לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פסקי דין פיברומיאלגיה

פסקי דין פיברומיאלגיה – פיברומיאלגיה הפכה להיות בעייה שגרתית

ההכרה בבעייה/מחלה הולכת גדלה עם השנים האחרונות. גם ביטוח לאומי שקימץ את ידיו בשנים האחרונות והקשה על חולי פיברומיאלגיה לקבל את הזכויות שהיו מגיעים, מוצא את עצמו מכיר יותר ויותר בחולי פיברומיאלגיה אשר חולים במחלה. נכון שגם כיום עדיין הרבה סניפים של ביטוח לאומי יקשו על הכרה בפיברומיאלגיה וכושר עבודה, אולם במכלול הכולל סניפים רבים של המוסד לביטוח לאומי מכירים בקשר בין פיברומיאלגיה ואובדן כושר.

הרבה מאוד רופאים מסכימים להכיר בעובדה כי מחלת הפיברומיאלגיה פוגעת בכושר העבודה. אחת השאלות החשבות שמעלים לקוחות איך ביטוח לאומי קובע את עניין כושר העבודה על רקע מחלת פיברומיאלגיה.

 

הרי מחלת פיברומיאלגיה שתהיה חמורה מאוד, פוגעת משמעותית ביכולת לתפקד, ביכולת לזוז ולבצע את פעולות היום יום בצורה פשוטה מאוד.

כך לא אחת חולים רבים מתארים מצב של שינה ,עייפות, קשיי תפקוד, כאבים בכל הגוף שמקשים לעבוד. התוצאה של מחלה כזאת יכולה לגרום לשתוק, לחוסר תפקוד. לא רק בעיית של עייפות מאפיינת את מחלת הפיברומיאלגיה אלא גם בעיות קשות של רכוז.

כך עובד איש מכירות או מהנדס שעובד שנים רבות במקום עבודה, ופתאום כתוצאה מגילוי המחלה כל החיים שלו התשנו. התפקוד שלו פחת, העייפות שלו יורדת, היכולת שלו לתפקד דואכת. כמובן שכושר העבודה גם פוחת, ולפעמים כושר העבודה דואך לחלוטין. אז שמגיעים במצב כזה לביטוח לאומי המטרה הראשונית תהיה תמיד להראות את הצד האמיתי של המחלה.

הצד בו קשה מאוד לתפקד כתוצאה מהמחלה הקשה, להראות את בעיית העייפות שרק קשה, להראות את כאבי הראש הקשים, להראות את הלחצים בחזה. גם מומלץ להראות לרופאים את הכאבים הקשים ואת מידת ההשפעה שלהם על התפקוד היום יומי.

זכור לי תיק קשה של חולת פיברומיאלגיה בה בדק אותה הרופא, הרושם שלו היה יש כאן בעייה קשה של כאב, בעייה שמקשה על אותה לקוחה לעבוד. כך הצלחנו להוכיח בעזרת הכאב הקשה את המצוקה הקשה בה הייתה הלקוחה וכמובן את כושר העבודה שלה שנפגע עם השנים ובעקבות המחלה.

 

זכרו! ככל שאתם תראו לביטוח לאומי את הצד הקשה של המחלה, כך ביטוח לאומי יטה לקבוע לכם כי פיברומיאלגיה ממנה אתם סובלים פוגעת באובדן כושר העבודה שלכם.

זאת התוצאה של מחלת הפיברומיאלגיה ממנה אתם סובלים לאורך הזמן. לא אחת אני נתקל בספורים רבים של חולים שמספרים, ביטוח לאומי לא האמין. ואז שאתה שואל אותו חולה איך הצגת את העובדות, הוא מתחיל לגמגם והתוצאה כבר כתובה על הקיר, תוצאות חלשות בוועדה, וכמובן ככל שהתוצאות החלשות בוועדה, כך ביטוח לאומי לא יקבע לכם כי פיברומיאלגיה ממנה אתם סובלים פגעה בכושר העבודה.

לכן אל תהססו תציגו את המצב האמיתי, תראו את הקשיים שלכם, תראו את הכאב האמיתי שלכם לא אחת הצגת האמת עשויה לבסס את אחוזי הנכות אותם תקבלו בוועדות.

 

עד לכאן החלק הראשון והוא ההכרה בעובדה כי פיברומיאלגיה פוגעת בכושר העבודה ויוצרת אובדן כושר עבודה

החלק שני בו חולים רבים מתעניינים הוא אם פיברומיאלגיה הוכרה כתאונת עבודה?

התשובה כן. אפשר להכיר בפיברומיאלגיה כתאונת עבודה ללא ספק. הדרך היא להראות פוסט טראומה או חשיפה לאירוע קשה. משל, באחד התיקים בהם טיפל המשרד היה מדובר בלקוח שהיה חשוף לאירוע קשה בעבודה. הלילה של אותו לקוח כבר לא היה לילה, הוא היה לילה עם כאבים בגוף קשים, הרגשה קשה של רעד לא פשוטה.

מובן שהרופאים במקום לקרוא לבעייה בשם פיברומילגיה קראו למחלה פוסט טראומה. כך או אחרת ביטוח לאומי הסכים להכיר בענין כתאונת עבודה.

 

לכן גם כיום פיברומיאגיה עשויה להיות מוכרת כתאונת עבודה והכל כמובן אם פועלים נכון ומדווחים על התיק בצורה נכונה.

לסכום ראינו את השינוי ביחס למחלת פיברומיאלגיה.

פסקי דין פיברומיאלגיה
פסקי דין פיברומיאלגיה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!