לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת מלגזה – תאונת דרכים או תאונת עבודה?

למרבה הצער, תאונות עבודה הפכו לדבר שבשגרה במדינת ישראל, אולם לא מדובר תמיד בנפילות מגובה באתרי בנייה. תאונה בה מעורבת מלגזה, למשל, נפוצה גם היא, שכן מדובר בכלי שינוע מכני בו נעשה שימוש רב, בעיקר בהעמסת משקלים כבדים. במאמר הקרוב נעסוק בשאלה חשובה למדי- תאונת מלגזה- תאונת דרכים או תאונת עבודה? נעשה סדר.

 

מתי מדובר בתאונת עבודה?

כאמור, תאונות עבודה הן דבר שכיח מדי, ובתוך כך גם תאונות מלגזה. על מנת להבדיל מתי תאונת מלגזה נחשבת תאונת דרכים או תאונת עבודה, ישנו מרכיב חשוב- הימצאותו של ביטוח חובה למלגזה שהייתה מעורבת בתאונה. בניגוד למה שניתן לחשוב, תחת ההגדרה "מלגזה" ניתן לכלול גם כלי רכב גדול, המחייב רישיון בתוקף ותעודת ביטוח חובה.

במידה והמלגזה מתייחסת לאותו כלי מנועי המשמש להעמסת מטענים למרחקים קצרים, וכלי זה הופעל על ידי מפעיל מוסמך ולא על ידי מפעיל המלווה את פעולת המלגזה בצורה רגלית, אזי ייחשב המקרה כתאונת עבודה, במידה והמפעיל או מי המעורב בתאונה נפגעו במהלך עבודתם.

במקרה כזה, יהיו זכאים לדמי פגיעה לתקופה של עד 90 ימים ממועד התאונה, תביעת הביטוח הלאומי וכן בחינה בוועדות הרפואיות על מנת לקבל את הקצבאות הרלוונטיות. בכל הקשור לתאונת מלגזה, אין סיבה לעבור את הפרוצדורות הבירוקרטיות לבד. במשרדנו תוכלו למצוא את מיטב המומחים בתחום ייצוג הלקוחות במקרים אלו, לצידם עומדים אחוזי הצלחה גבוהים.

 

תאונת מלגזה כתאונת דרכים

במידה והשימוש במלגזה הוא לשם שימושו כרכב מנועי או שימוש בכוחו המכני בהתאם לחוק הפיצויים בתאונות דרכים, אזי חייבת המלגזה בביטוח חובה, ומשאכן נגרמה תאונה כלשהי שבה מעורבת המלגזה, היא תחשב כתאונת דרכים וכל נזקי גוף שנגרמו לנפגע בה, יהיה ניתן לתבוע את חברת הביטוח.

חשוב להדגיש כי במקרה של תאונת מלגזה כתאונת דרכים, אין כל משמעות לזהות האשם בתאונה, כי אם חברת הביטוח בה מבוטחת המלגזה בביטוח חובה, היא זו שתישא בהוצאות ותשלם את הפיצויים בגין התאונה.

 

תאונת מלגזה ללא ביטוח

במידה והתרחשה תאונת מלגזה והיא אינה חייבת בביטוח חובה, ישנם שני תרחישים:

  • בעלי המלגזה או אלה המחזיקים בה לא ביטחו אותה בביטוח חובה, על אף חובתם לעשות זאת. ישנם מספר משתנים שישפיעו על כתובת התביעה בגין נזיקין, אם בעלי המלגזה ידע שהביטוח אינו בתוקף או שהיא לא מבוטחת כלל, וכן אם הוא עצמו נפגע בתאונה או מי מעובדיו. כך או כך, אם לא היה צריך לדעת על היעדר הביטוח, יוכל לתבוע קרן הנקראת קרנית, אך אם היה צריך לדעת, לא יהיה זכאי לעשות זאת.
  • אם המלגזה אינה חייבת בביטוח חובה ולא צריכה להיות כזו, לא ייחשב הדבר כתאונת דרכים. במידה והתאונה מתאימה לקטגוריית תאונת עבודה, מה שסביר להניח המקרה, הנפגע יוכל לתבוע את האשם בתאונה, בדרך כלל המעסיק, ורצוי שיעשה זאת באמצעות עורך דין נזיקין מוסמך ומקצועי. תוכלו למצוא אחד כזה באתר של משרדנו, כאשר המומחים בתחום יוכלו לסייע לכם לעבור את ההליך במהירות וביעילות.

 

דוגמאות לתאונת מלגזה

על מנת להכריע בסוגייה אם תאונת מלגזה היא תאונת דרכים או תאונת עבודה, אחד ההיבטים שיש לבחון הוא השימוש במלגזה בעת התאונה. השימוש במלגזה חייב להיות בגדר אירוע המוכר בחוק הפיצויים לתאונות דרכים כתאונה, ואם הוא אינו כזה, הוא ייחשב לאירוע של תאונת עבודה.

