לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים

אם נפגעתם בירך בתאונת דרכים, אתם כנראה זכאים לפיצוי כספי, לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. במאמר זה נבחן את הבסיס החוקי להגשת הגשת תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים ואת הגורמים העשויים להשפיע על גובה הפיצוי שתוכלו לקבל מחברת הביטוח.

 

מי יכול להגיש תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים?

כל אדם שנפגע בגופו בתאונת דרכים ובכלל זה ספג פגיעה בירך בתאונת דרכים, רשאי להגיש תביעת פיצויים בגין פגיעותיו.

 

מהו הבסיס החוקי להגשת תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975 הוא דבר חקיקה בישראל אשר מעניק פיצוי כספי לכל אדם שנפגע בגופו (וכן בנפשו) בתאונת דרכים. החוק קובע כי כל בעל רכב חייב בביטוח חובה המכסה תשלום פיצויים על פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים. בהתאם לכך, חברת הביטוח מחויבת במתן פיצויים לנפגע או למשפחתו במקרה של תאונה שגרמה לנזקי גוף ונפש.

על חברת הביטוח שמכסה את הרכב בביטוח חובה חלה אחריות מוחלטת למתן הפיצוי לנפגע או לבני משפחתו במקרים של תאונת דרכים, ללא תלות בסוגיה האם הנפגע היה הנהג ברכב בזמן התאונה, שהה ברכב בתור נוסע, או היה הולך רגל שנפגע מהרכב בתור עובר אורח.

חשוב לציין כי גם עניין הבעלות על כלי הרכב איננו רלוונטי לעניין החבות הביטוחית של החברה המבטחת. כל נהג או נוסע ששהו ברכב של אדם אחר בשעת תאונת דרכים ונפגעו, יהיו רשאים לתבוע פיצוי כספי מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב בביטוח החובה, גם אם אינם בעליו של הרכב או בעלי הפוליסה בעצמם.

 

האם ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין פגיעה בירך כתוצאה מתאונת פגע וברח?

כן. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל, מקנה זכאות זו גם לנפגעי תאונת פגע וברח. כאשר מדובר בתאונות פגע וברח לא ניתן להתחקות אחר זהותו של בעל הרכב הפוגע. לכן במצב זה החוק מאפשר לנפגע או לבני משפחתו להגיש תביעת פיצויים לגוף בשם "קרנית", שהוא הקרן הלאומית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים בישראל.

 

האם גם אדם שאשם בהתרחשות התאונה יכול להגיש תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים?

במרבית המקרים, כשמגישים תביעות בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים, כמו בכל תביעת פיצויים שמוגשת בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים בישראל, זהותו של הגורם האחראי לתאונה – אינה משנה. זאת בשונה מסוגי תביעות נזיקין אחרים, שבהן הדבר רלוונטי לקביעת הזכאות של התובע לפיצוי הכספי המבוקש בגין נזקיו ולקביעת היקף הפיצוי שיקבל.

המשמעות היא שגם אם אתם אחראים במידה חלקית להתרחשות התאונה או אחראים להתרחשותה באופן מוחלט, תביעת הביטוח שלכם עודנה קבילה לחלוטין מבחינה משפטית, לפי חוק הפלת"ד. גם סכום הפיצוי שתקבלו לא אמור להיות תלוי בסוגיית האשמה בתאונה.

אולם ככל שחברת הביטוח מקשה עליכם במימוש זכויותיכם, מומלץ להסתייע בעורך דין נזיקין מנוסה בתיקי נזקי גוף, בכדי להתמודד בצורה יעילה עם המצב ולמצות את זכויותיכם כראוי מול המבטחת. לפי הצורך, תוכלו להגיש בסיוע מעורך דינכם גם תביעה אזרחית נגד חברת הביטוח במטרה לקבל פיצוי הולם עבור פציעת הירך שספגתם בתאונת הדרכים שעברתם.

 

משמעותן של פציעות ירך קודמות בהגשת תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים

לא אחת חברות הביטוח "נטפלות" לבעיות רפואיות קודמות שהתובע סבל מהן לפני התאונה וטוענות שהפציעה שבגינה הנפגע תובע פיצוי כספי, היא בעצם בעיה רפואי קיימת ולא תוצר של תאונת הדרכים המצדיק תשלום פיצוי. כך מבטחות רבות מצליחות במקרים רבים להפחית מסכום הפיצוי שמשולם למבוטחיהן ולעיתים גם לדחות את התביעה כליל.

