לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

הרבה אנשים חווים מצבים רפואיים ואינם יודעים שבעצם מגיעות להם הרבה זכויות וכחלק מהן גם הרבה כסף. אם אתם חווים פגיעה בשמיעה ובמחשבה שניה אתם יכולים לקשר זאת לעבודה שלכם לדוגמא עבודה שמערבת מכשירים רועשים מאוד או מוזיקה בעוצמה גבוהה, אתם כנראה זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה ולקבל סיוע כלכלי מהמדינה לאור כך.

 

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

כאשר אנשים חושבים על תאונות עבודה הם לרוב מדמיינים אנשים שעובדים בבניין וחווים פגיעות כמו נפילה מגובה, אך תאונות עבודה בפועל מתרחשות בכל עבודה, אפילו בעבודה שכביכול לא מסכנת את הבריאות שלכם. פגיעה בשמיעה יכולה להיחשב כתאונת עבודה בכל מיני עבודות שחושפות עובדים לרעשים חזקים שכנראה לא היו נחשפים אליהם בצורה כה חזקה וממושכת אם לא היו עובדים בעבודה זאת. הנה כמה דוגמאות:

  1. מתקלטים שנמצאים כמעט כל יום סמוך למוזיקה בעוצמה גבוהה
  2. אנשים שעובדים עם מכונות מרעישות מאוד כמו הדפסת עיתונים
  3. אנשים שעובדים בשדה תעופה ושומעים מטוסים מקרוב

מה עושים אם חווים פגיעה בשמיעה?

פגיעה בשמיעה היא דבר אשר קורה להרבה אנשים כאשר הם מגיעים לגיל מבוגר, אך לא תמיד מדובר בהליך טבעי שלא היה ניתן למנוע. במידה ואכן כך הדבר חשוב שלא תוותרו על הסיוע שמגיע לכם ועל הזכויות שלכם. אנחנו בפייפר כהן מנהלים תביעות תאונות עבודה עקב פגיעה בשמיעה או עקב כל מקרה אחר כבר שנים רבות, הנה כמה שלבים שמומלץ לעקוב אחריהם כאשר נתקלים בבעיה רפואית שקשורה לעבודה.

 

מקבלים חוות דעת רפואית

הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא מן הסתם ללכת לרופא ולתעד את כל ההמלצות וההליך שהוא ממליץ עליו. כל הליך הגשת תביעת תאונת עבודה בעקבות פגיעה בשמיעה דורש הרבה מידע והמלצות רפואיות ולכן חשוב שתתעדו את כל השלבים שאתם עוברים. יתרה מכך, אתם צריכים לראות רופא גם בלי קשר לתביעה על מנת לקבל טיפול למצב שלכם ולא להשלים עם כך שאתם חווים פגיעה בשמיעה.

 

מתייעצים עם איש מקצוע

לאחר שראיתם רופא והתייעצתם עם איש מקצוע רפואי, הגיע הזמן להתייעץ עם איש מקצוע משפטי. למרות שניתן לגשת להליך תביעת תאונת עבודה גם ללא יצוג משפטי, יש המון יתרונות בדווקא כן לבחור ביצוג משפטי החל מהשלב הראשון.

  1. ידע מקצועי – אין ספק שאתם יודעים הכי טוב מה אתם מרגישים כתוצאה מהפגיעה בשמיעה, אך גם אין ספק שעורך דין שמתמחה בתביעות תאונות עבודה יודע הכי טוב כיצד לנהל את התהליך ומה בעצם נדרש מכם. אל תוותרו על שילוב אדם שבאמת מבין בתחום ויוכל לסייע לכם להשיג את הטוב ביותר עבורכם.
  2. ניסיון – מעבר לידע מקצועי אנחנו בפייפר כהן בעלי ניסיון של שנים רבות בתביעות דומות להליך שתצטרכו לעבור. הניסיון שלנו נותן לנו היכרות עם המערכת ועם ההליך כך שנוכל למנוע בעיות מראש ולמקד את ההליך במה שחשוב.
  3. בירוקרטיה לא עליכם – בסופו של דבר מדובר בהליך בירוקרטי שדורש הרבה עבודה והכנה, בחירה בשילוב איש מקצוע תאפשר לכם להעביר את מרבית העבודה ולהימנע ממשימות קטנות ומעצבנות שכנראה שאין לכם כוח לעשות וכן, תפנה לכם זמן להתמקד בהחלמה ושיקום.

