לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין לענייני ביטוח לאומי

שוקלים להשתמש בשירותי עורך דין ביטוח לאומי? אף על פי שבאופן עקרוני, אתם יכולים להגיש באופן עצמאי את רוב התביעות למוסד לביטוח לאומי, בהחלט מומלץ לפנות לעזרה מקצועית של עורך דין לענייני ביטוח לאומי בעת טיפול בתביעות המוגשות עקב תאונות עבודה או תביעות נכות כללית. במאמר הבא נבהיר שיקולים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מחפשים עו"ד דין לענייני ביטוח לאומי כדי שתוכלו להפיק את המירב מן השירות המשפטי שתקבלו.

 

באילו סוגים של תביעות עורך דין לענייני ביטוח לאומי יכול לסייע?

עורך דין לענייני ביטוח לאומי מטפל במגוון רחב של תביעות, לרבות:

  1. תביעות נזיקיות – הקשורות לתאונות עבודה, תאונות דרכים, נפגעי פעולות איבה ועוד.
  2. תביעות בגין מחלה ונכות – הכוללות תביעות נכות כללית ושיקום.
  3. תביעות על רקע הפסקת עבודה – לרבות תביעות אבטלה, תביעת הבטחת הכנסה, ותביעות לנפגעי עבודה.
  4. תביעות לאמהות, יולדות וילדים – אלו כוללות מענקי לידה, גמלת שמירת הריון, קצבאות ילדים ועוד.
  5. תביעות קשישים – תביעות המוגשות לקבלת שירותי סיעוד, קצבאות זקנה ועניינים נלווים.

 

בעוד שניתן לטפל ברוב התביעות באופן עצמאי, מומלץ לפנות למומחיות של עורך דין לענייני ביטוח לאומי בכל הקשור להגשת תביעות נכות כללית ותאונות עבודה, שהן מורכבות יותר במהותן.

 

מהם השירותים המשפטיים שניתן לקבל ממשרד עורך דין לענייני ביטוח לאומי?

ישנם כמה סוגי שירותים עיקריים שמספקים משרדי עורכי דין לענייני ביטוח לאומי, ובהם:

 

תשאול וסיוע בהכנת התביעה

בשלב הראשוני, עורך דין ביטוח לאומי ישאל את הלקוח שאלות רלוונטיות ויערוך תשאול יסודי כדי לעמוד על הקשיים והצרכים של אותו אדם מול הביטוח הלאומי. כחלק מתהליך זה, עורך הדין יסייע לכם גם באיסוף כל התיעוד הרפואי הדרוש להערכת ההיתכנות לנקיטת צעדים משפטיים שונים ולטיפול בנושא בפן הביטוחי.

יתרה מזאת, בתביעות מסוימות, כגון אלו הנוגעות לתאונות עבודה או נכות כללית, עורך הדין עשוי להציע ללקוח לעבור בדיקות נוספות הרלוונטיות לתביעתו וטרם נערכו. המטרה של עורך הדין היא להכין את היסודות הנחוצים כדי להבטיח שיש למיוצגיו את הסיכוי הטוב ביותר לקבל את מקסימום ההטבות הרלוונטיות למצבו, בביטוח הלאומי.

 

הגשת התביעה וייצוג התובע בוועדות הביטוח הלאומי

לאחר השגת כל הפרטים הנדרשים, יעבור עורך הדין לשלב הכנת התביעה בפועל והגשתה למוסד לביטוח לאומי. אם התביעה פשוטה ואינה דורשת בירור נוסף, ייתכן שהנושא ייפתר בשלב זה. למשל, במקרים כמו תאונת עבודה שגרמה לשבר ברגל, כאשר התביעה כרוכה אך ורק בימי מחלה בתקופת ההחלמה ללא ליקויים מתמשכים.

עם זאת, במקרים בהם יש צורך בהתקשרות שוטפת עם הביטוח הלאומי, כמו פגיעה בשריר הפוגעת בתפקוד לטווח ארוך, וועדות רפואיות לקביעת דרגת נכות למבוטח, ייכנסו לפעולה.  עורך דין הביטוח הלאומי שלכם ייצג אתכם בוועדות הללו, ובמקרים בהם הוא לא יוכל לייצג אתכם ישירות, הוא ידאג להכין אתכם היטב להופעה בוועדה כדי למקסם את סיכויי הצלחתכם בה.

 

ייצוג מבוטחים בהליכי ערר

אם תביעתכם נדחתה, יש לכם אפשרות להגיש ערעור על ההחלטה אל ועדת הערר מטעם ביטוח לאומי. עורך דין ביטוח לאומי יספק לכם הדרכה להדגשת צדקת תביעתכם שלך במהלך הליך הערעור. במקרה שהערעור נדחה גם כן שלא בצדק, או אם יש לכם תביעה לגיטימית נגד הביטוח הלאומי, תוכלו להמשיך לערעור בערכאה גבוה יותר, באמצעות הגשת ערעור לבית המשפט בסיוע עורך דין ביטוח לאומי.

 

באילו הקשרים לסיוע משפטי מעו"ד לענייני ביטוח לאומי יש ערך מוסף גדול מאוד?

