לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה – פגיעה ממכונה

הייתם מעורבים בתאונת עבודה בה נפגעתם ממכונה? חשוב שתפנו באופן מיידי לעורך דין תאונות עבודה לקבלת הדרכה וייעוץ כיצד לנהוג מול המוסד לביטוח לאומי ומול המעסיק כדי לקבל פיצוי מלא. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל עד כה במאות לקוחות מרוצים לאחר פגיעה במקום העבודה, ויסייע גם לכם למצות את הזכויות שלכם במוסד לביטוח לאומי ובמקרים של רשלנות במקום העבודה על מנת שגם אתם תוכלו להחלים ולהבריא ולדאוג למקור פרנסה לכם ולמשפחתכם ללא חשש וללא דאגה. במאמר זה נסביר כל מה שאתם צריכים לדעת על תאונת עבודה – פגיעה ממכונה וכל הזכויות המגיעות לכם. 

 

תאונת עבודה

המוסד לביטוח לאומי מגדיר תאונת עבודה כתאונה שהתרחשה במהלך שעות העבודה או בדרך ואל מקום העבודה במסלול הקבוע והרגיל שאותו עושה העובד בכל יום ויומו. תאונה קלאסית כגון פגיעה ממכונה במהלך העבודה הינה אחת מן התאונות הנפוצות והמוכרות ביותר למרבה הצער, ועשויה להגרם מסיבות רבות ומגוונות החל מחוסר ניסיון מספק של מפעיל המכונה, חוסר זהירות, אי לבישת ציוד מגן מתאים, רשלנות של המעסיק או מכונה בלוייה ולא תקינה. בכל מקרה של תאונת עבודה יש לפנות אל המוסד לביטוח לאומי שהוא הגוף המטפל בתאונות מסוג זה, ואם יש מקום לפעול כנגד רשלנות המעסיק, יש לעשות זאת בערוצים המתאימים במקביל.

 

פגיעה ממכונה

למרבה הצער, תאונות הנגרמות עקב פגיעה ממכונה אינן נדירות. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, ובכל מקרה מסוג זה יש לשאול מספר שאלות חשובות:

  • האם המכונה היתה תקינה בעת שהעובד הפעיל אותה?
  • האם העובד קיבל הכשרה מתאימה ומלאה לשימוש בה?
  • האם העובד לבש או חבש ציוד מגן מתאים בעת השימוש במכונה?
  • האם המכונה היתה מקובעת היטב למקומה או נעה במסלול פנוי?
  • האם ננקטו כל צעדי הזהירות הנדרשים על ידי המעסיק לרבות מתן הסברים, שילוט מתאים, הדרכה מתאימה, ציוד מגן ועוד?

במידה ומתברר כי העובד לא היה מיומן מספיק, המכונה הייתה פגומה, תקולה, הונחה באופן מסוכן ורשלני או כל סיבה אחרת שבגינה ניתן לתבוע תביעת רשלנות המעסיק, יש לעשות זאת במקביל לפנייה למוסד לביטוח לאומי לקבלת פיצוי על הנזק שנגרם לכם.

 

תאונות עבודה והמוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הינו הגוף המטפל בתאונות עבודה. להלן כל השלבים אותם תצטרכו לעבור במהלך הטיפול מול המוסד לביטוח לאומי:

  1. דמי פגיעה – כשלב ראשון, המוסד לביטוח לאומי יעניק לכם דמי פגיעה למשך 13 שבועות אשר יהווה כיסוי ראשוני לכל טיפול רפואי שתזדקקו לו. כשתסתיים תקופת דמי הפגיעה יהיה עליכם לשקול את צעדיכם הבאים. במידה ולאחר תקופת זמן זו יתברר כי עדיין אינכם מסוגלים לחזור לעבודתכם, נותרתם עם נכות ( פיזית או נפשית ) או כל סיבה אחרת שבגינה עדיין לא חזרתם לעצמכם, תוכלו לעבור לשלב הבא שהוא קביעת אחוזי נכות.
  2. קביעת אחוזי נכות – במידה ולאחר שחלפו 13 שבועות מיום התאונה בהם קיבלתם דמי פגיעה, אך עדיין לא חזרתם לעצמכם, אתם עדיין בטיפול או שיקום, וייתכן כי נגרם לכם נזק קבוע או נכות מסויימת, תוכלו לגשת לועדה רפואית על מנת שזו תקבע אחוזי נכות זמניים או קבועים. במהלך הועדה תוכלו להעלות כל סיבה רפואית, גופנית או נפשית, אשר נגרמה עקב הפגיעה מן המכונה. לאחר שייקבעו אחוזי הנכות שלכם, ניתן יהיה לדעת אם הינכם זכאים למענק חד פעמי, קצבת נכות והטבות שונות.
  3. מענקים, קצבאות והטבות – אחוזי הנכות הנקבעים בוועדה רפואית קובעים במידה רבה את המגיע לכם מן המוסד לביטוח לאומי, לרבות מענקים חד פעמיים, תשלומי קצבאות, הקלות והטבות שונות. באופן טבעי, ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך סלי ההטבות והקצבאות יהיו גבוהים יותר. במידה ואתם סבורים כי אחוזי הנכות שנקבעו לכם אינם משקפים את המצב הרפואי האמיתי שלכם והשלכותיו על חייכם, ניתן להגיש עירעור.
  4. ערעור על החלטת ועדה רפואית – במידה ואתם מרגישים כי אחוזי הנכות שנקבעו לכם לא מספקים, וכי ההשלכות של תאונת העבודה מפגיעת מכונה על חייכם גדולים בהרבה ממה שקיבלתם, תוכלו להגיש עירעור לועדת הערר אשר תבחן את ההתייחסות של הועדה הרפואית למצבכם ותשקול שנית את אחוזי הנכות שלכם.
  5. הגשת ערר לבית הדין לעבודה – אם גם לאחר הגשת הערר לוועדת העררים לא סיפקה אתכם ואתם חשים נחושים להמשיך במאבק להגדיל את אחוזי הנכות ואיתם גם את הזכויות המגיעות לכם, ניתן לערער שוב, הפעם בבית הדין לעבודה, ולבחון בפעם האחרונה את מצבכם הבריאותי, את ההשלכות של התאונה על חייכם, ולשקול פעם נוספת את אחוזי הנכות המגיעים לכם.

