לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונות עבודה – כל מה שחשוב לדעת טרם הגשת תביעה

תאונת עבודה היא בעצם תאונה שקרתה במסגרת שעות העבודה של הנפגע או בזמן ביצוע פעולה שקשורה לעבודתו, כולל תאונות שמתרחשות בדרך אל העבודה ובחזרה הביתה ויכול להיות גם פגיעה נפשית בעבודה. יש אנשים אשר חשופים כל יום לתנאים מסוכנים במקום העבודה שעלולים לגרום לתאונת עבודה.

לפי החוק כל עובד אשר נפגע בזמן ועקב העבודה, זכאי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. לא כל מקרה של פגיעה במהלך העבודה ייחשב על ידי בית המשפט כתאונת עבודה. לא כל מקרה יזכה אתכם במלוא זכויות תאונת עבודה. חשוב לדעת ולהכיר מה נחשב לתאונת עבודה ואילו מתאונות יזכו אתכם במלוא קצבת נכות מעבודה.

 

באיזה שלב של התביעה נצטרך עורך דין לתאונות עבודה?

הרבה מאוד אנשים שניגשים לבד אל הביטוח הלאומי לא תמיד מקבלים את כל מה שמגיע להם ולכן, כאשר מחליטים להגיש תביעה לנכות מעבודה לביטוח לאומי מומלץ להיוועץ עם עורך דין תאונת עבודה, אשר ידע בדיוק מה צריך לעשות בכדי שתקבלו את כל זכויות עובד בתאונת עבודה. אבל לפני שפונים למומחה רלוונטי ומשלמים לו את שכר הטרחה, חשוב להבין מה נדרש בכדי לקבל את הזכויות המגיעות לכם.

רק מקרה שבו אפשר להוכיח קשירות סיבתית ברורה בין הפגיעה לבין מקום העבודה או הדרך אליו, ייחשב על ידי ביטוח לאומי כתאונת עבודה או תאונת עבודה בדרך לעבודה ושיהיה לתובע סיכוי לקבל סכום פיצוי תאונת עבודה, אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה או דמי פגיעה בעבודה תשלום מעסיק.

בשביל לקבל קצבת נכות מעבודה, עדיף תמיד להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה, כי יתכן מאוד שמדובר בתביעה שבכלל אין לה סיכוי לקבלת זכויות כלשהן.

מה נחשב לתאונה שבעקבותיה כדאי לפנות לעורך דין תאונות עבודה?

תביעה לתאונת עבודה ביטוח לאומי ניתן להגיש כאשר התאונה נגרמה תוך כדי עבודת התובע, או תאונה בדרך לעבודה. עובד שנפגע בזמן העבודה זכאי לתשלום של דמי פגיעה בעבודה דרך ביטוח לאומי, וזה כולל את התשלום עבור הימים בהם התובע נעדר מהעבודה בגלל פגיעה או פגיעה נפשית בעבודה ועבור תשלום על טיפול רפואי.

אם נקבעו אחוזי נכות לעובד שנפגע בתאונת עבודה או תאונת עבודה בדרך לעבודה, המבוטח זכאי לקבל קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי לפי חוק הביטוח הלאומי וכן בחלק מהמקרים תגמולים נוספים מחברות הביטוח. לעתים ניתן לתבוע גם את המעסיק עצמו וחברת הביטוח שלו בגין רשלנות שגרמה לתאונה.

בכל אחד מהמקרים הללו וכדי לנהל נכון את התביעה, מומלץ מאוד שזו תיעשה בסיוע צמוד של עורך דין תאונת עבודה שמתמחה בעניין חוק תאונת עבודה ויודע מה נחשב לתאונת עבודה.

 

חשיבותו של מומחה משפטי מוביל להצלחת התביעה

רק כאשר התביעה מצליחה להוכיח שהפגיעה נגרמה כתוצאה מתאונה שאירעה בזמן העבודה וקיימת אחריות המעביד בתאונת עבודה, היא תביעת נכות מעבודה שצפויה להצלחה.

כדי להצליח להוכיח את הקשר בין מקום העבודה לתאונה ועל מנת לקבל את הפיצוי שבאמת מגיע לכם, כדאי מאוד להתייעץ בטרם תובעים. בכפוף להתייעצות זו יש לבדוק את שכר הטרחה ביחס לתעריפים המקובלים בשוק ולוודא כי עורך דינכם יגבה שכ"ט בהתאם לחוק.

 

איך להתכונן לתביעה בעזרת עורך דין לתאונות עבודה?

יש לתעד מסמכים רלוונטיים כבר בשלבים הראשונים לאחר התאונה. אלו יעזרו להוכיח את החבות וירבו את סיכויי הפיצויים, כולל אחריות המעביד בתאונת עבודה. כאשר יש עדים לתאונה, חשוב לאסוף את הפרטים שלהם. מומלץ להתפנות לטיפול רפואי מחוץ לזירת האירוע ולהסביר לרופא המטופל כי מדובר בתאונת עבודה או תאונת עבודה בדרך לעבודה. תיעוד רפואי מדויק ככל האפשר יעזור להוכיח את התביעה בשלבים הבאים.

