לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים

מופציעות ברכיים שכיחות בתאונות דרכים, והן יכולות לנוע בין קלות לחמורות, וכתוצאה מכך להביא להוצאות רפואיות ניכרות ולנכות ארוכת טווח. למרבה המזל, בארץ ישנו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שמספק מסגרת משפטית להגשת תביעות פיצויים בגין נזקי גוף מתאונות דרכים, כולל הגשת תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים.

 

הבנת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה 1975 וחשיבותו בהגשת תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975 הוא חוק ישראלי המעניק פיצויים לאנשים שנפצעו בתאונות דרכים או לבני משפחתם של מי שנהרגו חו"ח בתאונת דרכים. החוק קובע כי כל בעל רכב חייב בביטוח חובה המכסה תשלום פיצויים על פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים.

בהתאם לכך, חברת הביטוח מחויבת במתן פיצויים לנפגע או למשפחתו במקרה של תאונה שגרמה לנזקי גוף ונפש. הפיצוי הניתן כולל כיסוי הוצאות רפואיות, פיצוי עבור אובדן הכנסה וכיסוי של הוצאות נלוות אחרות שהנפגע ומשפחתו נדרשו לשאת בהן עקב הפגיעה שאירעה בתאונת הדרכים.

 

האם יש חשיבות לזהות הגורם אחראי לתאונה כשמגישים תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים?

למעט במקרים יוצאי דופן, כאשר מגישים תביעת ביטוח בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים, בדומה לכל תביעת פיצויים המוגשת בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונות דרכים במדינת ישראל, אין משמעות לשאלת זהותו של הצד האחראי להתרחשות התאונה. זאת להבדיל מסוגים אחרים של תביעות נזיקין, בהם הדבר כן רלוונטי לקביעת זכאותו של התובע לקבלת הפיצויים המבוקשים על נזקיו והיקפם.

משמעות הדבר בהקשרנו, היא כי גם אם אתם אחראיים באופן חלקי לקרות התאונה או שאתם אחראיים להתרחשותה לחלוטין, תביעת הפיצויים שלכם עדיין קבילה ולגיטימית מבחינה משפטית בהתאם לחוק הפלת"ד וסכום הפיצוי לא אמור להיות מושפע מכך.

אולם במידה וחברת הביטוח מערימה עליכם קשיים במימוש זכויותיכם בהקשר זה, חשוב לדבר עם עורך דין נזיקין מנוסה בתחום נזקי הגוף, כדי להתמודד עם המצב ביעילות ולמצות כראוי את זכויותיכם מול המבטחת. במידת הצורך – תוכלו גם להגיש באמצעות עורך דינכם תביעה אזרחית כנגד חברת הביטוח כדי לקבל פיצוי כספי ראוי בגין פגיעת הברך שספגתם בתאונת הדרכים שלכם.

 

האם ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין פגיעה בברך כתוצאה מתאונת פגע וברח?

כן. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה 1975 מעניק זכאות לפיצויים לאנשים שנפצעו גם בתאונות פגע וברח. החוק קובע כי על כל בעל רכב להיות בעל ביטוח חובה המכסה פיצויים בגין פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים.

אולם כאשר הרכב הפוגע בהולך רגל אינו מבוטח בפוליסת חובה תקפה או שמדובר בתאונת פגע וברח שלא ניתן להתחקות בה אחר זהות בעל הרכב – הנפגע או בני משפחתו רשאים להגיש את תביעת הפיצויים לגוף שנקרא "קרנית" – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות הדרכים בישראל.

במצב חמור זה, חשוב במיוחד לעבוד עם עורך דין נזקי גוף מנוסה על מנת לוודא שתביעתכם הוגשה בצורה נכונה ושתקבלו את הפיצוי המקסימלי האפשרי עבור פציעת הברך מהתאונה.

 

ממה חשוב להיזהר בהגשת תביעת פיצויים בגין פגיעת ברך שנגרמה עקב תאונת דרכים?

לא אחת חברות הביטוח "נטפלות" לבעיות רפואיות קודמות שהתובע התמודד עמן טרום התאונה וטוענות כי הפציעה שבגינה הוא תובע פיצויים היא למעשה מצב רפואי קיים ולא תוצר בלעדי של תאונת הדרכים. על בסיס זה מבטחות מצליחות להפחית מהיקף הפיצוי המשולם למבוטחים במקרים רבים ואף לדחות את התביעה על הסף.

