לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

ישנן עבודות רבות אשר כלל לא מאופיינות בישיבה במשרד על הכיסא מול המחשב אלא בביצוע פעולות מסכנות חיים של ממש. אנשים אשר עובדים בעבודות אלו מצד אחד לוקחים בחשבון את הסכנה שבכך, אך מצד שני לוקחים בחשבון שיש מי שדואג להם ולוקח עליהם אחריות. אם נפלתם מסולם במהלך עבודתכם או חוויתם כל תאונה אחרת, אתם חייבים להגיש תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם על מנת לממש את כל הזכויות שלכם ולקבל סיוע הולם.

 

נפילה מסולם – מי יכול לעזור?

עוד טרם ניגש לפירוט על תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם חשוב להדגיש כי בפרטים הקטנים כל מקרה לגופו ולכן כדאי מאוד לשלב סיוע משפטי מאנשי מקצוע בהליך שלכם. לעורך דין שמתמקצע כבר שנים בתחום יש הרבה ידע וניסיון בהליכי תביעות אלו מה שיסייע לכם גם להתעסק פחות עם בירוקרטיה וגם לוודא את יעילות ההליך.

 

נפילה מסולם – מי אחראי?

נפילה מסולם היא בכל מקרה מאוד מסוכנת ויכולה להותיר את הנופל עם חבלות חמורות וכתוצאה מכך גם עם נכות. כאשר נופלים מסולם במסגרת העבודה, חשוב לדעת כי האחריות על המקרה היא על המעסיק וכחלק מכך גם על המוסד לביטוח לאומי. במסגרתם היותכם עובדים בישראל אתם מבוטחים מפני תאונות עבודה וכן נשענים על המעסיק. תפקידו לדאוג שלא תפגעו ובהתאמה גם אחריותו אם זאת אכן קרה.

 

נפילה מסולם – את מי תובעים?

אם אכן הנפילה שלכם מהסולם התרחשה במהלך עבודתכם אין מדובר בנפילה סטנדרטית אלא בתאונת עבודה. מרגע זה החיים שלכם עשויים להשתנות ואתם צריכים לוודא שאתם מקבלים את כל הסיוע שדרוש לכם להתמודד עם השינוי. יש לכם בעיקרון שתי אפשרויות לתביעה, האחת לתבוע את ביטוח לאומי לקבלת דמי פגיעה ואחוזי נכות והשנייה לתבוע את המעסיק שלכם על העסקה ברשלנות, בואו נבין מה בדיוק כוללת ודורשת כל תביעה.

 

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

התביעה הראשונה אותה אתם חייבים להגיש (חייבים על מנת לקבל את הזכויות שלכם) היא תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם. את התביעה מגישים לביטוח לאומי ומטרתה לקבל הכרה על ידי המדינה בהיותכם נפגעי תאונת עבודה. ההכרה הזאת תעניק לכם דמי פגיעה וגם תשמש אתכם בהמשך במידה ותחליטו לפנות להליך תביעה מול המעסיק שלכם בשל חלקו בתאונה.

 

דמי פגיעה

כאשר מתרחשת תאונת עבודה אשר מצריכה החלמה או שיקום, הנפגע ניאלץ להיעדר מעבודתו ובכך הוא מפסיד כסף על ימי עבודה. יתרה מכך, הוא נדרש להוציא הוצאות נוספות ולא מתוכננות על הליכים רפואיים וטיפולים כדי להתמודד עם השלכות התאונה. דמי הפגיעה אמורים לכסות את ההפסדים וההוצאות הללו מתוך הבנה כי העבודה היא זאת שהביאה אתכם למצב בו אתם נמצאים ולכן אתם לא אמורים להפסיד מהיעדרותכם ממנה עוד.

 

תביעת הכרה בנכות

כחלק מהליך תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם, לאחר שקיבלתם הכרה בתאונת העבודה שחוויתם, במידה ונשארתם עם נכות אתם צריכים לתבוע שוב את המוסד לביטוח לאומי. ההכרה בנכות מאפשרת לכם להתקדם לוועדה רפואית אשר תעניק לכם אחוזי נכות, אך שוב תשמש אתכם בהמשך בתביעה מול המעסיק שלכם (במידה ותחליטו לתבוע). אם לא תגישו את התביעה הנוספת תישארו עם דמי הפגיעה בלבד ולא תזכו לקבל את שאר הכסף שמגיע לכם.

