לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה הצער עדיין אין אור בקצה המנהרה ועובדים רבים ממשיכים להפגע בשל רשלנות. משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחים בתביעות של נפגעי העבודה הן מול המוסד לביטוח לאומי והן מול מעסיקים רשלניים וטיפלו בהצלחה במאות מקרים של נפגעים. אם גם אתם נפגעתם כתוצאה מרשלנות מעסיק, אנו נעשה כל שביכולתנו להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר. במאמר זה נעסוק בנושא המצער של תאונות עבודה בשל רשלנות המעסיק ומה ניתן לעשות בעניין. 

 

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

כמה עצוב ומרגיז לשמוע על עוד תאונה קשה שהתרחשה עקב רשלנות של מעסיק. תאונה מיותרת שהיתה יכולה להמנע בקלות רבה אילולא חשב המעסיק רק על עצמו ועל שורת הרווח שלו. במקרים רבים מדובר במעסיקים שניסו לחסוך על גב העובדים, לסחוט את המכונות התעשייתיות עד הסוף תוך התעלמות מפגמים ותקלות מסכנות חיים, וכל זאת תוך זלזול ממשי בחיי אדם ובחוק, בשביל בצע כסף או אכזריות לשמה. אין תירוץ שיכול להסביר בצורה רציונלית מקרה שבו מעסיק מונע מן העובדים שלו סביבת עבודה בטוחה ומוגנת וחושף אותם לתאונות ואסונות קשים ביותר, לרבות קטיעת איברים, שריפה, טביעה, נפילה מגובה, התחשמלות ומוות. אם גם אתם או יקיריכם נפגעתם כתוצאה ישירה מרשלנות של מעסיק, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם ומה ניתן לעשות בנידון. פנו עוד היום לעורך דין תאונות עבודה על מנת לקבל ייעוץ מקצועי בנושא.

 

אחריותו של המעסיק לבטיחות העובד

על פי חוק לכל מעסיק יש אחריות מלאה לבטחונו של העובד, לרבות עובדים זמניים ומזדמנים.

כל מעסיק חייב לוודא כי מתקיימים התנאים הבאים:

  • ציוד מגן תקני – כל עובד נעזר במקום עבודתו בציוד מגן מתאים ותקני. ישנם מקומות עבודה המספקים ציוד זה וישנם מקומות עבודה הממליצים לרוכשו באופן פרטי. כך או אחרת, אין להכניס עובד לאיזור מסוכן ללא ציוד זה. ציוד מגן יכול לכלול סינרי עופרת כנגד קרינה, משקפי מגן, נעליים מתאימות, כפפות, קסדות וכל ציוד מגן אחר שנדרש למקום העבודה ולעבודה עם חומרים, נוזלים או גאזים שונים.
  • הימצאות תיק עזרה ראשונה ודיפריבילטור – החל מכמות מסויימת של עובדים, יש חובה למעסיק לדאוג לתיק עזרה ראשונה ודיפריבילטור, כאשר אחד העובדים מתנדב ( או מנודב ) להיות אחראי לשימוש בו בעת הצורך.
  • הדרכה ורענונים – כל עובד חדש חייב לקבל הסברים מפורטים והדרכה מספקת לכל מכונה ולכל ציוד שאותו הוא צריך להפעיל. מידי פעם יש לדאוג לרענון נהלים גם לעובדים וותיקים ומנוסים. הצבת שילוט אזהרה ותזכורות שונות יכולות בהחלט לסייע גם.
  • עמידה בתקנים – ישנן מכונות אשר דורשות תו תקן או חידושו במועדים שונים. יש לדאוג לכך ולא להותיר מכונה ללא תו תקן.
  • סביבה בטוחה – מעקות, פיגומים, מעברים, גגונים, מנופים, מדפים תעשייתיים, כל אלו צריכים להיות מותקנים בצורה נכונה ובטוחה, כמו גם חפצים התלויים מעל ראש העובדים כגון פנסים, מנורות, מאווררים, מסועי תקרה וכל דבר שעלול לנשור ולפגוע בעובדים.

 

מה קורה כאשר עובד נפגע כתוצאה מרשלנות של מעסיק?

