לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין תאונת עבודה – כל המידע הרלוונטי בשבילכם

מדריך מקיף בנושא תאונות עבודה

במידה ונפגעת במסגרת העבודה, זכותך לקבל פיצויים. לעיתים קרובות הנפגע בעקבות תאונת עבודה אינו מקבל את הפיצוי שמגיע לו או לחילופין מקבל סכום נמוך מהמוסד לביטוח לאומי ומהמעסיק, על אף שעליו לקבל את מלוא הפיצויים בהתאם לפגיעה.

תאונת עבודה אשר מצדיקה פיצויים היא תאונה אשר התרחשה תוך כדי העבודה או במסגרת פעולה שבוצעה לטובת העבודה. כמו כן, תאונות דרכים בדרך לעבודה ובחזרה למקום העבודה. מהן זכויות תאונת עבודה המלאות המגיעות? כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה? מתי נכון לפנות אל עורך דין תאונת עבודה?

 

תאונה עבודה הגדרה:

חוק תאונת עבודה מטעם הביטוח הלאומי מגדיר את מה נחשב לתאונת עבודה. תאונה שחלה תוך כדי העבודה ועקב העבודה של אדם אצל מעבידו או אצל מי שעובד מטעמו. מכאן כי תאונת עבודה היא תאונה שהתרחשה בעקבות העבודה, ולכן תאונה בדרך לעבודה, למשל תאונת דרכים בדרך לעבודה, או ביציאה ממנה או תאונת אופנוע בעבודה נחשבות גם כן תאונות עבודה. כך גם תאונות עבודה בגובה.

יש צורך לבסס קשר סיבתי בין העבודה לבין התאונה על מנת שהתאונה תיחשב כתאונת עבודה. נפגעי תאונות עבודה יכולים להיחשב כמו כן במידה והתרחשה תקיפה במקום העבודה אשר גרמה לנזק פיזי או פגיעה נפשית בעבודה. יש לציין כי התקיפה תוכר תאונת עבודה במידה והרקע לתקיפה אינו אישי.

מרבית האנשים אינם מודעים על מלוא זכויות עובד בתאונת עבודה המגיעות להם בעקבות תאונת אופנוע בעבודה או תאונות עבודה בישראל ולכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה אשר מנוסה בתחומו וידע להכווין את הלקוח לגבי ההתנהלות לאחר התאונה.

 

איך להצליח בעת הגשת תביעות תאונת עבודה?

אחד הצעדים הראשונים שצריך לפעול לכיווניהם על מנת לקבל פיצוי ממוסד ביטוח לאומי תאונת עבודה, הוא לוודא כי הפגיעה שלך מוכרת תאונת עבודה, נכות מעבודה או אי כושר עבודה והמוסד לביטוח לאומי אינו רואה זאת ככל פגיעה אחרת אשר אינה קשורה כלל למקום העבודה.

ליווי מקצועי של עורכי דין תאונות עבודה עשוי להגדיל את הסיכוי שהמוסד לביטוח לאומי אכן יכיר בתאונה שלך כתאונת עבודה וכך תקבל את מלוא סכום פיצוי תאונת עבודה המגיע לך בגין פגיעה בעבודה.

 

עו"ד תאונת עבודה כמו כן יכווין אותך לגבי ההתנהלות שיש לבצע לאחר התאונה כגון: דיווח פרטי התאונה למעסיק, מילוי טופס 250 תאונות עבודה, פנייה מיידית לטיפול רפואה ושמירת מסמכים רלוונטיים, איסוף חשבוניות וקבלות על הוצאות הקשורות לפציעה, עזרה עבור חישוב דמי פגיעה לנפגע תאונת עבודה ועוד.

תאונות עבודה בישראל הן נפוצות ופגיעה ונזקים גופניים במקום העבודה מתרחשים לצערנו לעיתים קרובות. ניתן ואף רצוי לדרוש פיצוי כספי ולקבל קצבת נכות מעבודה בעד הנזק שנגרם.

 

כאשר חלה תאונת עבודה מי משלם?

