צליפת שוט או פגיעת וויפלאש הינה אחת הפגיעות הנפוצות ביותר בתאונות דרכים. היא נגרמת עקב תנועה חדה קדימה ואחורה של הצוואר בזמן התאונה ( תולדה של אינרציה בזמן הפגיעה ) בדרגות חומרה שונות בהתאם למהירות הנסיעה ועוצמת ההתנגשות. פציעה זו עלולה להתפתח לנזק חמור לחוליות הצוואר, לכתפיים ולמערכת העצבים ואינה יכולה להימנע על ידי חגירת חגורת בטיחות.
אחד הגורמים הראשונים במעלה לנזקים גופניים חמורים בעת תאונות הדרכים היא פציעת ראש. נהגי המכוניות אינם נוהגים לחבוש קסדות בזמן הנהיגה, וחגורת הבטיחות אמנם מצילה מידי שנה עשרות אלפי אנשים, אך היא אינה יכולה למנוע נזקים לצוואר ולראש בזמן הפגיעה כאשר הצוואר העדין והדק שלנו נכנע לחוקי הפיזיקה כשהוא נזרק קדימה ואחורה ללא שליטה. בנוסף ראשינו עלול להיחבט בחלונות, בדשבורד או בכיסאות. בכל מקרה של פגיעה בצוואר ובראש יש להתייעץ מול עורך דין תאונות דרכים על מנת למצות את הזכויות שלכם כנפגעים ולמקסם את הסכום לפיצוי המגיע לכם כחוק.
דוגמא: רביב, בן 46, היה בדרכו לעבודה כשנקלע לתאונת דרכים . רביב מתאר כי חייו השתנו מן הקצה לקצה עקב פציעות ראש צליפת שוט פגיעת וויפלאש.
לפני התאונה רביב שימש כסמנכ"ל תפעול בחברה גדולה ונהג לנסוע ולטייל בעולם. לאחר התאונה החל לסבול מאפיזודות של מצבי רוח משתנים, בכי ללא סיבה, קושי לנהל סדר יום, שכחה ופיזור דעת עד כדי קושי לעקוב אחר הפגישות שנקבעו לו ביומן. בנוסף, סבל מטנטון בכל פעם שנחשף לרעש.
רביב התבייש לספר מה עובר עליו, אבל לבסוף הבין שהוא ככל הנראה סובל מפגיעה מתמשכת בעקבות התאונה. בעזרתנו הגיש רביב תביעה לפציעת ראש.
ונשלח לבדיקות על מנת לאתר את סיבת הפגיעה. לאחר שבדיקת הסי.טי לא העלתה דבר, המשיך רביב לבדיקות נוספות עד שהתגלה כי מדובר בפגיעת ראש (פציעות ראש צליפת שוט פגיעת וויפלאש). רביב החל תהליך שיקומי בבית החולים תל השומר במקביל לעבודתו. לאחר שנתיים של טיפול ושיקום הגיש את התביעה לביטוח לאומי והציג את כלל בעיותיו הרפואיות בפני וועדה רפואית אשר קבעה לו נכות כללית של 56% וקצבה של 9,000 ש"ח לכל ימי חייו.
המקרה של רביב מראה כיצד תכנון מיטבי של מאבק משפטי והכנה טובה לוועדה רפואית יכול למקסם את גובה הפיצוי ולמצות את זכויותיכם בביטוח הלאומי.