ישנם יתרונות בולטים לסיוע מעורך דין ביטוח לאומי, בשני ההקשרים להלן:

  • כשקיים צורך בהיערכות לתביעות מורכבות: בעוד שהגשת תביעות בט"ל פשוטות יחסית ניתנת לטיפול עצמאי, תביעות מורכבות יותר עם רקע מורכב כמו במקרי אובדן כושר עבודה, דורשות רמת דיוק גבוהה יותר ויש בהן סיכוי גדול יותר להצלחה כאשר הן נתמכות על ידי עו"ד ביטוח לאומי.
  • כשנדרשת הכוונה מקצה לקצה: עורך דין דיני ביטוח לאומי מעניק למיוצגיו ליווי מקיף לאורך כל התהליך. הוא מסייע לא רק בייצוג ובהכנה לוועדות הביטוח הלאומי, אלא גם בשלבים ראשוניים מכריעים כמו איסוף החומרים הרלוונטיים, ניסוח התביעה ובהמשך – גם טיפול בערעורים.

 

מהו שכר טרחת עורך דין ביטוח לאומי?

שכר הטרחה שגובה עורך דין לענייני ביטוח לאומי מוסדר בחוק. המשמעות היא שללא קשר לעורך הדין שתבחרו, טווח המחירים יישאר זהה וקבוע. תקנון זה מתייחס בעיקר לשני סוגי תביעות נפוצות: תאונות עבודה ונכות כללית, שכן אלו המקרים בהם נהוגה פנייה לסיוע של עורך דין.

מבנה שכר הטרחה של עורך דין ביטוח לאומי מורכב משלושה מרכיבים:

  1. עלות פתיחת תיק: עלות זו מסתכמת בדרך כלל ב- 800 ש"ח לכל היותר.
  2. שכר טרחה באחוזים: המרכיב העיקרי בשכר הטרחה של עורך הדין מחושב כאחוז מהקצבה שהתובע יקבל. האחוז המדויק נופל בין 10% ל- 25%, בהתאם לגובה הקצבה וסוג התביעה.
  3. תשלומים נוספים: בנסיבות מסוימות, כגון כאשר הקצבה נמוכה מ- 1,200 ₪ או במקרים מיוחדים עם תהליכים מזורזים, עורך דין לענייני ביטוח לאומי רשאי לגבות תשלומים נלווים במקום שכר טרחה באחוזים. התשלומים הנוספים הללו יכולים להגיע עד 800 ש"ח.

 

שימו לב כי בנוסף לשכר הטרחה של עורך הדין, יש לקחת בחשבון גם את עלות ההערכות הרפואיות והבדיקות שעשויות להידרש לפני אישור הפיצויים שלכם.

 

לסיכום

עורך דין לענייני ביטוח לאומי יכול להוות נכס יקר ערך עבור מי שנזקקים להגשת תביעות פיצויים על רקע נכות או אובדן כושר עבודה, למוסד לביטוח לאומי. משרדנו מתמחה בייצוג תובעים בביטוח לאומי ויכול ללוות אתכם בתהליך, לעזור לכם בהכנת תיק התביעה שלכם ובהיערכות נכונה לוועדות הרפואיות, לרבות ייצוג בערעורים במידת הצורך. כל זאת, על מנת למקסם את סיכוייכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

אם אתם זקוקים לסיוע בתביעת הביטוח הלאומי שלכם, אל תהססו לפנות כעת למשרדנו לקבלת העזרה הנחוצה לכם בתהליך. חייגו אלינו כעת ותאמו את שיחת הייעוץ הראשונית שלכם עמנו, עוד היום:077-804-4220.

עורך דין לענייני ביטוח לאומי
עורך דין לענייני ביטוח לאומי

כן, אכן ניתן להגיש לבד תביעות למוסד לביטוח לאומי. עם זאת, כדאי מאוד ומומלץ להעסיק עורך דין המתמחה בתיקי ביטוח לאומי. עורך דין כזה יכול להעניק סיוע רב ערך במימוש מלא של זכויות המבוטח לאורך כל ההליך המשפטי.

אם אתם מתמודדים עם כל אחד מהסוגים הבאים של תביעות ביטוח לאומי, כגון תאונות עבודה, תביעות נכות כלליות, קצבאות לילדים נכים, קצבאות בגין תאונות דרכים, קצבה לנפגעי פעולות איבה, מימוש זכויות לאזרח ותיק, קצבאות לידה וילדים וזכויות רפואיות מסוגים אחרים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני ביטוח לאומי שיסייע לכם להבין מהן הזכויות שלכם ולמצותן באופן אופטימלי מול המוסד לביטוח לאומי.

במקרים הנוגעים לפגיעה כמו נכות כללית או תאונות עבודה, רצוי להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי. המומחיות של עורכי דין לענייני ביטוח לאומי יכולה לעזור לכם בשיפור סיכוייה של תביעתכם להתקבל ולהגדיל את הסבירות לקבלת פיצוי בסכום הולם.

על פי חוק, עורכי דין ביטוח לאומי כפופים להגבלת שכר טרחה עבור השירותים שהם מספקים ללקוחות. עמלה זו מוגבלת ומחושבת כאחוז מהקצבה שניתנה למבוטח, כאשר עורכי הדין אינם רשאים לגבות סכום העולה על רף זה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!