 

מגישים תביעה לתאונת עבודה

גם אם ברור שהפגיעה שלכם נגרמה כתוצאה מהעבודה חובתכם לדרוש מהמדינה להכיר בכך. עליכם להגיש תביעת תאונת עבודה עקב הפגיעה שלכם לביטוח הלאומי. התביעה צריכה לכלול פירוט אודות נסיבות התאונה וכן פירוט על המצב הרפואי שבו אתם נתונים בעקבות התאונה. מטרת התביעה הראשונית לזכות אתכם בדמי פגיעה ולתת לכם סיוע ראשוני לאחר התאונה, אך היא גם תשמש אתכם בהמשך בקבלת הזכויות שמגיעות לנפגעי תאונות עבודה.

 

מגישים תביעה לנכות

פגיעה בשמיעה יכולה להשפיע מאוד על התפקוד שלכם ולכן היא מוכרת כנכות (מרמת חומרה מסוימת) על ידי המוסד לביטוח לאומי. התפקיד שלכם הוא להגיש תביעה בגין כך למוסד לביטוח לאומי כדי לוודא שאכן תקבלו את מה שמגיע לכם. הגשת התביעה להכרה בנכות היא תביעה נפרדת אשר תצטרכו להגיש, כלומר גם אם קיבלתם דמי פגיעה ההליך לא תסתיים כי כנראה שמגיעים לכם גם אחוזי נכות ותגמולי נכות בהתאמה.

 

מערערים במידת הצורך

אם נפגעתם בשמיעה והגשתם תביעת נכות עקב פגיעה בשמיעה מגיע לכם לקבל את ההכרה בכך ואת שיעור אחוזי הנכות המתאים לכך. הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי היא זאת שמחליטה מה יהיה שיעור אחוזי הנכות שתקבלו אך לא תמיד ההחלטה שלה עולה בקנה אחד עם חומרת המצב שלכם ולכן זכותכם להגיש ערעור על ההחלטה. גם בשלב הזה אנחנו בפייפר כהן מסייעים גם מתוך הבנה כי לערעור יש חשיבות מאוד גדולה בתור ההזדמנות הנוספת.

דד ליין להגשת התביעה

המוסד לביטוח לאומי מפצה את התובעים אשר מקבלים הכרה בתאונת עבודה עד שנה מיום התאונה בהחזר רטרואקטיבי, כלומר אם תגישו את התביעה למעלה משנה מיום התביעה לא תוכלו לקבל את מלוא ההחזר. כמו כן, חשוב להכות בברזל כשעודו חם על מנת שתהיו חדים על נסיבות התאונה ולהציג את המצב הרפואי שלכם כמו שהוא.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה חייבת להשיג לכם את כל מה שמגיע לכם ולכן כדאי מאוד שתשלבו איש מקצוע בהליך – עורך דין המתמחה בתביעות תאונות עבודה. זכרו כי יש לכם עד שנה להגיש את התביעה על מנת לקבל את מלוא הזכויות שלכם ולכן אל תהססו לפנות אלינו עוד היום (גם אם כבר עברה שנה) ונוודא ביחד שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה
תביעת תאונת עבודה עקב פגיעה בשמיעה

מחלות לב עשויות להחיל או להשאיר נכות אשר פוגעת בתפקוד היום יומי ומקשה על אנשים להמשיך לעבוד ולהתפרנס כפי שהיו עושים בעבר, או כפי שהיו יכולים אם היו בריאים. לכן אנשים עם מחלות לב שעומדים בקריטריונים נוספים, זכאים לפטור ממס על ההכנסה שלהם. 

כל מחלת לב תזכה בפטור ממס אם היא הותירה נכות משמעותית אצל מי שחלה בה. ליתר דיוק, אם הוא קיבל הכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי בשיעור אחוזי נכות שגבוה מ-90 אחוזים.

אם אתם מחפשים מידע מקיף וספציפי אליכם על הקשר בין מחלות לב לפטור ממס כדאי להתייעץ עם עורכי דין שמתמחים בתביעות נכות. אתם צריכים לא רק אנשים שיש להם ידע אודות הזכויות שמגיעות לכם, אלא גם כאלו שיודעים כיצד להילחם עליהן.

רשות המסים מאפשרת לקבל פטור ממס גם על מס שכבר שולם, כלומר לקבל החזר מס. ניתן לקבל את ההחזר ברטרו עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית. ההליך מעט שונה אך בכל מקרה צריך להתחיל מלקבל הכרה בנכות ולאחר מכן לקבל זכאות מרשות המסים לפטור ממס.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!