חברת ביטוח פרטית – במידה וקיימת בבעלותך פוליסת לנכות לתאונה

מהמעסיק- מחויב בפוליסת הביטוח שלו – מוסד ביטוח לאומי תאונת עבודה. על מנת לקבל את מלוא זכויות תאונת עבודה, עורך דין תאונת עבודה ימליץ לכם להגיש תביע כנגד המעביד ונגד ביטוח לאומי תאונות עבודה. תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה וכמו כן קצבת נכות מעבודה יוגשו נגד פגיעה בעבודה ביטוח לאומי.

 

מתי נצטרך עורך דין תאונות עבודה?

מדי חודש מתרחשות אלפי תאונות עבודה בישראל. בשל כך, הנפגע עלול לאבד את מקום עבודתו ואת פרנסתו לפרק זמן מסוים או לצמיתות לצד הוצאות כלכליות על רופאים פרטיים, טיפולים ושיקום. כפי שנאמר, תאונת עבודה תיחשב על ידי בית המשפט רק במקרה בו ניתן להוכיח קשר סיבתי חד משמעי בין הפגיעה לבין הנוכחות במקום העבודה או בדרך אליו.

במקרה כזה התובע יהיה זכאי לקבל פיצוי בגין תאונת העבודה הן מהמוסד לביטוח לאומי, מחברת הביטוח של המעביד, מחברת ביטוח החיים של התובע ו/או מכל גורם אחר. ישנן תביעות עבודה רבות ללא סיכויי הצלחה בבית המשפט ולכן לא מומלץ להגיש את התביעה באופן עצמאי.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת עבודה אשר ילווה אתכם להגיש תביעה לנכות מעבודה, יעזור בחישוב דמי פגיעה לנפגע תאונת עבודה ויגדל את סכום פיצוי תאונת עבודה לפי הזכויות המגיעות עבור נפגעי תאונות עבודה. לכן, גם אם אתם בטוחים שפגיעה שאירעה לכם אכן נחשבת לתאונת עבודה, לא מומלץ להגיש את התביעה ללא התייעצות עם עו"ד תאונת עבודה, כי יכול מאוד להיות שמדובר בתביעה שמראש אין לה סיכוי להצלחה.

קיימת עדיפות להתייעץ עם עו”ד תאונות עבודה כבר בתחילת התהליך להגשת התביעה ובסמוך לתאונת עבודה עצמה וזאת במקרים בהם מדובר בתביעת תאונת עבודה כגון תאונות עבודה בגובה, תאונת דרכים בדרך לעבודה, תאונת אופנוע בעבודה וכדומה.

 

חשיבותם של עורכי דין תאונות עבודה

תביעה שתצליח בבית המשפט היא כאשר תאונת עבודה תיחשב כפגיעה אשר מוכיחה את עצמה כפגיעה שאכן נגרמה כתוצאה ישירה מתאונה שתרחשה במהלך העבודה או בגינה. נדמה כי כל מקרה בו התרחשה תאונת עבודה מסוימת היא תאונה אשר אפשר להגיש בגינה תביעה. בכדי להצליח להוכיח את הקשר ביניהם, וכן לקבל את זכויות עובד בתאונת עבודה המגיעות לכם ואת מלוא סכום הפיצויים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה.

 

תהליך הגשת התביעה

ראשית, חשוב להבין כי קיימת אפשרות למספר תביעות תאונת עבודה או תביעה לנכות מעבודה: תביעה לביטוח לאומי, תביעה נגד פוליסת החובה של הרכב במידה של תאונת דרכים בדרך לעבודה, פוליסת האחריות לתאונת עבודה של המעביד, תביעה אי כושר עבודה, תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה, פנסיית נכות ועוד. מכאן, כי השאלה במקרה של תאונת עבודה מי משלם, היא רחבה.

הצלחת תביעות תאונת עבודה וכמה כסף מקבלים על תאונת עבודה תלויים בקיומם של מסמכים, טפסים ושל הוכחות ברורות הן לגבי היקרות התאונה במסגרת העבודה והן לגבי הקשר בין הפגיעה שנגרמה לתובע, בין אם היא פגיעה נפשית בעבודה, ובין היא תאונת דרכים בדרך לעבודה. עורכי דין תאונות עבודה יספקו עבורכם הכוונה מדויקת לגבי המסמכים שיש להציג (למשל טופס 250 תאונות עבודה) וכן הוכחות נוספות אשר יעזרו בהוכחת המקרה.