לכן כדאי במיוחד להיעזר בעורך דין נזקי גוף טוב, כאשר מגישים תביעות פיצויים עקב תאונות דרכים, ולבטח אם בתיק הרפואי שלכם מופיעה בעיית ירך מהעבר שעלולה להקשות עליכם בקבלת הפיצוי המגיע לכם לאחר תאונת הדרכים שעברתם.

 

אילו גורמים משפיעים על גובה הפיצויים המשולמים בתביעות בגין פגיעות ירך שנוצרו בתאונות דרכים?

גובה הפיצוי שניתן בגין פגיעות ירך עקב תאונות דרכי, משתנה כתלות בחומרת הפציעה והשפעתה על חיי הנפגע, כאשר הפיצוי יכול לנוע בין כמה אלפי ש"ח ועד מאות אלפי ש"ח בהתאם לנסיבות בכל מקרה לגופו.

עם הגורמים שנלקחים בחשבון לעניין ​​קביעת סכום הפיצוי לפציעות ירכיים נמנים:

  • חומרת הפציעה והיקף הנזק שנגרם למפרק הירך.
  • היקף הנכות שהפגיעה גרמה לה.
  • השפעת הפגיעה על יכולת התפקוד היומיומית של התובע וכושר עבודתו.
  • ההוצאות הרפואיות שהתובע נדרש להן עקב הפציעה בירך.
  • ועוד

 

בקיצור, מומלץ להעזר בעו"ד נזיקין מנוסה לקבלת אומדן מדויק של היקף הפיצוי המגיע לכם בעקבות התאונה וכדי להבטיח שתקבלו את הסכום המקסימלי שהחוק מאפשר.

 

לסיכום

אם נפגצתם בירך בתאונת דרכים, אתם זכאים להגיש תביעת פיצויים על פי חוק הפלת"ד. על מנת להבטיח שתקבלו פיצוי הולם בגין נזקיכם, כדאי להיעזר בעו"ד נזיקין טוב שיכול לכוון אתכם מתחילת התהליך ועד סופו. הבנת החוק וסיוע מעורך דין נזיקין איכותי, יאפשרו לכם לקבל את הפיצוי המרבי שמגיע לכם עבור פגיעת הירך שלכם ולהתמקד בדבר הכי חשוב – שהוא חזרתכם לאיתנכם.

לסיוע בהגשת תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים, צרו קשר עם עו"ד פייפר כהן בהקדם: 077-804-1323.

תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים
תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים

הפיצוי הניתן בגין פגיעות ירכיים בתאונות דרכים מכסה פיצויים על נכות, פיצויים בגין אובדן הכנסות, פיצוי בגין כאב וסבל, פיצויים על ההוצאות הרפואיות והשיקומיות שהנפגע נדרש להוציא לצד הוצאות נלוות מסוגים נוספים ועוד. 

סכום הפיצוי המשולם לתובע בתביעות מסוג זה, תלוי בחומרת הפציעה שלו, ההשפעה שיש לפציעה על שגרת חייו ויכולת השתכרותו, ההוצאות הרפואיות שהוא נושא בהן בעקבות פציעה זו ועוד. עו"ד נזיקין מנוסה יוכל לסייע להעריך מראש את סכום הפיצוי שתוכלו לקבל בהתאם לפרטי המקרה הספציפי שלכם.

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בישראל וסובל מפציעה בירך יכול להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד. חוק זה מתייחס לכל נפגע, בין אם מדובר בנהג, נוסע או הולך רגל, שנפגע בגופו (או בנפשו) בתאונת דרכים בישראל.

בעת הגשת תביעה בגין פגיעה בירך עקב תאונת דרכים, עליכם לספק את הפרטים הבאים:

  • פרטי התאונה, כולל התאריך, השעה והמיקום בו קרתה.
  • פרטים אישיים של התובע, לרבות שמו המלא, כתובתו ופרטי הקשר שלו.
  • תיעוד רפואי הנוגע לאופי הפגיעה בירך, היקפה וחומרתה, לרבות סיכומים רפואיים ותיעוד מלא לטיפול הרפואי שהנפגע קיבל בעקבות פגיעה זו.
  • אסמכאות המעידות על אובדן הכנסות וכל הוצאה רפואית או אחרת שנבעה מהפגיעה, כולל קבלות, דוחות חשבונאיים וכיוצא באלו.
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!