לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה – מהי פגיעה בעבודה

מדי יום מתרחשות בישראל תאונות עבודה, וחרף המאמצים הרבים שנעשים על מנת לשפר את הבטיחות, עדיין עובדים רבים מוצאים את עצמם נפגעים. חשוב מאד להכיר את הזכויות שלכם כנפגעי עבודה ולפעול בצורה נכונה על מנת שתוכלו להחלים ולשקם את חייכם לאחר הפציעה מבלי לדאוג לטרדות כלכליות. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בעל ניסיון רב בתחום תאונות העבודה והשיג עבור לקוחותיו הרבים פיצויים הולמים. במאמר זה נדון בנושא תאונת עבודה – מהי פגיעה בעבודה ומדוע חשוב כל כך להתייעץ עם עורך דין לפני שתחלו בהגשת תביעה לגופים השונים.

 

מהי פגיעה בעבודה ומה יוגדר כתאונת עבודה?

על פי חוק, תאונת עבודה מתחלקת לשלושה מצבים רפואיים עיקריים:

  • תאונה קלאסית – תאונה קלאסית היא תוצאה של החלקה, נפילה מגובה, טביעה, התחשמלות, מעידה, נפילת חפץ כבד על העובד ועוד המתרחשת במקום העבודה או בדרך אל ובחזרה, ייחשבו כתאונת עבודה. גם ימי עיון, סדנאות, כנסים, ימי גיבוש, פגישות ונסיעות וכדומה אשר כולן נובעות מעבודתו של האדם ובשליחות מעסיקו, ייחשבו גם הם כתאונת עבודה.
  • מיקרוטראומה – מיקרוטראומה הינה פציעה אשר מתרחשת עקב ביצוע פעולות חוזרות ונשנות הקשורות באופן ישיר לאופי העבודה, לדוגמא, קופאית בסופרמרקט אשר מניעה את ידה באופן חזרתי שוב ושוב כדי לסרוק את המוצרים בקופה. פגיעה במרפק, בכתף, במפרק כף היד או האצבעות בין אם מדובר במפרק, שריר, עצם, גידים או כלי דם אשר נגרמה כתוצאה מפעולה חזרתית זו, תיחשב לתאונת עבודה.
  • מחלת מקצוע – ישנה רשימה סגורה של מחלות מקצוע אשר נקבעו על ידי ועדה, ומפרטות מספר רב של מחלות שהוכרו בעבר והוכח כי הן נגרמו ישירות בשל מקצועו של האדם. לדוגמא, ספיגת קרינה, הרעלה, חדירת גופים זעירים וחלקיקים לריאות, סרטן, בעיות במערכת הלימפה, ועוד ועוד מחלות אשר נבדק ונמצא כי יש קשר ישיר בינן ובין סוג העבודה.

 

רשלנות במקום העבודה

למרבה הצער, תאונות עבודה עלולות להתרחש חרף מאמצים רבים של מקום העבודה למנוע אותה, לרבות שילוט, הדרכה, ימי עיון, אמצעי זהירות ואמצעי מיגון שונים. ישנם מקרים שבהם למעסיק לא הייתה שליטה על הנעשה וכי לא יכול היה לצפות אותה מראש, כמו למשל עובד שנתקל בחפץ של אחד העובדים האחרים שהיה מונח על הרצפה, נפל ונחבל. אך על אחת כמה וכמה חמור המצב אילולא נקט אמצעים אלו, לא הדריך כהלכה את העובדים, לא דאג להכשרה, לא ווידא כי העובד מוגן באמצעי הגנה, לא גידר ולא שילט אזורים מסוכנים וכדומה. במקרה זה, רשאי העובד שנפגע עקב הרשלנות לתבוע את המעסיק תביעת רשלנות.

 

לאיזה גוף מגישים את התביעה?

המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף שאליו מגישים את התביעה במקרה של תאונת עבודה. תחילה, יש להגיש תביעה לדמי פגיעה. דמי פגיעה ישולמו לכם לאורך תקופה של 13 שבועות מיום הפגיעה, בסכום שלא יעלה על כ- 1200 ש"ח לערך ליום. לאחר תקופה זו ניתן יהיה להעריך האם החלמתם לחלוטין מן הפגיעה או שנותרתם עם נכות. במידה ונותרתם עם נכות או שהינכם זקוקים לזמן התאוששות ארוך מהצפוי, תוכלו לעלות לוועדה רפואית להכרה בכם כנכים ולקביעת אחוזי הנכות שלכם.

 

מהי נכות רפואית לאחר תאונה?

