לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

למרות ירידת האחוזים בשנה האחרונה בכמות תאונות הדרכים, אנחנו ממשיכים להיות עדים למספרים עצומים וגדולים – כאלו שאומרים "גם אלייך זה חס וחלילה יכול להגיע".

מהיסחי הדעת בדוגמת הסמארטפונים ושלטי החוצות בדרכים, דרך הכלים החשמליים הממונעים שנוסעים לעיתים שלא כחוק, ועד לפקקים המרגיזים שגורמים לנו להיות חסרי סבלנות כשאנו עולים על הכביש – תאונות הדרכים מתרחשות בכל יום, ולעיתים הן יכולות להיות קטלניות. היה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, איך צריך לפעול? איזה עורך דין כדאי לשכור? ומה זה בכלל שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים? על שאלות אלו ונוספות – נענה במאמר הבא.

 

הייתי מעורב בתאונת דרכים, כיצד עליי לפעול?

ההגדרה לתאונת דרכים הינה מאורע שבגינו נגרם נזק בגוף בעקבות שימוש בכלי רכב ממונע (רכב פרטי, קורקינט חשמלי, רכבות, אוטובוסים וכו').

לאחר ההלם והערכת הנזק הראשונית, חשוב להבין מהם הצעדים הנדרשים לעתיד לבוא, ומהי תוכנית הפעולה מאותו הרגע; האם אנחנו מסופקים עם פיצויים שווים להערכת הנזק שנגרם? או שאנחנו רוצים לתבוע את הביטוח ולנסות לקבל פיצויים שיכולים להגיע עד עשרות אלפי שקלים? בדיוק בשביל השאלות האלו חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתיקי תאונות דרכים.

אך טרם הצעדים הללו, חשוב להתמקד ברגעים האחדים שמיד לאחר התאונה. תדאגו לתעד את נזקי התאונה, בשתי דרכים עיקריות – תצלומים מקיפים של הנזק שנגרם ופרטים מלאים של הנהג שעמו התרחשה התאונה. לאחר השלב הזה, חשוב ללכת לקבל טיפול רפואי, ולדאוג שהרופא שמטפל בכם יכתוב את כל מה שסיפרתם לו שהתרחש בסיכומו של הביקור.

הסיבה לכך היא שאם יתפספס פרט מסוים בסיכום הביקור הרפואי, ותתלוננו על בעיות שלא נרשמו שם – יהיה קשה מאוד להוכיח זאת לאחר מכן לחברת הביטוח, ועשרות אלפי שקלים שאולי מגיעים לכם יאבדו ברוח.

השלב הלפני-אחרון בתהליך הזה הינו הגעה לתחנת המשטרה הקרובה לביתכם. זהו יכול להיות שלב מלחיץ מעט, אך הוא הכרחי במקרי תאונות דרכים. בתחנת המשטרה תקבלו את האישור לתאונה ואת התצלומים ממצלמות האבטחה (אם היו באזור) – ואלו הם דברים קריטיים לקראת הצעד הבא והאחרון: חיפוש עורך דין תאונות דרכים.

 

כיצד לבחור עורך דין תאונות דרכים איכותי?

כאשר מדובר בנושא רגיש כמו תאונות דרכים, שבו עוגמת הנפש הינה כפולה – גם פגיעה בגוף וגם נזק למכונית, חשוב להעסיק עורך דין עם שנות ותק רבות בתחום, שמאחוריו הצלחות בתיקים רבים בנושא תאונות דרכים וכמובן בעל ביקורות חיוביות רבות ברחבי הרשת – בשביל להבטיח שתקבלו את הכספים המגיעים לכם תוך קבלת יחס אישי וליווי צמוד לאורך התהליך המפרך ולעיתים המתסכל.

משרד עורכי הדין פייפר כהן מציע את החבילה המשולשת שזה עתה הצגנו – וישמחו להעניק לכם מהידע האדיר שצברו מאז שפתחו את משרדם בשנת 2007 למענכם.

 

מהו שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים?

כאשר עורך דין בתחום תאונות הדרכים עובדים על תיק בנושא פיצויים בעקבות נזקים בגוף, הינם רשאים לשכר טרחה שסכומו נקבע לפי תוצאותיו של הטיפול ע"י מועצת עורכי הדין הארצית. שכר הטרחה מתחלק לשלושה תתי-נושאים; שכר טרחה לאחר פסק דין, שכר טרחה בפשרה ושכר טרחה כשאין הליכים משפטיים.

כאשר מדובר על שכר טרחה לאחר עתירה לבית המשפט ותהליך של הליכים משפטיים ארוכים, סכום השכר אינו עולה על 13% מסכום הפסיקה. במצב של שכר טרחה לאחר פשרה שהוחלטה לאחר שהוגשה לבית המשפט תביעה אך לפני קבלת פסק הדין, שכרו של עורך הדין לא יעלה על 11% מסכום הפסיקה.