יש לשמור את כל הקבלות על ההוצאות הרפואיות, על הוצאות נסיעה, על הוצאות בגין שכירת עזרה ועוד. הוצאות אלו יוחזרו לנפגע על ידי הביטוח הלאומי לפי חוק תאונת עבודה. חייבים לפנות אל המעביד ולקבל טופס 250 תאונות עבודה המקנה לעובד את זכות לקבלת טיפול רפואי ללא תשלום. לוודא כי תיאור התאונה בטופס נכון ומדויק, ולשמור עותק בשביל תיוק אצל עורך דין לתאונות עבודה.

 

איך להצליח בתביעות תאונת עבודה?

על מנת להבין יודע איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי עבור חוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה, קודם כל צריך לוודא מה נחשב לתאונת עבודה ושהמוסד שביטוח לאומי מכיר שעברת פגיעה בעבודה או תאונת דרכים בדרך לעבודה ולא כפגיעה שאינה קשורה לעבודה.

כל נזק פיזי או נפשי אשר נגרם לעובד כתוצאה מתקיפה יוגדר כתאונת עבודה אם הוא קשור ישירות לעבודה.

 

אילו תביעות ניתן להגיש כנגד המוסד לביטוח לאומי?

נפגעי תאונות עבודה או תאונת דרכים בדרך לעבודה זכאים לתבוע את הביטוח הלאומי לצורך קבלת פיצויים והטבות מסוגים שונים:

  • קבלת קצבת נכות מעבודה או מענק חד פעמי בהתאם חישוב אחוזי נכות תאונת עבודה.
  • מימון הוצאות של טיפולים רפואיים, כמו אשפוז, תרופות, ניתוחים, והחזרי נסיעות.
  • על הנפגע לספק תיעודים רפואיים שונים, להמציא אישורים מהמעסיק, לעמוד בפני ועדה רפואית, ולפעמים להגיש ערעור.
  • כל הצהרה לא מדויקת עלולה להוביל לדחיית התביעה, אישור חלקי בלבד, או חישוב אחוזי נכות תאונת עבודה נמוכים שאינם משקפים את מצבו וצרכיו של הנפגע.

 

הסיוע המשפטי לנפגעי תאונות עבודה

תהליך הגשת תביעה בגין זכויות תאונת עבודה אינו דבר של מה בכך, שהרי הצלחת התביעה תלויה בקיומם של מסמכים ושל הוכחות חד משמעיות הן לגבי אירוע התאונה במסגרת זמן העבודה והן לגבי הקשר בין התאונה לפגיעה שנגרמה לתובע.

ברשותו של עורך דין תאונת עבודה כל הידע הנדרש, הכרות עם חוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה, הוא יודע איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי והוא יכול לספק לכם הכוונה מדויקת לגבי המסמכים הנדרשים והוכחות נוספות שיוכלו לעזור בהוכחת טענתכם. עורך הדין יעניק לכם ייעוץ משפטי מקצועי ויסייע בגיוס המסמכים שעליכם להציג ושמתעדים את התאונה במסגרת העבודה, ילווה אתכם לקבלת חוות דעת רפואית, בתהליך חישוב אחוזי הנכות ועוד.

 

עצות לבחירת עורך דין לתאונות עבודה

מומלץ לוודא שמדובר באדם אשר מתמחה בנזיקין, נזקי גוף ותאונות עבודה. כדאי לבדוק האם אותו משרד מייצג רק אנשים שנפגעו בתאונות עבודה, או גם חברות ביטוח.

במקרה של ייצוג חברות הביטוח במקביל, עלול להתרחש מצב של ניגוד עניינים. מעבר לכך מומלץ לוודא את הוותק והאם אותו גורם צבר ניסיון בתביעות תאנות עבודה של שנתיים לפחות. לניסיון יש משמעות רבה ועליו להכיר כל אספקט בחוק ובפסיקה.

מומלץ לבדוק את עורך הדין גם ביחס לביקורות שמצאתם לגביו. אם הביקורות טובות, רצוי להיפגש עמו פנים אל פנים ולראות כיצד הוא מתבטא ונשמע. שהרי יש לזכור שגם לייצוג בבית המשפט יש השפעה על חישוב אחוזי נכות תאונת עבודה ועל קבלת מלוא זכויות תאונת עבודה.

 

לסיכום:

כאשר נגרמת לכם נכות מעבודה, הניסיון לפעול מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות באופן עצמאי עלול כמעט תמיד להוביל לכישלון ומפח נפש. אין תחליף לליווי משפטי על ידי עורכי דין המכירים את חוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה, יודע איך מגישים תביעה על תאונת עבודה ביטוח לאומי ומכיר את ההתנהלות מול גופים אלו, ומכירים כל מה שצריך בצב המשפטי, הרפואי והמנהלתי.

עורך דין תאונות עבודה - כל מה שחשוב לדעת טרם הגשת תביעה
עורך דין תאונות עבודה – כל מה שחשוב לדעת טרם הגשת תביעה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!