לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מחלת מקצוע – רשימת מחלות העבודה ומיקרוטראומה המוכרות בביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי בנה רשימה סגורה של מחלות מקצוע אשר כבר הוכח הקשר הישיר בינן ובין סוג המקצוע שממנו נפגע העובד. בנוסף לרשימה זו של מחלות מקצוע, ישנה גם שורה של מקרים שבהם המוסד לביטוח לאומי מכיר כמיקרוטראומה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות מקרים של מחלות מקצוע ומיקרוטראומה ונאבק עבור זכויותיו של כל לקוח עד למיצוי זכויות מלא. במאמר זה נציג בפניכם את רשימת מחלות העבודה ומיקרוטראומה המוכרות בביטוח לאומי ומדוע כה חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני הגשת תביעה.

 

מהי מחלת עבודה?

מחלת עבודה הינה מחלה אשר נמצאת ברשימת מחלות העבודה של המוסד לביטוח לאומי, ואשר נבדק והוכח קשר ישיר בינן לבין המקצוע שבו עסק הנפגע. הרשימה מקלה מאד על נפגעים אשר אינם נאלצים להוכיח בתהליכים משפטיים מסובכים את הקשר שבין פציעתם לבין מקום עבודתם, כמו לדוגמא: קדחת המתכות הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאדי מתכות כגון אבץ, ברזל ונחושת. בדרך זו הדרך אל קבלת הפיצויים מתקצרת, אם כי עדיין המוסד לביטוח לאומי יבקש מכם לעבור את כל התהליך המקובל בעת תאונת עבודה לרבות קבלת דמי פגיעה, ורק לאחר מכן לעלות לועדה רפואית על מנת לבחון את היקף הנזק שנגרם לכם ולקבוע לכם את אחוזי הנכות כתוצאה ממחלת המקצוע.

 

מהי מיקרוטראומה?

מיקרוטראומה הינה פגיעה שנגרמה לעובד עקב פעולות חוזרות ונשנות שבהן הוא נעזר לביצוע עבודתו, לדוגמא: מפעיל מלגזה המניע את ידו באותה התנועה שוב ושוב על מנת להפעיל את ידיות המלגזה. פגיעה ביד עקב פעולות חוזרות תוכר כמיקרוטראומה. המוסד לביטוח לאומי קבע מספר פגיעות מיקרוטראומה על מנת להקל ולקצר את התהליך ולמנוע מהלוקים בה את התהליך המפרך של הוכחת סיבת הפגיעה כקשורה ישירות לעבודתם.

 

למי פונים במקרה ולקיתם במחלת מקצוע או מיקרוטראומה?

הן מחלת המקצוע והן מיקרוטראומה מוגדרות כתאונות עבודה ולכן הגוף המטפל בכך יהיה המוסד לביטוח לאומי. בשלב הראשון תוכלו לקבל דמי פגיעה לתקופה של עד 13 שבועות, בזמן הזה תוכלו לנוח, לקבל טיפול רפואי ולהתאושש. במידה וגם לאחר 13 שבועות לא חל שיפור במצבכם או שאולי הוא אף החמיר, תוכלו לעלות לועדה רפואית על מנת לקבל הכרה בנכות רפואית ולקבוע את אחוזי הנכות שלכם. מתוך אחוזי הנכות ייגזרו כל הזכויות המגיעות לכם כגון קצבה או תשלום חד פעמי, סלי הטבות שונים וכדומה.

 

רשימת מחלות העבודה ומיקרוטראומה המוכרות בביטוח לאומי

רשימת מחלות העבודה והמיקרוטראומה הינה ארוכה ומפורטת מאוד ומפאת קוצר היריעה לא ניתן לפרט את כולן כאן, אולם ניתן לציינן בראשי פרקים על מנת לשפוך מעט אור על מה נמצא ברשימה ומה לא. במידה וחליתם או הינכם סובלים מפציעה שנגרמה מפעולה חוזרת ונשנית, חשוב מאד לפנות אל עורך דין הבקיא בנושא על מנת לבדוק אם אתם נמצאים ברשימה, ומה ניתן לעשות על מנת להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולמצות את הזכויות שלכם כנפגעי תאונת עבודה. להלן רשימה חלקית בראשי פרקים של מחלות העבודה ומיקרוטראומה:

מחלת עבודה

ברשימת מחלות העבודה מופיעים ראשי הפרקים הבאים, כאשר כל אחד מהם מכיל עשרות רבות של מקרים ספציפיים וגורמים אפשריים:

  • הרעלה – הרעלה יכולה להתרחש כתוצאה לאדים, מגע עם נוזלים רעילים, חדירת אבק לריאות כמו לדוגמא אדי מתכות, אדי חומרים רעילים, אבק רעיל, בליעת נוזלים ועוד.
  • מחלות ויראליות – חשיפה של עובדי הרפואה או התברואה במרכזים רפואיים למחלות ויראליות ומדבקות וביניהן שחפת, פוליו, הפטיטיס סי וכדומה.
  • מחלות הנגרמות מהפעלת מכונות – מכונות רועשות, רוטטות, הפולטות קרינה מייננת ועוד עלולות לגרום לנזקים כבדים לשמיעה, לסרטן ומחלות אחרות, לנזקים למפרקים, לגב ולצוואר ועוד.
  • מחלות הנגרמות משאיפת חלקיקים זעירים – טלק, סיבי בד או חוטים, אבק של תבואות וכדומה עלולים לגרום לנזק לריאות, להרעלה או לאלרגיות ועוד.
  • מחלות הקשורות לסביבת עבודה ייחודית – צוללנים, חקלאים, מרימי משאות כבדים, הבאים עם מגע תכוף וקבוע עם בעלי חיים ועוד, יוכרו בנזקים שנגרמו להם עקב כך.

מיקרוטראומה

רשימת הנזקים הגופניים הנגרמים כתוצאה ממיקרוטראומה כוללים בתוכם פגיעות על פי הרשימה הבאה:

  • אוזנייםירידה בשמיעה, טינטון ועוד.
  • צוואר כאבי צוואר או הגבלה בתנועת הצוואר.
  • כתפיים – דלקות כרוניות, כאבים, קרעים.
  • ידיים – תחושה של זרמים בידיים, תחושה שהידיים נרדמות.
  • כפות הידיים – כאבים במפרקי הידיים או 'נעילה' של האצבעות.
  • מרפקים – דלקות כרוניות, כאבים ונזקים שונים.
  • גב כאבי גב, פריצת דיסק, בלטים, 'תפיסת' שרירי הגב לאורך זמן ובתדירות גבוהה, תחושה של נימול ברגליים או 'הרדמות' הרגליים.
  • ברכיים – קרעים בברכיים, שחיקת סחוס, 'נעילה' של הברך.

 

מדוע כה חשוב לפנות אל עורך דין במידה ויש לכם מחלת עבודה או מיקרוטראומה?

אמנם ברגע שתאובחנו עם אחת ממחלות המקצוע תחסך לכם הטרחה של הוכחת הקשר בין המחלה לבין מקצועכם, אך אין זה אומר שתקבלו פיצוי באופן אוטומטי. המוסד לביטוח לאומי מתווה מסלול לכל נפגע עבודה אשר בו יידרש ממנו להוכיח כי מחלתו אכן מונעת ממנו להמשיך לעבוד או לרדת בצורה דרסטית בהיקף שעות העבודה, וכי מצב מחלתו אכן מצדיק נכות רפואית. עורך דין מיומן ובקיא בנושא יבחן את המקרה שלכם, ייעץ וידריך, יעזור לכם לבנות תיק רפואי מקצועי ומקיף, ישלח אתכם לרופאים מומחים לקבל חוות דעת חשובה, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויאבק למיצוי זכויותיכם. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו בקיא בתחום מחלות המקצוע והמיקרוטראומה. למשרד הצלחות מרובות בתחום וניסיון רב, ויעזור גם לכם למצות את זכויותיכם במקרה וחליתם או נפגעתם במקום עבודתכם.

 

מחלת מקצוע - רשימת מחלות העבודה ומיקרוטראומה המוכרות בביטוח לאומי

מחלת מקצוע הינה מחלה הנמצאת ברשימה סגורה של המוסד לביטוח לאומי והוכח הקשר בינה ובין מקום העבודה של הנפגע. במידה ואובחנתם כסובלים ממחלת מקצוע, לא תצטרכו לטרוח ולהוכיח כי נפגעתם בשל עבודתכם, אלא לעבור ועדה רפואית שתקבע לכם אחוזי נכות ומשם ייגזרו שאר זכויותיכם.

מיקרוטראומה הינה פגיעה שנגרמה כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות הקשורות ישירות למקצוע, כמו למשל מפעיל מלגזה המניע את ידו באופן חזרתי שוב ושוב על מנת לשלוט בידיות המלגזה. פגיעה זו מוגדרת כתאונת עבודה ומזכה את הנפגע בזכויות שונות על פי דרגת הנכות הרפואית שתיקבע לו.

ברשימת מחלות העבודה והמיקרוטראומה של המוסד לביטוח לאומי מופיעות עשרות מחלות ופציעות, על מנת לברר האם גם הפציעה או המחלה שלכם מופיעה בה ניתן לבדוק זאת באתר של המוסד לביטוח לאומי. להתייעצות מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בנושא לצורך בירורים נוספים.

באמצעות פנייה לעורך דין ניתן יהיה לקבל ייעוץ והדרכה, לבנות לכם תיק רפואי מקצועי ומקיף, לשלוח אתכם לחוות דעת מומחים ולעלות לועדה רפואית תוך ייצוג מלא שלכם מול הועדה. בדרך זו ניתן יהיה למצות את הזכויות שלכם מול הביטוח הלאומי ולדאוג שתקבלו את כל המגיע לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!