כך למשל, אם התאונה כללה נפילת מטען על אדם ממלגזה המיועדת להרמת מטען שכזה, היא תיחשב לתאונת דרכים, אך אם המלגזה הרימה אדם שנחבל עקב ההרמה, והמלגזה אינה מיועדת כלל להרמת בני אדם, לא יהיה הנפגע זכאי לפיצויים.

 

כיצד נוהגים לאחר תאונת מלגזה?

ישנם מספר צעדים קריטיים בהם יש לנקוט לאחר תאונת מלגזה, על מנת להבטיח שתקבלו את המגיע לכם על פי חוק:

  • קבלת טיפול רפואי בבית חולים באופן מידי לאחר התאונה.
  • איסוף מסמכים רלוונטיים- במקרה של תאונה בכלל ושל תאונת מלגזה בפרט, תיעוד הוא שם המשחק. חשוב להקפיד ולאסוף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על מצבכם לאחר התאונה, דו"ח המשטרה המספר את נסיבות האירוע וחוות דעת רפואיות מטעם מומחים בהתאם לפגיעה.
  • קבלת טופס בל 205 מהמעסיק, מילוי טופס תעודת נפגע בעבודה, קבלת תעודת נפגע מקופת החולים ותביעת הביטוח הלאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה.

 

אנחנו הכתובת עבורכם

חשוב להבין כי אם מדובר בתאונת מלגזה הנחשבת לתאונת עבודה, ישנן שתי כתובות שונות לתביעת הפיצויים המגיעים לכם- גם המוסד לביטוח לאומי וגם המעסיק עצמו דרך חברת הביטוח של המלגזה. לכן, לא מומלץ כלל לעבור את ההליך לבד.

עורך דין תאונות עבודה או עורך דין נזיקין מטעמנו יעשה ימים כלילות על מנת להבטיח שתקבלו את מלוא הפיצויים, החל מאיסוף המסמכים והגשת הטפסים, דרך הייצוג החשוב בוועדות הרפואיות, עד קבלת הפיצויים המיוחלים.

 

חשיבותו של עורך דין לאורך הדרך

תאונת מלגזה- תאונת דרכים או תאונת עבודה? זו השאלה עליה ניסינו להשיב לאורכו של מאמר זה. חשיבותו של עורך דין מקצועי היא מעצם היותו אסמכתא מקצועית בכל הקשור לענייני תאונות דרכים.

לאור העובדה שבמקרה של תאונת דרכים, לרבות תאונת מלגזה, קיים צורך בהתנהלות אסרטיבית מול גורמים בירוקרטיים רבי עוצמה דוגמת חברות ביטוח ומוסדות ממשלתיים, עורך דין טוב מטעמנו יוכל לייעץ לכם מיד לאחר התאונה, ולאחר למידת נסיבות המקרה, אודות דרכי הפעולה הנכונות ביותר, ולגבש יחד איתכם אסטרטגיות ומהלכים שיעצימו את הסיכויים שלכם לקבל את סכום הפיצויים המקסימלי שמגיע לכם.

תאונת מלגזה - תאונת דרכים או תאונת עבודה?
תאונת מלגזה – תאונת דרכים או תאונת עבודה?

תאונת מלגזה עשויה להיחשב כתאונת דרכים, במידה והתאונה התרחשה על רקע השימוש במלגזה ככלי שינוע ובכוחה המכני של המכונה. במידה ולא, ייאלץ נהג המלגזה להוכיח אל מול המעביד שלו שהוא האשם בתאונה, על מנת שיהיה זכאי לקבלת פיצויים מטעם חברת הביטוח של המלגזה.

חובת ההוכחה של העובד היא זו שלמעשה עושה את ההבדל בין תאונת דרכים לתאונת עבודה. במקרים מסוימים, התאונה עשויה להיות גם תאונת דרכים וגם תאונת עבודה. במידה ואכן כך הדבר, זכאי העובד, במידה והוכיח את אשמתו של המעביד בגרימת התאונה, בפיצויים כפולים- גם מטעם חברת הביטוח וגם מטעם הביטוח הלאומי. 

חשוב לקחת בחשבון שהמעביד יעמיד לעצמו ייצוג משפטי חזק שיעביר את הנפגע בתאונה תהליך ארוך ומתיש עד קבלת הפיצויים. לכן, חשוב לא לעבור את התהליך לבד. פנו עוד במאבק המחכה לכם.

במידה ומדובר בתאונת דרכים, אין כל חשיבות לאשם בתאונה, שכן כאשר מדובר בתאונת דרכים, בעיקר כשמדובר בתביעות פיצויים בגין נזקי גוף, האשמה אינה רלוונטית. האשמה רלוונטית רק במקרה שמדובר בתאונת עבודה, אז יהיה העובד חייב להוכיח את אשמת המעביד בתאונת המלגזה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!