ובמקרה שבו הלקוח החליט יחד עם עורך הדין שלא ללכת להליך משפטי והוחלט על ויתור הגשת התביעה לבית המשפט, עורך הדין יקבל עד כ-8% מהסכום שנקבע שיקבל הלקוח. חשוב לציין כי כל שיעור אחוזי שכר הטרחה שצוינו לעיל, אינם כוללים בתוכם מס ערך מוסף (מע"מ).

 

איך מחשבים את גובה הפיצויים לאחר תאונת דרכים?

חישוב גובה הפיצויים הינו תחום רחב מאוד, ומשתנה בין תאונה לתאונה בעקבות פרמטרים שונים. לדוגמא, מהם סוגי הפגיעות שהתרחשו (כאבי ראש חזקים, פגיעות בגפיים, פציעות גב), היכן קרתה התאונה (בדרכם לעבודה? נסיעה סתמית? תוך כדי העבודה?), מהי חומרת התאונה (קטלנית? קשה? קלה?), האם נעשתה רשלנות רפואית לאחר התאונה (פספסו פרט חשוב שעליו התרעתם מראש ובגינו נגרם נזק גופני?).

בתוך הפרמטים האלו, ישנם תתי-נושאים שאף הם יכולים לשנות את סכום הפיצויים שתקבלו; גיל, שמשפיע על נושאים כמו פוטנציאל השתכרות ואובדן כושר עבודה לאורך זמן; פוסט טראומה ועוגמת נפש בעקבות התאונה והוצאות כלליות (נסיעות, הוצאות על נושאים סוציאליים וכו').

כל אלו, בנוסף לפרמטרים רבים, עוזרים לקבוע מה יהיה גובה הפיצויים, אך חשוב לזכור פרט חשוב – זהו תהליך שיכול לקחת תקופה ארוכה, ולבצע אותו בצורה פרטית וללא עזרתו של עורך דין אשר מתמחה בתאונות דרכים יכול להפוך לסבל מתמשך, ואף לפספס כספים שיכולים להגיע אליכם בעקבות התאונה. זכרו שבנוסף לכל, יכולות להצטבר עם הזמן בעיות כלכליות – בעקבות ניצול מקסימלי של ימי מחלה וחוסר הגעה לעבודה בעקבות בעיות רפואיות.

זו אחת הסיבות שרבים מהאנשים שלצערנו חוו תאונת דרכים בחרו לפנות למשרד עורכי הדין פייפר כהן; הם ידעו שיוכלו לקבל את הטיפול המסור והאיכותי ביותר, ברירת הממצאים הרלוונטים לתיק, ירידה לפרטים הקטנים ביותר ודקדוק קפדני בהם וכמובן הוצאת גובה הפיצויים המקסימליים על פי הראיות והמסמכים שהתקבלו.

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים
שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

כמובן. היה והייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב לא להישאב להלם והפחד שחווים ברגעים שמיד לאחר המקרה, ולפעול הכי מהר שאפשר בכל מה שנוגע לתיעוד התאונה בשתי חזיתות שונות: צילום של כל הפגיעות שקרו בתאונה ולקיחת פרטי הצד השני שהיה מעורב בתאונה. שני הפרמטרים האלו יכולים לחסוך לכם הרבה שאלות מיותרות בעתיד, ואף קבלת כסף מהביטוח שמגיע לכם בזכות התיעוד.

תאונת דרכים הינו תהליך שאמנם מתחיל על הכביש, אך מסתיים בניירת ובכאב ראש לא קטן. בשביל לחסוך לכם את עוגמת הנפש ואת הלחצים האדירים שבאים בנוסף למקרה התאונה עצמה – חשוב להעסיק עורך דין שמתמחה בנושא תאונות הדרכים. טרם בחירת עורך הדין, חשוב לבדוק כי הינו ותיק בעסקי תאונות הדרכים, מאחוריו מספר רב של תיקים מוצלחים וכמובן המלצות שונות ברחבי האינטרנט.

כאשר לא הגעתם להליך משפטי – יקבל עורך הדין 8% מהסכום שנקבע שיקבל הלקוח. כאשר הגעתם לפשרה לאחר תביעה ולפני פסק הדין – יקבל עורך הדין 11% מסכום הפסיקה. כאשר הוגשה עתירה לבית המשפט ולאחר סיום ההליכים – יקבל עורך הדין 13% מסכום הפסיקה.

גובה הפיצויים משתנה ביחס למשתנים רבים, וביניהם חומרת הפציעה והשפעתה לעתיד, גילו של הנפגע, היכן התרחשה התאונה והאם היא קרתה בזמן העבודה, האם נעשתה רשלנות רפואית בתהליך ההחלמה וכו'. זו סיבה נוספת שחשוב להעסיק עורך דין המתמחה בתאונות דרכים, שיעזור להוציא את הפיצויים המקסימליים המגיעים לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!