לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קטיעת אצבעות בעבודה

אם עברת תאונת עבודה במסגרתה נקטעו לך אצבעות תוכל לתבוע פיצוי ממספר גופים:

קטיעת אצבע או חלק מאצבע בעבודה נחשבת תאונת עבודה. במידה וקרתה לך תאונה במהלכה התרחשה קטיעת אצבעות בעבודה (או חלק מהן) תוכל להגיש תביעה לביטוח לאומי באמצעות הודעה על תאונת העבודה באמצעות טופס בל 211 ששמו "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה". עליך לצרף לטופס התביעה פירוט מדויק של האירוע והנזק, כולל תעודה ראשונית לנפגע עבודה אותה תקבל מקופ"ח לאחר שתגיש לקופ"ח טופס בל 250 ממולא על ידי מעסיקך כולל מסמכים רפואיים רלבנטיים לנזק (אם אתה עצמאי עליך להגיש לקופ"ח טופס בל 283).

בתום 91 ימי מחלה תוכל להגיש לביטוח לאומי "תביעה לקביעת דרגת נכות מתאונה" בגין הנזק באמצעות טופס בל 200 עליך להגיש לביטוח לאומי מסמכים המעידים על הנזק כתוצאה מתאונת העבודה ומסמכים הנדרשים בטופס התביעה.

קטיעת אצבעות בעבודה

תאונה שבמהלכה נקטעו אצבעות למבוטח נבחנת בביטוח לאומי לפי סעיף 43  לספר הליקויים. הסעיף מונה ארבע מצבי קטיעה: עבור אגודל, עבור אצבע מס' 2, עבור אצבע מס' 3 ועבור אצבע 4-5 משולב וקובע אחוזי נכות לפי קטיעה בצד ימין או שמאל ( בהתאם ליד בה נוהג המבוטח להשתמש בעיקר ) כאשר בכל מצב ייקבעו אחוזי נכות שונים בהתאם למיקום הקטיעה.

חשוב לדעת כי בספר הנכויות נקבעו באופן אוטומטי אחוזי נכות גבוהים יותר לקטיעה ביד ימין. במידה והיד הדומיננטית שלך היא יד שמאל, עליך לציין זאת בפני הוועדה הרפואית ולהביא מסמכים רפואיים התומכים בכך, על מנת שאחוזי הנכות יחושבו במקרה זה על יד שמאל כפי שהם מחושבים על יד ימין.

אם תאונת העבודה התרחשה עקב התרשלות של מעסיק, כמו למשל בעקבות אי הקפדה על הוראות בטיחות כנדרש, תוכל לתבוע פיצוי נוסף גם באמצעות תביעת חברת הביטוח של המעסיק בתביעת חבות.

קטיעת אצבעות בעבודה

במצב שבו מדובר על קטיעת אצבעות בעבודה בכף הרגל, ייבחנו אחוזי נכות לפי סעיף 50 (1) לספר הליקויים של ביטוח לאומי.  בסעיף זה קיימות 4 אפשרויות לקביעת אחוזי נכות – קטיעה של כל אצבעות כף הרגל או קטיעה של אצבעות בודדות. גם כאן, במידה והנזק ארע עקב התרשלות מעסיק תוכל לבחון תביעת חבות כנגדו.

חשוב לדעת כי במידה והקטיעה באצבעות גרמה לנזק נוירולוגי, כלומר, לפגיעה עצבית אשר מוסיפה להשפיע על כף היד, חשוב לציין זאת בטפסים שאותם תמלא ולצרף מסמכים רפואיים המעידים על כך הן לתביעה מול המוסד לביטוח לאומי והן אל תביעת החבות מול חברת הביטוח.

מקור שלישי לתביעת פיצוי הוא חברת ביטוח באמצעות פוליסת נכות מתאונה, זאת במידה והנזק מכוסה במסגרת הפוליסה.

בכל מקרה של קטיעת אצבעות בעבודה או כל תאונת עבודה אחרת, מומלץ להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה מומחה להגברת הסיכויים להצלחת התביעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!