לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונת עבודה – כל המידע

עורך דין אייל פייפר הינו עו"ד תאונות עבודה אשר יש בידיו את הניסיון, ההכשרה והמקצועיות בכדי לעזור לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם בעקבות תאונת עבודה. בכל מקרה של פגיעה בעבודה, עורך דין אייל פייפר יעזור לכם להגיש תביעה באופן יעיל ומוצלח!

 

עורכי דין תאונות עבודה – מתי נזדקק לעזרתם?

מקרים של תאונה שהתרחשה במהלך העבודה או במסגרת פעילות שביצע העובד לטובת העבודה, וגם במהלך דרכו למקום העבודה וממנו, נחשבים לתאונות עבודה. במקרים אלה ניתן להגיש לבית המשפט תביעה לקבלת פיצוי. כדאי להתייעץ עם עו"ד תאונת עבודה כבר בתחילת התהליך, בסמוך לתאונת העבודה עצמה. קיימים מקרים של שגיאות בתום לב, אשר את חלקן קשה לתקן בשלבים מאוחרים יותר של תהליך הגשת התביעה.

כבר בשלב הראשוני של מילוי טפסים כמו טופס 250 תאונות עבודה, מומלץ מאוד להיעזר בשירותי עורך דין תאונות עבודה. יש חשיבות גדולה לכך שכל פרטי התביעה ירשמו באופן מדויק ולא יהיו בהם חסרים אשר עשויים להוביל לדחיית התביעה.

קבלת שירותי עורכי דין תאונות עבודה תאפשר לכם לנהל את ההליך באופן מיטבי ולהשיג את הפיצוי המגיע לכם. על מנת לקבל פיצוי זה, יש להוכיח בבית המשפט קשר סיבתי מובהק בין הפגיעה שהתרחשה, לבין שהות בעבודה או נסיעה למקום העבודה.

 

עו"ד תאונות עבודה מקצועי ובעל ניסיון ידע כיצד להכווין את הלקוח בנוגע להתנהלות הנכונה לאחר התאונה.

הגשת תביעה כוללת מספר נושאים חשובים שכדאי לקבל בהם ייעוץ משפטי, כמו דיווח למעביד בנוגע לפרטי התאונה, פנייה לטיפול רפואי ושמירת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ניהול רישום מקיף ומפורט של פרטי תביעת תאונת עבודה, איסוף חשבוניות בנוגע להוצאות שהוצאו בעקבות הפגיעה, ונושאים נוספים.

לשם קבלת כל הזכויות ומלוא גובה הפיצוי המגיע לעובד לאחר פגיעה בעבודה, על העובד הנפגע להתנהל מול מספר גופים וביניהם ביטוח לאומי וחברת הביטוח הפרטית של העובד. עורכי דין תאונות עבודה מנוסים הינם בעלי הכלים לבחון את מקרה התאונה לעומק, ולוודא שאכן ישנה עילה לתביעה. כמו כן, עו"ד תאונות עבודה יעזור ללקוח להגיש את התביעה לגופים הרלוונטיים.

 

עורך דין תאונות עבודה ידע להכווין את הלקוח באופן מדויק לגבי כל הפעולות שנדרשות במקרים אלה ולכן, הדבר הראשון שיש לעשות לאחר תאונה, הוא ליצור קשר עם עו"ד תאונת עבודה. עו"ד אייל פייפר מלווה את לקוחותיו באופן אישי לאורך כל השלבים של תביעות תאונת עבודה.

בחירה של עורך דין מנוסה ומקצועי יכולה להשפיע רבות על סיכויי הצלחת התביעה וגם על גובה הפיצוי אותו מקבל הלקוח בסופו של התהליך. לכן, כדאי להשקיע בבחירת עורך דין שילווה אתכם בתהליך הגשת תביעת תאונת עבודה.

 

תאונת עבודה – מי משלם?

פגיעה או תאונה במהלך העבודה היא משהו שיכול לקרות לכל אדם. מקומות עבודה אמורים על פי חוק לספק לעובדים סביבה בטוחה באופן מקסימלי. למרות שמקום העבודה אכן מנסה לספק תנאי בטיחות אידאליים, עדיין יש סיכוי להתרחשות תאונות הן בשטח מקום העבודה והן בזמן ההגעה אליו או בחזרה ממנו הביתה.

במקרים אלה של פגיעה בעבודה, ניתן לדרוש פיצוי כספי ממספר מקורות. אם יש בידי הנפגע פוליסה לנכות מתאונה, ניתן לדרוש פיצוי מחברת הביטוח הפרטית שבה מבוטח הנפגע. כמו כן ניתן לדרוש פיצוי מחברת הביטוח של המעסיק וכמובן מהמוסד לביטוח לאומי.

בעקבות תאונה אשר התרחשה בעבודה, ניתן להגיש תביעות תאונת עבודה הן נגד ביטוח לאומי, והן נגד המעסיק. חשוב לנו ליידע אתכם בזכויותיכם כי בנוסף לתביעת המוסד לביטוח לאומי, ניתן לתבוע גם את המעסיק. תביעה כנגד המעסיק, יכולה להוביל לקבלת פיצויים נוספים לפיצויים שמתקבלים מהמוסד לביטוח לאומי.

