרים רפואיים אשר קשורים בקשר ישיר למקום העבודה כדוגמת תאונות עבודה באתר בנייה או מעורבות בתאונת דרכים בדרך לעבודה. עם זאת, ישנן תאונות עבודה אשר למרות שאינן נראות ככאלה באם אפשר להוכיח את הקשר הנסיבתי בין התרחשות התאונה למקום העבודה ניתן להחשיב גם מקרים אלו כתאונת עבודה. בין היתר, הגשת תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז במקרה בו האשפוז היה תאונת עבודה הוא הליך הכרחי לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם.

 

מתי תאונה נחשבת כתאונת עבודה?

תאונת עבודה היא אמנם ביטוי מוכר בעולם העבודה אך אנשים רבים לא באמת יודעים מה ההגדרות המדויקות שלה ולכן מפספסים זכויות שמגיעות להם במסגרת פגיעות בין אם קלות ובין אם חמורות.

 

מועד ומיקום התרחשות התאונה

כל תאונה אשר התרחשה תוך כדי העבודה או בעקבות העבודה, אך גם כל תאונה אשר התרחשה בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה תיחשב כתאונת עבודה. כלומר גם אם הייתם בדרך חזרה מהעבודה שלכם לביתכם והייתם חס וחלילה מעורבים בתאונת דרכים התאונה תיחשב כתאונת עבודה למרות שהיא כביכול אינה התרחשה במהלך העבודה וכבר סיימתם את שעות העבודה שלכם. התפיסה היא שאם לא הייתם הולכים לעבוד כנראה שלא הייתם נמצאים בתאונה זו ולכן זו תאונת עבודה.

 

נסיבות התאונה

כאשר לתאונה יש קשר ברור לעבודה כדוגמת נפילה מגובה ופגיעה עקב כך קל להבחין כי מדובר בתאונת עבודה ולהתקדם במישור זה אל תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז. אך ישנן עבודות אשר יכולות לגרום לתאונות מבלי שזאת כל כך ברור כדוגמת התקף לב עקב לחץ מסיבי בעבודה או דלקת פרקים עקב עבודת הקלדה ממושכת. בגלל שבסופו של דבר העובד חווה פגיעה בתפקוד שלו בעקבות העבודה זאת יחשב כתאונת עבודה.

 

חובת ההוכחה עליכם

עובדים ישראליים מבוטחים על ידי המוסד לביטוח לאומי מכל מיני סכנות אשר יפגעו בהכנסתם. בין היתר ישנו ביטוח מפני תאונות עבודה אשר מבטיח פיצויים ותגמולים באם אדם חווה תאונה אשר עונה לקריטריונים של תאונת עבודה. במקביל לרצון הטוב של המוסד לביטוח לאומי הוא אינו יגיש עבורכם את התביעה או יתן לכם מרצונו החופשי את ההטבות אלא תתבקשו להגיש תביעת תאונת עבודה אשר היא זאת שתחל את התהליך ותקדם אתכם לקבל פיצויים.

 

הוכחה שמדובר בתאונת עבודה

עוד טרם ניגשים לחישוב אחוזי נכות או פיצויים אתם צריכים לקבל הכרה בתאונה שלכם כתאונת עבודה ובעצם להוכיח שאכן יש קשר ישיר בין האשפוז שבגינו אתם תובעים לבין תביעת תאונת העבודה שאתם מגישים למוסד לביטוח לאומי. בעיקרון אם אתם כעת בעלי נכות מגיע לכם לתבוע בגין כך, אך אל תוותרו על ההכרה ועל הזכויות שמגיעות לכם בשל כך שהפגיעה שלכם היא על רקע תאונת עבודה.

 

הוכחה שהתפקוד שלכם נפגע

לא כל תאונת קטנה או פגיעה קטנה תקבל הכרה כתאונת עבודה וגם אם כן, לא בהכרח תקבל אחוזי נכות. המטרה שלכם היא לממש את כל הזכויות שמגיעות לכם, ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בתביעות תאונות עבודה עקב פגיעה בעבודה כדי להבין מה כנראה שמגיע לכם וכיצד אתם יכולים לקבל זאת. אם לא תוכלו להוכיח שהתפקוד שלכם נפגע אין לכם באמת עילה לקבל אחוזי נכות ובהתאמה גם מיקוד הליך התביעה עשוי להשתנות .