עו"ד פייפר מדבר על החשיבות של ההכנה לקראת בדיקת מומחה לאחר תאונת דרכים:

לכן מומלץ מאוד לעבוד עם עורך דין נזקי גוף מנוסה בעת הגשת תביעת פיצויים בעקבות תאונת דרכים, על מנת להבטיח שתביעתכם תוגש כהלכה וכי תקבלו את הפיצוי המרבי שניתן לקבל עבור פגיעת הברך שלכם על פי החוק.

 

כיצד נקבע היקף הפיצוי בגין פציעות ברכיים שנגרמו בתאונות דרכים?

הפיצוי הניתן עבור פציעות ברכיים כתוצאה מתאונות דרכים משתנה בהתאם לחומרת הפציעה. בישראל הפיצוי בגין פציעות ברכיים יכול לנוע בין אלפי שקלים בודדים למאות אלפי שקלים, בהתאם לחומרת הפציעה והשפעתה על חייכם. חלק מהגורמים הנלקחים בחשבון בעת ​​קביעת הפיצוי עבור פציעות ברכיים הינם:

  • חומרת הפציעה ומידת הנזק למפרק הברך.
  • רמת הנכות הנובעת מהפגיעה.
  • השפעת הפציעה על יכולתו של התובע לעבוד ולבצע פעולות יומיומיות.
  • ההוצאות הרפואיות שנגרמו לתובע כתוצאה מהפגיעה בברך.
  • ועוד

 

בקצרה, חשוב לעבוד עם עורך דין נזקי גוף מנוסה על מנת להבטיח שתקבלו פיצוי הוגן על פציעת הברך שספגתם בתאונת הדרכים.

 

לסיכום – כיצד ניתן לקבל את מלוא הפיצוי בהגשת תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים?

אם נפגעתם בברך בתאונת דרכים, יש לכם זכאות להגשת תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד שאודותיו הסברנו לעיל. כדי להבטיח שתקבלו פיצוי ראוי על נזקיכם, חיוני לעבוד עם עורך דין נזיקין מנוסה שיכול להדריך אתכם בתהליך מתחילתו עד סופו. על ידי הבנת החוק ועבודה עם עורך דין נזיקין טוב, תוכלו להשיג את הפיצוי המגיע לכם בגין הפציעה בברך ולהתרכז בהחלמתכם.

לסיוע משפטי בהגשת תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים פנו כעת למשרד עו"ד פייפר כהן: 077-804-1323.

תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים
תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים

לא. למעט מקרים יוצאי דופן, בהגשת תביעת ביטוח חובה בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונות דרכים בישראל, כמו פציעת הברך שלכם, אין משמעות לקביעה מי אחראי לתאונה. זאת בשונה מתביעות נזיקין מסוגים אחרים שבהן הדבר רלוונטי לקביעת הזכאות לפיצויים והיקפם.

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בישראל וסובל מפציעה בברך יכול להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק מתייחס לכל הפרטים, בין אם הם נהגים, נוסעים או הולכי רגל, שנפגעו בגופם ו/או בנפשם בתאונות דרכים בארץ.

בעת הגשת תביעה בגין פגיעה בברך עקב תאונת דרכים, עליכם לספק את הפרטים הבאים:

  • פרטי התאונה, לרבות תאריך, שעה ומיקום.
  • הפרטים האישיים שלכם כתובעים, לרבות שמכם המלא, כתובתכם ופרטי הקשר שלכם.
  • היקף הפציעה בברך שלכם, כולל דוחות רפואיים ותיעוד מלא של הטיפול הרפואי שקיבלתם בהקשר לפציעתכם זו.
  • מסמכים המעידים על כל אובדן הכנסה או הוצאות נלוות אחרות הנובעות מהפציעה שלכם, כמו קבלות וחשבוניות, דוחות חשבונאיים ועוד.

הפיצוי הניתן בגין פגיעות ברכיים כתוצאה מתאונות דרכים כולל פיצוי על נכות, פיצוי על אובדן הכנסה, פיצויים על סבל וכאב, פיצוי על הוצאות רפואיות והוצאות נלוות נוספות ועוד. גובה הפיצוי שתקבלו תלוי בחומרת הפציעה שלכם, ההשפעה שיש לה על חייכם וגורמים נוספים הקשורים לכך. עורך דין נזקי גוף מנוסה יכול לעזור לקבוע את היקף הפיצוי המגיע לכם על סמך הפרטים הספציפיים של המקרה שלכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!