במידה ועובד נפגע כתוצאה מרשלנות, הטיפול מתבצע בשני אופנים מקבילים:

  1. פנייה אל המוסד לביטוח לאומי – תחילה יש לטפל בפציעה עצמה. העובד מפונה למיון או למרפאה ומקבל שם טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן ממשיך בטיפול על פי המלצות הרופאים. במקביל יש להגיש בקשה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה אשר ישולמו עד ל – 13 שבועות אמורים לכסות כל הוצאה רפואית הנגרמת לעובד עקב פגיעתו. לאחר שתחלוף תקופת דמי הפגיעה אך העובד עדיין סובל מפגיעה או מנכות, יש לפנות לועדה רפואית שתקבע לו אחוזי נכות, לאחר מכן יוכל ליהנות ממענק חד פעמי, הטבות או קצבת נכות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו.
  2. הגשת תביעת רשלנות לבית המשפט – יש להגיש תביעה לבית המשפט בגין הרשלנות של המעסיק. זכרו כי כאשר אתם תובעים מעסיק רשלן אתם לא רק דואגים לקבלת פיצוי על הנזק שנגרם לכם, אלא גם עוזרים למנוע את המקרה הבא. עם זאת, חשוב שתדעו שאם ייקבע לכם סכום לפיצוי הוא יקוזז מתשלומי הביטוח הלאומי ולא תוכלו לקבל כפל פיצויים.

 

חשיבותו של עורך דין בעת תאונת בשל עבודה רשלנות המעסיק

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק, לא רק שתצטרכו להתמודד עם השלכות הפציעה על חייכם, אלא שגם תאלצו לנהל מאבק מתיש מול המוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט. על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם ולקבל את כל מה שמגיע לכם, חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מנוסה ומיומן. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו בהצלחה במאות מקרים של תאונות עבודה, חלקם גם עקב רשלנות המעסיק, ויאבקו גם עבורכם עד שתגיעו למיצוי זכויותיכם. בעזרת עורך דין מיומן ומקצועי תוכלו לבנות תיק רפואי איכותי, לקבל ייצוג בוועדות הרפואיות השונות, לתבוע את המעסיק הרשלן לדין ולדאוג שלמרות המקרה העגום שחוויתם, פרנסת המשפחה שלכם ושלכם לא תיפגע ותוכלו לקבל פיצוי הולם על מה שקרה לכם, וגם למנוע את המקרה הבא.

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק הינה תאונה שניתן היה למנוע אילו נהג המעסיק כשורה ועל פי חוק. לדוגמא: שמירה על סביבת עבודה בטוחה ומוגנת לעובד, חלוקת ציוד מגן, שמירה על תקינות המכונות והמתקנים במקום העבודה, הזמנת מהנדסים או טכנאים שונים לאישור הבטיחות במקום, הדרכת העובדים והצבת שילוט וסימני אזהרה שונים במקומות המתאימים. במידה והמעסיק התרשל, הוא יהיה חשוף לתביעת רשלנות מצד העובד הנפגע. 

עורך דין יכול לסייע לעובד שנפגע במקרה של תאונת עבודה במישור המשפטי, כאשר הוא יכין את תיק התביעה כנגד המעסיק, יאסוף את כל העדויות וכל המסמכים המצביעים על כך שהמעסיק אכן התרשל ועבר על החוק, יכין תיק רפואי מקיף של העובד שנפגע, וינהל את ההליך המשפטי בערכאות השונות עד למיצוי הדין עם המעסיק ופיצוי מקסימלי של העובד הנפגע.

כל מעסיק בכל תחום חייב לספק לעובדיו סביבה בטוחה לעבוד בה שתהיה נטולת מכשולים, גופים רופפים או מטים ליפול, מתקנים מסוכנים או זיהומים שונים. במידה והפועלים צריכים להפעיל מכונות שונות, על המעסיק לוודא שהם קיבלו הדרכה נאותה, ומדי פעם גם לדאוג לרענונים שונים. על המעסיק לוודא שכל העובדים שלו עובדים עם ציוד מגן מתאים, ומצייתים להנחיות שקבע אשר אמורים לדאוג לבטיחותם. 

על מנת לכסות הוצאות של טיפולים בפגיעות הגופניות או הנפשיות של העובד הנפגע, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות ועוד. לאחר מכן, או במקביל, יש להגיש תביעה משפטית כנגד המעסיק ולדרוש פיצויים. חשוב לזכור כי לא תוכלו לזכות בכפל פיצויים, ובמידה ובית המשפט יקבע לכם פיצויים, הם יקוזזו מן התשלומים של המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!