במקרים בהם הרופא התעסוקתי קובע כי הנפגע זקוק למנוחה מן העבודה עד 12 ימים, הנפגע יהיה זכאי לתשלום של 75% משכרו על חשבון המעסיק בעבור שלושת הימים הראשונים. מהיום הרביעי והלאה, יהיה הנפגע זכאי לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, בגובה של 75% משכרו.

במקרים בהם נקבע על ידי הרופא התעסוקתי כי הנפגע זקוק למנוחה של מעל 12 ימים, על המעסיק חובה לשלם לנפגע עד היום התשיעי, והחל מהיום העשירי ועד היום ה-19, הנפגע יהיה זכאי לדמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי. חשוב מאוד למצות את מלוא האפשרויות לקבלת פיצויים בגין תאונת עבודה. קיימות סיבות שונות בגינן יכול נפגע מתאונת עבודה לתבוע פיצוי או קצבה – למשל נכות חלקית או מלאה, נזקי גוף, אי כושר עבודה ועוד.

 

ביטוח לאומי תאונת עבודה

התקרה של דמי הפגיעה שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי הינה עד 25,000 ₪. במקרים בהם יש הסכם קיבוצי שבו נקבע כי המעסיק ישלים לעובד את ההפרש עד לכדי שכר מלא, יקבל הנפגע את מלוא השכר. לשם קבלת פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי בגין תביעות תאונת עבודה, הצעד הראשון שיש לבצע הוא לוודא כי ביטוח לאומי אכן מכיר בפגיעה כתאונת עבודה, ולא כפגיעה שאינה כחלק מהעבודה.

חשוב מאוד לזכור כי במוסד לביטוח לאומי לא ינסו לבוא לקראתכם ולהכיר בקלות בפגיעה כתאונת עבודה, ולכן ליווי משפטי מקצועי יכול להגדיל באופן משמעותי את הסבירות שביטוח לאומי אכן יכיר בפגיעה כתאונת עבודה, והנפגע יוכל לקבל את הפיצוי שמגיע לו.

 

תאונת עבודה – דוגמאות

נזק פיזי וגם נזק נפשי אשר נגרם לעובד כתוצאה מתקיפה כלשהי, יהיה מוגדר כתאונת עבודה אם נמצאה זיקה בין התקיפה לבין העבודה, ואם התקיפה אירעה במהלך עבודתו או בעקבות עבודתו של העובד. במקרים בהם הרקע לתקיפה הוא אישי, גם אם התקיפה התרחשה בתוך מקום העבודה, לא תוכר התקיפה כתאונת עבודה.

 

תאונת דרכים בדרך לעבודה

גם תאונה אשר התרחשה בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה, נחשבת לתאונת עבודה או פגיעה בעבודה, בגינה ניתן לקבל פיצוי. ישנן מספר אפשרויות לתביעות נפרדות, ומומלץ לנהל כל תביעה באמצעות ייעוץ או ייצוג של עורכי דין תאונות עבודה.

ניתן להגיש תביעות נפרדות נגד המוסד לביטוח לאומי, נגד פוליסת החובה של הרכב בו נהג העובד שנפגע או נגד פוליסת הביטוח של הרכב שפגע בעובד שנפגע כהולך רגל, וגם נגד פוליסה של המעביד. הצלחה בהגשת תביעה לפיצוי בגין תאונת עבודה תלויה בהצגת מסמכים והוכחות לגבי התרחשות התאונה במסגרת העבודה.

בנוסף, יש להוכיח קשר בין פגיעתו של התובע לבין התאונה שהתרחשה. עורך דין תאונות עבודה הוא הגורם אשר בידיו הידע הנדרש לשם הוכחת טענתכם בבית המשפט.

 

תביעות תאונת עבודה

קבלת ייעוץ של עורכי דין תאונות עבודה תעזור לכם במקרים רבים וביניהם מקרים של תאונת דרכים בדרך לעבודה, אי כושר עבודה, אי כושר עבודה נפשי, השגת קצבת נכות מעבודה לצמיתות, וכן בהתמודדות עם הגשת טפסים כמו טופס 250 תאונות עבודה, וכן טופס קביעת דרגת נכות.

בכדי לקבל פיצוי בגין פגיעה בעבודה, יש להוכיח מעל כל ספק כי הפגיעה נגרמה באופן ישיר כתוצאה מתאונה שהתרחשה בזמן העבודה או בגין העבודה. על מנת להגיש תביעה אשר תצליח להוכיח בבית המשפט מעבר לכל ספק את הקשר שבין התאונה לעבודה, חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה מנוסה ומקצועי. במקרה שנפגעת בתאונת עבודה מגיעים לך פיצויים בגין נזקי גוף, וייתכן שאף בגין אי כושר עבודה.

עו"ד אייל פייפר מתמחה בטיפול בתביעות של תאונות עבודה כנגד המוסד לביטוח לאומי וכנגד המעסיק, וכאמור, אין תחליף לעורך דין מנוסה ומקצועי. בעזרת שירותיו של עו"ד אייל פייפר תוכלו להגיש תביעות תאונת עבודה באופן יעיל ולכסות את כל המישורים הנדרשים, כולל איתור המסמכים הנדרשים והשגת חוות דעת של רופא מומחה רלוונטי, לשם השגת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

עורך דין תאונת עבודה - כל המידע
עורך דין תאונת עבודה – כל המידע
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!