לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות דרכים נזקי גוף

נפגעתם בתאונת דרכים ונגרמו לכם נזקי גוף?  כאשר יש לכם עורך דין בקיא בתחום אשר יטפל עבורכם בהיבטים המשפטיים של תביעת נזקי גוף אל מול המוסד לביטוח לאומי או חברות הביטוח השונות, לכם יש שקט נפשי רב יותר ותוכלו להתמקד בהחלמה ובחזרה אל מקום העבודה ושגרת החיים. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות מקרים של נפגעי גוף בתאונות דרכים מסוגים שונים ונאבק על מיצוי זכויותיהם מול הגופים השונים. במאמר זה נסביר מדוע חשוב כל כך להיעזר בשירותי עורך דין תאונות דרכים נזקי גוף בכל מקרה של תאונת דרכים.

 

תאונות הדרכים והשלכותיכן על חייכם

תאונות הדרכים בישראל גובות מדי שנה את חייהם של עשרות אנשים ומותירות מאות ואלפים רבים כשהם פצועים וחבולים גופנית ונפשית. תאונת דרכים יכולה להתרחש כתוצאה ממכשול בדרך או תקלה בפעילות הרמזורים, כתוצאה משיקול דעת מוטעה של אחד הנהגים, כתוצאה מעבירת תנועה, רשלנות או נהיגה תחת שיכרות ושימוש בסמים או יד המקרה והגורל שזימנו את האירוע הקשה והותירו אתכם פגועים. בין אם נפגעתם כהולכי רגל, כרוכבי קורקינט או אופניים ממונעים, אופנוע, מכונית, מסחרית או משאית, כנוסעים באוטובוס או במונית, יש לכם זכויות כנפגעים וחשוב שתכירו אותן.

 

תאונת עבודה או תאונת דרכים רגילה?

כאשר יש צורך בתביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים, אחת השאלות המהותיות שתישאלו היא האם התאונה שלכם מוגדרת כתאונה רגילה או תאונת עבודה? במידה והתאונה אינה קשורה כלל למקום עבודתכם ולא התרחשה לא במהלך יום העבודה, בחזרה או בדרך אליה, היא תיחשב לתאונה רגילה. תאונות דרכים המוגדרות תאונות עבודה יטופלו על ידי המוסד לביטוח לאומי ואילו תאונות דרכים רגילות יטופלו על ידי חברות הביטוח השונות. במידה ולא נלקחו פרטים מן הנהג הפוגע, או מן הנהג הנוסף שהיה מעורב איתכם בתאונה, במקרה של תאונת פגע וברח, או שבניגוד לחוק לא ביטח הנהג את רכבו בביטוח חובה, תוכלו לתבוע את קרן קרנית אשר מיועדת למקרים מעין אלו.

 

מהו תהליך הגשת תביעת נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים?

לאחר התאונה יש לחקור את נסיבותיה ולגלות מדוע קרתה, באשמת מי ( גם הנהג האשם זכאי לפיצויים בגין נזקי גוף, הבירור הוא לצרכים משפטיים ) ומיהו הגוף האחראי לפצות את הנפגע. להלן תהליך הגשת תביעת נזקי גוף במקרה של תאונת דרכים לגופים השונים:

  • המוסד לביטוח לאומי – במידה ותאונת הדרכים הוגדרה כתאונת עבודה או כאירוע של פעולת איבה, המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף המטפל. כשלב ראשון תקבלו דמי פגיעה למשך עד 13 שבועות, ולאחר תקופה זו תתבצע הערכת מצב. במידה ויתברר כי עדיין הינכם סובלים מנזקים שונים או שנותרתם עם נכות, תוכלו לעלות לועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלכם, מהם ייגזרו גובה הקצבה או סלי ההטבה המגיעים לכם. ניתן גם לערער על ההחלטה במידה ואינכם סבורים שהיא משקפת את מצבכם הבריאותי, וגם לאחר מכן, במידה ועדיין לא תהיו שבעי רצון מן התוצאה, ניתן לערער על ועדת הערעורים בבית הדין לעבודה.
  • חברות הביטוח השונות – אדם אשר נפגע מתאונת דרכים הנחשבת 'רגילה' יתבע את חברת הביטוח בה הוא מבוטח. עליו להגיש תביעה המגובה בכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, יוזמן לועדה רפואית מטעם חברת הביטוח להערכת הנזק שנגרם לו וגובה הפיצוי המגיע לו בהתאם לתנאי הפוליסה שעליה חתם. חברת הביטוח עשויה לדחות את התביעה בטענות שונות, ולכן רצוי להתייעץ עם עורך דין כדי למנוע מצב זה, או לערער עליו.
  • קרן קרנית – קרן קרנית הוקמה על מנת לספק מענה במקרה שאין גוף לתבוע אותו, כאשר מדובר בתאונת פגע וברח, כאשר חברת הביטוח מסרבת לשלם בטענה שהמבוטח הפר את תנאי הפוליסה שלו ( לדוגמא, נתן לאדם שאינו רשאי לנהוג ברכב לנהוג בו ) או כאשר אין כלל ביטוח חובה לרכב. במקרה זה תידרשו להגיש תביעה, להסביר את המקרה שלכם ואת סכום הפיצוי שתרצו לקבל והקרן תקבל או תדחה את הבקשה על פי שיקוליה.

