לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נזיקין נגד העירייה

תביעת נזיקין נגד העירייה

יובב, לקוח משרדנו, יצא לריצה של אחר הצהריים באחת השבתות ולפתע חש בכאבים חזקים מהברך והרגל. כאשר הביט מטה, התחוור לו כי רגלו נפלה מטה לתוך בור פתוח ונתקעה בתוכו. למעשה, מה שקרה ליובב הוא שנפל לרוע מזלו לתוך בור שהיה מצוי על המדרכה.

במשך שעות רבות יובב היה מצוי באותו בור, תקוע ללא יכולת להזיז או למשוך את רגלו, עד שעובר אורך מצא אותו, עזר לו להיחלץ והזעיק עזרה. החובשים שנקראו למקום סיפרו לו כי זה איננו המקרה הראשון שבו הם נתקלים בחודשים האחרונים וכי נפגעים רבים סבלו מתרחיש דומה, בעקבותיו הגישו תביעת נזיקין נגד העירייה .

אחת השאלות הראשונות שהטרידו את יובב, היא כמה כסף אקבל פיצויים על נפילה מסוג כזה ברחוב? קרע במיניסקוס

בינתיים ללא קשר לתביעת רשלנות של העירייה על רקע הנפילה במדרכה, הסבל של יובב היה עצום. הוא התקשה לדרוך על הרגל, ללכת לאורך חודשים, והרופאים מצאו כי יש לו נזק קשה בקרסול וגם יש לו קרע במיניסקוס. לאחר שנה מהתאונה הנזק לא חלף ולרופאים נראה כי ניתוח נוסף אותו יובב צריף לעבור ייתכן ויעזור לו. יובב החליט להגיש תביעה נגד העיריה על רשלנות (תביעת נזיקין נגד העירייה).

אל תחכה, פנה עוד היום אל עורך דין נזקי גוף >>

המקרה של יובב לצערנו איננו המקרה האחרון בו העירייה מתרשלת בתחזוקת העיר. ברור שעצם העובדה כי הלקוח שלנו הצליח להוכיח כי מקרים דומים קרו באזור מגוריו, עזרה לו לקבל פיצוי מהר ככל האפשר. אולם הכסף לא היה העיקר מבחינתו של יובב, אלא הרצון שלו לדרוש מבית המשפט צו שיורה לעירייה לתקן את הבור.

 

במקרה של יובב תביעת נזיקין נגד העירייה צלחה והעירייה ניאלצה לפצות את יובב בסך של 135,000 ש"ח על רקע נזקיו.

קרה לכם מקרה דומה? בואו לקרוא כיצד ניתן לתבוע

הצעד הראשון שחשוב ליישם ברגע של פציעה עקב מפגע בטיחותי שנמצא באחריות הרשות המקומית, הוא לצלם את אותו מפגע וכמובן את הנזק הפיזי, אם בולט ומובחן באותו הרגע (בהמשך ניתן יהיה להוסיף צילומים נוספים). חשוב לתעד גם את כיוון ההליכה ואת הסביבה הכללית, להתמקד בחוסר השילוט או הגידור סביב המפגע ובהתרוקנות המקום מעובדים שפועלים לתיקון הליקוי באותו הרגע.

מומלץ שגם שעת התיעוד תהיה מקבילה לשעת התאונה: הרי במצב של פגיעה עקב תאורה לא מספקת בשעת ערב, יהיה קל יותר להראות כי לא די במפגע עצמו, אלא גם בליקוי נוסף שלא טופל מצד העירייה ושאיננו אקראי. בנוסף לכל אלה, חשוב לקבל את פרטי העדים למקרה, גם אם היו נוכחים רק במתן הסיוע לנפגע בדיעבד ולא ראו כיצד הפגיעה התרחשה.

עדים אלה עשויים להידרש למסור תיעוד בפני בית המשפט או חברת הביטוח שלכם בהמשך, כך שדבריהם יחזקו את שאירע לכם ויגדילו את הסיכויים לקבלת פיצוי. דבר נוסף שחשוב שתעשו, הוא לחייג למוקד העירוני 106 ולדווח על המפגע. שמרו את הקלטת השיחה ובדקו בהמשך אם המפגע טופל. במקרה שהוא אכן טופל – הדבר יחזק את טענתכם לכך שהיה במקום מפגע או כשל מסוכן שניתנה הוראה לסלק.

עם השלמת התיעוד וסמוך ככל שתוכלו לרגע הפגיעה עצמה – חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי. הניירת הרפואית מנציחה את הקשר הסיבתי בין האירוע שגרם לפגיעתכם ולא ניתן לתבוע בלעדיה. עם השלמת הטיפול, חשוב לגשת לכל טיפולי ההמשך שקיבלתם, לגשת לרופאים מומחים, לציית להפניות ולמרשמים שניתנו לכם ולהגיע לרופא עם תלונות על כאבים או שינוי במצבכם הפיזי והתפקודי ככל שיש כאלה.

 

פנייה לרשות המקומית בדרישה לקבלת פיצוי

כעת, תוכלו לפנות לעירייה במכתב המפרט את שאירע לכם ולצרף אליו את כל התיעוד שאספתם ושמוכיח הן את הליקוי והן את הפגיעה שנגרמה ממנו. אם מדובר ברשלנות חמורה, סביר להניח שתקבלו הצעה לפיצוי במסגרת הסדר שהעירייה תחתור אליו. שימו לב שסכום זה עשוי להיות נמוך בהרבה ביחס למה שאתם עשויים לקבל בבית המשפט בתביעת רשלנות ולכן כדאי להתייעץ על כך עם עו"ד לפני שתמסרו את הסכמתכם.

 

הגשת תביעת נזיקין נגד העירייה

אם עורך הדין יעריך כי היקף הפיצויים משמעותי בהרבה, הוא יגבש מטעמכם כתב תביעה המגובה בחוות דעת רפואית של מומחה חיצוני מתאים, שיקבע את הנזק התפקודי שנגרם לכם וייתכן שגם את שיעור הנכות ואובדן הכושר כתוצאה ממנו. כעת, התיק יוכל להסתיים בפשרה בין עורכי הדין של הצדדים, או להמשיך לניהול עד להכרעה שיפוטית.

חשוב לציין כי בחלק משמעותי מהמקרים, נקבע בתביעות אלה גם "אשם תורם", שמעריך את חלקו האישי של הנפגע בגרימת התאונה (נפילה בהיסח הדעת למרות שהמקום משולט או מגודר, כשל ברגליו של הנפגע, ריצה בלתי זהירה או עם נעליים שאינן מתאימות ועוד) ושעשוי להפחית מהיקף הפיצויים.

האשם התורם ייקבע עד לשיעור של 49% לכל היותר, כאשר מעבר לכך, הרי שלא ניתן יהיה להוכיח כי העירייה אכן התרשלה לחלוטין והדבר מהווה הפסד של התביעה.

 

מעוניינים להגיש תביעה נגד העירייה? עשו זאת רק עם עו"ד מומחה!

למשרד עוה"ד פייפר כהן המיומנות, הבקיאות והניסיון המשמעותי ביותר בהגשת תביעות נזיקין נגד העירייה, עקב הותרת מפגע מסוכן או ליקויים בדרך שגרמו לפציעות גופניות ולנזקי גוף שונים. צרו עמנו קשר להערכת הפיצויים מהמקרה ונעניק לכם את כל המידע הדרוש כדי לתבוע, לצד יידוע נוסף על זכויותיכם מול הביטוח הלאומי, חברת הביטוח ועוד.

תביעת נזיקין נגד העירייה
תביעת נזיקין נגד העירייה
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!