 

הופעה מול ועדה רפואית

כחלק מתביעת תאונת עבודה בעקבות נפילת סולם תזומנו להופיע מול ועדה רפואית אשר תפקידה לאמוד את חומרת הפגיעה שלכם. בוועדה יושבים אנשי מקצוע שיבחנו את המצב הרפואי שלכם ויקבעו את שיעור אחוזי הנכות שמתאים לכם בעקבות הנפילה. באם תוצאות הועדה אינן יתאמו את המצב שלכם, פנו אלינו לפייפר כהן ונסייע לכם להגיש ערעור אשר זכותכם להגיש על מנת לנסות לשנות את החלטת הועדה ולהטיב את הסיוע שתקבלו.

 

תביעת המעסיק עקב נפילה מסולם

ערוץ התביעה השני שתוכלו לבחור להתקדם בו הוא תביעת המעסיק שלכם. כאמור, יש לו אחריות עליכם בתור עובדים שלו, במיוחד אם אתם עובדים בעבודות שמסכנות את הגוף ואפילו את החיים. אם המקרה שלכם קרה עקב רשלנות מקצועית של המעסיק שלכם, לדוגמא שהוא שלח אתכם למשימה המערבת סולם מבלי לוודא את הבטיחות שלכם, יש לו בהחלט אחריות במקרה ולכן יש לכם עילה לתביעה.

 

הגשת תביעה בבית משפט

בשונה מהגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם ומתביעה לנכות שמוגשות למוסד לביטוח הלאומי, תביעה מול המעסיק שלכם מוגשת לבית המשפט. העילה שלכם לתביעה היא רשלנות של המעסיק ובשלב זה, אם עוד לא בחרתם לשלב איש מקצוע, חייבים לבחור ייצוג משפטי. אנחנו ממליצים לבחור בייצוג משפטי של עורך דין אשר מתמחה בתביעות תאונות עבודה כדי שיוכל לסייע לכם בכל ההליך.

 

בדיקת נסיבות התאונה

בשונה מתביעות לנכות, בתביעה זאת נדרש גם לפרט אודות נסיבות התאונה אשר יראו כי ישנו קשר סיבתי ברור למעסיק. המטרה בתביעה זאת היא להצביע על משהו שיכול המעסיק לעשות בצורה טובה יותר, כדוגמת תקינות הסולם, עבודה תחת הנחיות עבודה בגובה וכדומה. אנחנו בפייפר כהן נסייע לך לבחון את המקרה בצורה מקצועית המתבססת על שנים של ניסיון כך שנוודא שאתה מקבל את כל מה שמגיע לך בעקבות התאונה שעברת.

חשוב לנו שתדעו שאין סיבה שתהיו לבד בהליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם. אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר על מנת שנבחן ביחד את המקרה שלכם ונגבש תוכנית פעולה שתטיב את הפיצויים והסיוע שתקבלו. בסופו של דבר אתם מבוטחים ולכן אתם חייבים לדרוש את מה שמגיע לכם לאחר ששילמתם לביטוח הלאומי כל השנים וגם לאחר שסמכתם על המעביד שלכם בעבודה מסכנת חיים. מחכים לשמוע מכם!

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם
תביעת תאונת עבודה עקב נפילה מסולם

את התביעה לקבלת הכרה בתאונת עבודה מגישים למוסד לביטוח לאומי, אך תוכלו לבחור להגיש תביעה נוספת מול המעסיק שלכם על פעולה ברשלנות אשר מלכתחילה גרמה לתאונה ולכן מגיע לכם פיצוי ממנו.

אנשים המבוטחים בביטוח הלאומי זכאים קודם כל לקבל דמי פגיעה שמכסים את ימי ההיעדרות מעבודה לאחר התאונה ואת ההוצאות הרפואיות שנאלצתם לשלם בעקבות התאונה. כמו כן, אם נותר הנפגע עם נכות הוא גם יהיה זכאי לקבל אחוזי נכות אשר מעניקים תגמולים חודשיים והטבות נוספות.

בגלל שמדובר בתביעות מול הביטוח הלאומי אתם מחפשים עורך דין אשר מתמחה בתחום. אנחנו בפייפר כהן נוכל לתת לכם בדיוק את המענה שאתם צריכים ועם הניסיון רב השנים שלנו נהיה מסוגלים להשיג ביחד את הפיצוי המירבי שמגיע לכם.

התביעה מול הביטוח הלאומי אינה מחייבת אתכם לתבוע גם את המעסיק שלכם. אך זכרו כי אם יש לו יד בדבר התאונה שלכם, הגיוני בהחלט שתבחרו לתבוע אותו ולדרוש ממנו פיצויים על עוגמת הנפש והפגיעה הפיזית שנגרמה לכם בעקבות התאונה שהוא כנראה יכול היה למנוע.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!