 

חשיבותו של עורך דין בתהליך הטיפול בתאונת עבודה – פגיעה ממכונה

תאונת עבודה שנגרמה כתוצאה מפגיעת מכונה יכולה להביא לתוצאות עגומות ביותר, פיזית ונפשית, ובעוד אתם משתקמים מן הפציעה יהיה עליכם לנהל מאבק לא פשוט במוסד לביטוח לאומי שלעיתים מתגלה כגוף בירוקרטי ועמוס נהלים ותקנות. משרד עורכי הדין פייפר כהן ניהל בהצלחה מאות מאבקים על זכויות לקוחותיו הרבים מול המוסד לביטוח לאומי במקרים של תאונות עבודה, על מנת למצות את זכויותיהם ולהשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר. אם גם אתם נפגעתם במהלך העבודה, פנו עוד היום כדי שננהל עבורכם את המאבק בביטוח הלאומי וברשלנות המעסיק בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים מפציעתכם.

 

תאונת עבודה - פגיעה ממכונה

במידה והפגיעה התרחשה במהלך יום העבודה ולבקשתו של המעסיק, היא תאונת עבודה לכל דבר ועניין. בנוסף, חשוב לברר האם התאונה התרחשה בשל רשלנות המעסיק. מקרים שבהם מכונה תקולה, ללא תו תקן, ללא בדיקת מהנדס כנדרש, אשר הוצבה בצורה לא יציבה ומסוכנת, תפסה את ידו של הפועל או התהפכה עליו, צריכים להחקר בצורה יסודית.

השלב הראשון לאחר פגיעה ממכונה היא הגשת טיפול רפואי, בחינת מצבו של הנפגע, מה ההשלכות של הפגיעה על חייו ועל יכולת ההשתכות שלו מעתה ואילך, משך זמן ההתאוששות והאם יוכל לאחר ההחלמה להמשיך ולבצע את תפקידו במקצועו. לאחר מענה על כל השאלות הללו ניתן לגבש תיק רפואי ולפנות אל המוסד לביטוח לאומי לבקשת פיצוי. 

עורך דין המומחה לתאונות עבודה יסייע לכם בשני אופנים: במישור הבירוקרטי הכולל הגשת טפסים ומסמכים למוסד לביטוח לאומי, ייצוג בוועדות רפואיות, בחינה של מיצוי הזכויות שלכם ועוד, ובמישור המשפטי במידה ויש מקום לתבוע את המעסיק על רשלנות. בזמן שאתם מתאוששים מן הפציעה וחוזרים אט אט לעצמכם, עורך הדין יעשה כל שביכולתו כדי לסייע, לייעץ, להדריך וללוות אתכם. 

תחילה תוכלו לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לקבלת דמי פגיעה. דמי פגיעה הינם תשלום זמני לכיסוי ראשוני של הוצאות רפואיות, עד ל – 13 שבועות. לאחר מכן, במידה ועדיין נותרתם עם נזקים בריאותיים, פיזיים ונפשיים כאחד, או שנותרתם עם נכות, תוכלו לעלות לועדה רפואית לקביעת אחוזי הנכות שלכם, זמניים או קבועים. לאחר שייקבעו אחוזי הנכות תהיו זכאים למענק חד פעמי או קצבה, והטבות והקלות מסויימות, בהתאם לרמת אחוזי הנכות. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!