 

מה קורה אם חברת הביטוח דוחה את התביעה שלי לנזקי גוף עקב תאונת דרכים?

מצב זה הינו בהחלט אפשרי, ויש לבחון היטב את הסיבות לדחייה ומה ניתן לעשות לגבי זה. להלן מספר מקרים נפוצים לדחיית תביעה לנזקי גוף עקב תאונת דרכים על ידי חברת הביטוח:

  • חברת הביטוח דוחה את הטענות שלכם על נזקים גופניים – חברת הביטוח עשויה להגיב כי לטעמה הטענות שלכם מנופחות ומצבכם אינו כה קשה כפי שאתם מתארים.
  • אינכם עומדים בתנאי הפוליסה – חברת הביטוח עשויה לטעון שאינכם עומדים בתנאי הפוליסה, שאתם נמצאים בתקופת אכשרה או המתנה, או כל סיבה אחרת שנובעת מתנאי הפוליסה.
  • התביעה הוגשה ברשלנות – לא ניתן היה להבין מה מידת הנזק שנגרם לכם, לא היו מסמכים רפואיים מספקים, וחברת הביטוח לא הצליחה לקבל תמונה מקיפה של מצבכם הבריאותי.

 

כיצד עורך דין יכול לעזור לכם במקרה של הגשת תביעת נזקי גוף בשל תאונת דרכים?

עורך דין הבקיא בתחום תאונות הדרכים יכול לסייע לכם רבות, החל מהענקת ייעוץ והדרכה מה לעשות, דרך בניית תיק רפואי מקיף ומקצועי, כולל שליחתכם לרופאים מומחים לצורך חוות דעת מסודרת, ייצוג שלכם בוועדות הרפואיות השונות, ניהול משא ומתן על גובה הפיצוי בכפוף לתנאים עליהם חתמתם בפוליסת הביטוח או התקנות של המוסד לביטוח לאומי, הגשת ערעורים ועוד. בנוסף, עצם העובדה שיש לצידכם בעל מקצוע מיומן ומנוסה בתחום מעניקה לכם שקט נפשי רב כדי להתמקד בהחלמה, בשיקום ובחזרה לעבודה ולחיים מלאים. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום הפיצויים עקב נזקי גוף בתאונות דרכים, ידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות או בבתי המשפט ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כנפגעי תאונת דרכים.

עורך דין תאונות דרכים נזקי גוף

לאחר תאונת דרכים יש צורך להבין האם מדובר בתאונה המוגדרת כתאונת עבודה או תאונה 'רגילה'. במידה והתאונה התרחשה במהלך, בדרך או בחזרה מן העבודה היא תחשב לתאונת עבודה ובמקרה זה יש לפנות למוסד לביטוח לאומי, ואילו אם אין לה קשר למקום עבודתכם היא תחשב לתאונה רגילה ואז יש לפנות אל חברת הביטוח.

על מנת להגיש תביעה יש להצטייד בתיק רפואי הכולל את כל המסמכים הרלוונטים לרבות סיכומי טיפול ומכתבי שחרור, הסבר מדוייק וממצה של האירוע ועוד. מומלץ לקבל ייעוץ של עורך דין לפני הגשת התביעה כדי לערוך לה אופטימיצזיה לשיפור סיכויי אישורה, וכמו כן לקבל ייצוג בועדות הרפואיות השונות ולמצות את הזכויות שלכם מול חברת הביטוח.

במידה והתאונה הוגדרה כתאונת עבודה, תוכלו לקבל דמי פגיעה למשך עד 13 שבועות, ולאחר מכן לעלות לועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלכם. מכאן ייגזרו כל הזכויות שלכם במוסד לביטוח לאומי.

עורך דין יכול לייעץ ולהדריך, לבנות תיק רפואי מקיף וממצה, לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות, להאבק על מיצוי הזכויות שלכם ולבחון את כל הדרכים כדי להשיג עבורכם את התוצאות הרצויות ביותר. כאשר מישהו מקצועי מטפל בכם, תוכלו להחלים בראש שקט.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!