 

הוכחה שלא נהגתם ברשלנות

על מנת למנוע מאנשים להיפגע בכוונה ובעצם לקחת אחריות על הטעויות שלהם תאונות אשר נגרמות עקב רשלנות מקצועית של העובד עשויות לא להיחשב כתאונת עבודה. במידה והייתם מעורבים בתאונת עבודה בה לא ברור האשמים כדי לשלב יצוג משפטי אשר יעזור לכם להוציא את האמת לאור ולקבל את מה שמגיע לכם. שימו לב שמדובר בהליך מורכב ולכן אנחנו ממליצים לא לגשת אליו לבד אלא בליווי וסיוע אנשי מקצוע.

 

מה מקבלים מהגשת תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז?

הפיצויים או התגמולים אשר תהיה עתיד לקבל תלויים מאוד בחומרת הפגיעה בעקבות התאונה אך גם ביסודיות ומקצועיות תהליך התביעה, לכאן בדיוק אנחנו נכנסים כדי לוודא שאכן תקבל את מה שמגיע לך בלי פספוסים במקצועיות ובאמינות. הפיצויים תלויים בהיבטי התביעה ומשתנים בין מקרה אחד למשנהו, הנה כמה כללים בסיסיים.

 

דמי פגיעה

עובדים אשר היו מעורבים בתאונת עבודה שמנעה מהם לעבוד למשך תקופה מסוימת יהיו זכאים לדמי פגיעה. מטרת התשלום הזה לפצות על הימים שבהם נעדר העובד מעבודתו ועל כן הפסיד כסף, אך גם כדי לסייע לכסות הוצאות טיפוליות שנדרש להם התובע בעקבות התאונה. שימו לב שדמי הפגיעה משולמים עוד טרם השלמת ההליך המלא מתוך הבנה שמדובר בצורך מידי ולכן אם לא קיבלתם אותם כנראה שפספסתם שלב משמעותי בדרך.

 

קצבת נכות

הגשתם תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז וקיבלתם דמי פגיעה? הגיע הזמן לשלב הבא. באם התאונה הייתה כה חמורה שהותירה נכות זמנית או ממושכת אשר פוגעת בתפקוד שלכם אתם צריכים להמשיך לשלב הגשת תביעה לגמלת נכות מעבודה. מעבר לדמי הפגיעה יכול מאוד להיות שמגיע לכם קצבת נכות קבועה (או זמנית) אשר תשולם לכם כל חודש ומטרתה להחליף או להשלים את ההכנסה שנפגעה לכם עקב התאונה.

 

תשלום לפי אחוזי נכות

שיטת התשלומים במדינת ישראל לבעלי נכות תלויה בשיעור אחוזי הנכות שיש לאדם שמוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח הלאומי. לכל שיעור אחוזי נכות יש תגמול מתאים וגם הטבות מתאימות. ברור כי ככל ששיעור אחוזי הנכות שלכם גבוה יותר כך מגיע לכם תשלום גבוה יותר בכל חודש אך גם תזכו ליותר הטבות כדוגמת הטבות מס וסיוע בקניית מוצרים מסוימים.

אנחנו בפייפר כהן מתמחים בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי לקבל הכרה בתאונות עבודה אך גם בתביעות ההמשך לקבלת הכרה בנכות. ההליך לא תמיד סימפטי ופשוט ואנחנו בטוחים שתשמחו שיש איש מקצוע שמלווה אתכם, מנחה אתכם אך גם מספק מידע רלוונטי למקרה שלכם על מנת להטיב את התוצאה ולוודא שתקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכם!

תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז
תביעת תאונת עבודה עקב אשפוז

מטרתם של דמי הפגיעה לכסות את ההפסד של התובע עקב כך שהיה באשפוז או שניאלץ להיעדר מעבודתו לאחר מעורבות בתאונת עבודה. כמו כן, דמי הפגיעה מגיעים למי שהוכר כנפגע תאונת עבודה גם לצורך כיסוי הוצאות טיפוליות שוודאי נדרשו בעקבות התאונה.

הביטוח הלאומי הוא שמכסה עובדים מפני תאונות עבודה ולכן את התביעה יש להגיש אליו. אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו עוד טרם הגשת התביעה כדי לוודא את הפרטים שלה ולסייע בהכנה לועדה הרפואית שתקבע את שיעור אחוזי הנכות שלכם.

תאונת שמתרחשת בדרך לעבודה נחשבת כתאונת עבודה ולכן תדרש להגיש תביעת בגין תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי.

המטרה היא לקבל הכרה בכך כנפגע תאונת עבודה ובהמשך דמי פגיעה, אך גם לקבל הכרה בנכות ובהמשך קצבת נכות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!