 

זכויות תאונת עבודה

הן עובדים שכירים והן עובדים עצמאיים מבוטחים כנגד תאונות עבודה או פגיעה בעבודה אשר יכולות להתרחש בעקבות תאונה בדרך לעבודה, תאונת אופנוע בעבודה, תאונות עבודה בגובה, תאונה במקום העבודה וכדומה. פגיעה פיזית מתאונת עבודה וכן, פגיעה נפשית בעבודה, יכולים לגרום אי כושר עבודה, לנזקי גוף ולנכות חלקית או מלאה.

אדם אשר נפגע בעקבות תאונת עבודה זכאי לפיצויים מהביטוח הלאומי וכן במקרה של תאונת עבודה חובת המעסיק לממש את זכויותיו של העובד בגין פציעתו. לצורך מימוש זכויות עובד בתאונת עבודה של הנפגע, יש להגיש תביעת תאונת עבודה מקצועית וכמו כן, תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה, בייעוץ של עו"ד תאונות עבודה.

על מנת לממש את זכויות תאונת עבודה ולקבל את מלוא גובה הפיצויים המגיעים, יש להתנהל מול מספר גופים שונים כפי שהוזכר לעיל. עורך דין לתאונות עבודה הינו בעל ידע וכלים רחבים בכדי לבחון את מקרה תאונת העבודה לעומק, לוודא שאכן יש נימוק לתביעה והוא יגיש עבורכם את התביעה אל הגופים השונים במידת הרלוונטיות.

מבחינת פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, תאונת עבודה נחשבת כתאונה המתרחשת תוך כדי ובעקבות העבודה, בכלל תאונה בדרך לעבודה וחזרה ממנה. נסיבות מלאות מפורטות באתר ביטוח לאומי תחת חוק תאונת עבודה. באתר ביטוח לאומי תאונת עבודה תוכלו למצוא גם טבלת אחוזי נכות תאונת עבודה המפרטת את קצבת נכות מעבודה המגיעה לכם בעקבות פגיעה בעבודה בנוסף, כמה כסף מקבלים על תאונת עבודה.

מבחינת מחלת מקצוע, חוק תאונת עבודה בעת פגיעה בעבודה ביטוח לאומי מגדיר מחלת מקצוע אשר אדם חלה בה עקב עבודתו. המחלות מפורטות בתקנות הביטוח הלאומי. מחלת מקצוע לרוב מזכה בגמלת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי.

 

בשל תאונת העבודה, האם המעסיק משלם או הביטוח הלאומי?

ניתן להגיש בגין תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק וכן נגד ביטוח לאומי. על המעסיק למלא טופס 250 תאונות עבודה המונפק על ידי הביטוח לאומי. קיימת חשיבות רבה במילוי הטופס מאחר והיא עוזרת לקבל טיפול רפואי מקופת החולים, לקבל תעודה רפואית לנפגע בעבודה מהרופא המטפל, ובנוסף יכולה גם בהמשך ההליכים לעזור כתמיכה וראיות מסייעות במקרה והעניין יגיע לתביעה עתידית בכותלי בית המשפט.

עו"ד תאונת עבודה יכול לסייע במילוי נכון של הטופס. בשל תביעת תאונת עבודה חובת המעסיק לשלם ולכן היא יכולה להגדיל את סכום פיצוי תאונת עבודה, נוסף על התשלומים המתקבלים מהביטוח הלאומי. חשוב מאוד לדעת מהן זכויות עובד בעקבות תאונת עבודה תביעה נגד המעסיק ולמצות את כל הדרכים לקבלת פיצוי בגין תאונת עבודה.

נפגעי תאונות עבודה יכולים לתבוע פיצוי וקצבה בגין אובדן כושר עבודה, נכות חלקית או מלאה, צרכים שיקומיים, נזקי גוף ועזרה בתפקוד. שימו לב כי במקרים רבים לבחירת עורך דין לתאונות עבודה מקצועי ובעל ניסיון, תהיה השפעה רבה הן על סיכויי הצלחת תביעה לנכות מעבודה והן על גובה הפיצויים אותו תקבלו בסופו של תהליך.

עורך דין תאונת עבודה - כל המידע הרלוונטי בשבילכם
עורך דין תאונת עבודה – כל המידע הרלוונטי בשבילכם
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!