ההגדרה של נכות רפואית לאחר תאונת עבודה כוללת בתוכה הן אספקטים פיזיים והן אספקטים נפשיים כגון פוסט טראומה, חרדה ודיכאון. חשוב לציין כי גם פגיעה מינית במקום העבודה עשויה להיות מוכרת כתאונת עבודה, לרבות פציעה פיזית עקב התקיפה ופגיעה רגשית ונפשית. בנוסף, פגיעה נפשית במקום העבודה לרבות דיכאון, סטרס וחרדה עקב יחסי עובד מעסיק הכוללים התעללות רגשית, עומס יתר בלתי סביר או לחץ בלתי סביר, יכולים גם הם להיות מוכרים כתאונת עבודה, כל עוד העובד מצליח להוכיח כי פגיעתו הינה תוצאה ישירה של מעשי המעסיק או אופייה הטבעי של עבודתו.

 

כיצד עורך דין הבקיא בתחום תאונות עבודה יכול לעזור לכם?

במידה ועברתם תאונת עבודה ואתם מעוניינים להגיש תביעה, מומלץ מאד להתייעץ תחילה עם עורך דין הבקיא בתחום תאונות העבודה. להלן הסיבות להתייעץ עוד קודם להגשת התביעה:

  1. נקיטת האסטרטגיה הנכונה – עורך דין הבקיא בתאונות עבודה יבחן את המקרה שלכם ואת השלכותיו על החיים שלכם בטווח המיידי ובטווח הארוך. חשוב לבחון את פני הדברים עוד לפני שמגישים את התביעה על מנת לתכנן אסטרטגיה נכונה.
  2. בניית תיק רפואי מקיף וממצה – על מנת לקבל דמי פגיעה ולאחר מכן גם להמשיך לתהליך של הכרה בנכות לאחר תאונת עבודה, חשוב מאד לבנות נכון את התיק הרפואי שלכם, לרבות קבלת חוות דעת מקיפה מן הרופאים הרלוונטים. זה לא נדיר שאדם אשר נפצע בתאונת עבודה סובל ממנה במספר מישורים – הפגיעה עצמה, הגורמים הנפשיים הנלווים לה כגון חרדה או טראומה, ירידה בערך העצמי וכדומה, ולעיתים גם החמרה של מצבים רפואיים ידועים כגון מחלת לב או מצב נפשי קודם שהחמיר. עם מורכבות שכזו יש לתת לנפגע מענה מקיף וממצה לכל בעיותיו.
  3. ייצוג בועדה רפואית – על מנת לקבל הכרה בנכות לאחר תאונת עבודה, יש צורך בועדה רפואית. ייצוג של עורך דין במהלך הועדה מבטיח כי יתנהל מיצוי זכויות וכי תגיעו לתוצאה המיטבית ביותר מבחינתכם.

מכל הסיבות שלעיל, חשוב להתייעץ תחילה עם עורך דין בקיא בתחום תאונות העבודה על מנת לממש את כלל זכויותיכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום תאונות העבודה, למשרד הצלחות מרובות בתחום וניסיון רב, וידאג לבניית תיק רפואי מלא ומקיף, לייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות ויאבק עבור מיצוי זכויותיכם כנפגעי תאונות עבודה.

תאונת עבודה - מהי פגיעה בעבודה

המוסד לביטוח לאומי מגדיר שלושה מצבים אפשריים כתאונת עבודה: תאונה קלאסית, מיקרוטראומה ומחלת עבודה. כאשר עובד נחבל או נפצע במקום עבודתו או מפתח מחלה קשה בעקבותיה, הוא יהיה זכאי לפיצויים. תחילה יקבל דמי פגיעה לתקופה של עד 13 שבועות, ולאחר מכן ייבחן שנית מצבו. אם יתברר כי נותר עם נכות, יעלה לועדה רפואית לקביעת אחוזי הנכות שלו, ומכאן ייגזרו כל זכויותיו.

הגוף המטפל בתאונות עבודה הינו המוסד לביטוח לאומי. אולם, בנוסף לפנייה לביטוח הלאומי לקבלת הזכויות שלכם כנפגעים, תוכלו גם להגיש תביעה אזרחית על רשלנות במקום העבודה אם אתם רואים צורך בכך.

על מנת לקבל פיצויים מן המוסד לביטוח לאומי עקב תאונת עבודה יש לעבור תהליך של קבלת דמי פגיעה, ועלייה לועדות רפואיות לקביעת אחוזי נכות. זהו תהליך בירוקרטי לא פשוט, ולעשות אותו כשאתם עדיין פגועים וחולים יכול להיות מאתגר במיוחד. עורך הדין ידריך וייעץ, יבנה עבורכם תיק רפואי, ייצג אתכם בועדות הרפואיות ויאבק למיצוי זכויותכם.

רשימת מחלות המקצוע מופיעה באתר הביטוח הלאומי ובאתרים נוספים הקשורים לנושא, אך אם ברצונך להיות בטוח מעל לכל ספק שמחלתך תוכר כמחלת עבודה ומה ניתן לעשות בנידון, מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום ולקבל פרטים נוספים, ייצוג, ייעוץ והדרכה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!