לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה נגד ביטוח לאומי עקב מחלה

אדם החולה במחלה אשר מונעת ממנו לתפקד או לעבוד, או הפחיתה בשיעור ניכר את יכולת ההתפרנסות שלו, רשאי להגיש תביעה אל המוסד לביטוח לאומי עקב מחלה. בעת הגשת התביעה חשוב מאד לציין האם המחלה ממנה אתה סובל נגרמה כתוצאה מן העבודה, כלומר, האם אתה מבקש הכרה כנפגע תאונת עבודה, האם זו המחלה היחידה ממנה אתה סובל או שישנן מחלות נוספות המעיבות על חייך, והאם ישנה מחלה אשר מצבה הוחמר בעקבות העבודה. יש להבדיל בין מחלה שנגרמה בעקבות העבודה ותוגדר כתאונת עבודה, לבין מחלה שקרתה ללא קשר למקום העבודה ואשר תוגדר כנכות ויש להגיש בגינה תביעת נכות כללית.

בתביעת נכות כללית קיימת חשיבות רבה לציון כל מחלה או בעיה רפואית ממנה אתה סובל ולצרף מסמכים רפואיים עדכניים שמעידים על חומרת הבעיות, שכן כל אחת מהן מעניקות לכם אחוזי נכות המצטברים לשקלול. ככל שיוכרו לך אחוזי נכות גבוהים יותר, כך קיים סיכוי רב יותר שתהיה זכאי לקצבה. אולם יש לזכור כי גם אם אחוזי הנכות שלכם נותרים מתחת לרף הקצבה, עדיין יהיו הטבות והקלות שונות מהן תוכלו ליהנות ואשר יקלו על חייכם באופן משמעותי.

בעוד שתביעת נכות כללית מתמקדת במחלות שנגרמו כתוצאה מבריאות לקויה וללא קשר למקום העבודה, תביעת נכות עבודה תתמקד בקשר בין המחלה ובין מקום העבודה, לרבות פגיעות גופניות, מיקרוטראומה, מחלת מקצוע, פגיעה מינית, לחץ וסטרס, דיכאון וחרדה או מחלות קיימות שהוחמרו עקב פגיעה בעבודה. מורה וביטוח לאומי

לדוגמא, אם אתה סובל  ממחלת סוכרת כשהיא במצב מאוזן באמצעות טיפול, ללא סיבוכים, אינך סובל ממחלות ו/או בעיות רפואיות נוספות, תוכל לקבל בין 10-20% נכות, תלוי במצבך. אם אינך עובד תוכל להגיש תביעה לנכות כללית, אולם בעיה זו כשלעצמה ולבדה לא תזכה אותך בקצבה כל שהיא.

אך אם אותה סוכרת – אותו המצב דלעיל, הינה תוצר של תאונת עבודה (כגון לחץ מאסיבי / תאונת דרכים ) והתביעה שהגשת הינה בגין תאונת עבודה, תוכל לקבל בגין 10% פיצוי חד פעמי, ובגין 20% נכות קצבה חודשית.

זכרו, טרם הגשת תביעה חשוב להתייעץ מול עורך דין מנוסה בתחום!

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!