לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה בגין תאונת דרכים

תאונות דרכים הפכו להיות מכת מדינה בארץ, ולמרבה הצער בכל יום אנו שומעים על עוד ועוד אנשים שעברו תאונת דרכים. בין הנפגעים בתאונות דרכים ניתן למצוא את אלו שעברו פגיעת ראש, חבלת ויפלאש ( צליפת שוט ), שיתוק ועוד.

השאלה הראשונה ששואלים אנשים שנפגעו בגופם בתאונה היא כיצד להגיש  תביעה בגין תאונת דרכים. ראשית, חשוב לדעת כי בכל מקרה של  נזקי גוף צריך לדווח למשטרה. אחרי שעברנו את שלב הדיווח למשטרה אנו פונים למוקד או לבית חולים ומתלוננים על הפגיעה ועל הבעיות הרפואיות מהם אנו סובלים. התיעוד הראשוני הזה מאוד חשוב לשלב תביעת חברת הביטוח ולכן אסור לוותר עליו גם אם אתם חשים יחסית בטוב. לאחר שעברנו את שלב המוקד או חדר המיון, הגיע הזמן להסדיר את מסמכי התביעה לחברת הביטוח.

להלן שתי דוגמאות לנפגעים בתאונות דרכים:

במקרה הראשון, דוד, בן 48, עבר תאונת דרכים, נפגע בצוואר ובגב, ובנוסף סבל מכאבים ברגלים. דוד סבל מכאבים איומים, הכאבים בגב ובצוואר הכריעו אותו. הוא נעדר מעבודה תקופות ממושכות והתקשה לתפקד. דוד החליט שהוא לא רוצה לוותר לחברת הביטוח בשל הפגיעות הקשות שמהן סבל והפריעו לו לתפקד בעבודה ופגעו ביחסיו עם אנשים, ולכן החליט להיאבק מול חברת הביטוח.
דוד ידע שבמצב כזה חשוב להקפיד על התיעוד הרפואי ולבצע את כל הבדיקות הנכונות, דבר שאמור להגדיל את הפיצוי מחברת הביטוח. לכן הכין לעצמו תיק רפואי מקיף וממצה, עבר הרבה בדיקות וביקר אצל רופאים שונים, וכשהכל היה מוכן, הגיש תביעה לחברת הביטוח. המקרה של דוד התגלגל אל בית המשפט, שם השופט חייב אותו לעשות בנוסף גם בדיקה אצל אורתופד. דוד נבדק על ידי אורתופד  אשר קבע לו נכות על הגב של 7.5% ועל הצוואר של 7.5%. כתוצאה מכך, חברת הביטוח נאלצה לפצות את דוד בסך של 300,000 ש"ח.
לעומת זאת במקרה השני, חדווה, בת 42, עברה תאונה קשה שהיו בה גם הרוגים. חדווה נפגע בירך ובצוואר, אך הנזק הגדול של חדווה היה נזק נפשי.
חדווה התקשתה לעשות בדיקות ולא רצתה לשתף פעולה עם הרופאים. התוצאה הייתה שחדווה קיבלה מחברת הביטוח פיצוי של 25,000 ש"ח.
שתי הדוגמאות האלה מראות את ההתייחסות של בית המשפט לתיקים רפואיים המוגשים היטב ובצורה מקצועית. בית משפט מחפש לראות מעקבים בקופת חולים ובדיקות, חוות דעת של רופאים ומסמכים חשובים נוספים המעידים על היקף הנזק שנגרם לכם. הבדיקות והמעקבים שהנפגע יעשה, ישפיעו בצורה מכרעת על גובה הפיצוי אותו יקבל.

מן הסיבות הללו, ומסיבות חשובות נוספות, בכל מקרה של תאונת דרכים מאוד מומלץ להתקשר ולהתייעץ עם בעל מקצוע שבקיא בחוק.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!