לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קרע במיניסקוס ביטוח לאומי – כמה אחוזי נכות מקבלים על קרע במיניסקוס?

קרע במיניסקוס ביטוח לאומי – פציעה שכיחה שעשויה לזכות באחוזי נכות

אחת השאלות המרכזיות בנוגע לקרע במיניסקוס, היא מה הזכויות שלי אם הפציעה התרחשה במהלך העבודה. האם אאלץ לבצע שחזור של הרצועה הצולבת? ובכלל, כמה אחוזי נכות ביטוח לאומי יפסוק לי?

 

ביטוח לאומי בוועדות אוהב להבדיל בין מצב בו הקרע גורם לכאבים בצורה קלה וקשה:

מצב קל הוא טיפולים במרפאות ברכיים, המון טיפולי פיוזיותרפיה, ומעקבים אורטופדים שמעידים שקיימת מגבלה בהנעת הברך. אם ביצענו את כל הבדיקות והרבה מעקבים מאז קרות התאונה, התוצאה היא שהוועדות בביטוח לאומי בעת קביעת אחוזי נכות עשויות לפסוק לנו 10% נכות עקב קרע במיניסקוס ביטוח לאומי.

קיימים מצבים בהם הקרע מתרחב ומתפשט וגורם לנעילות של הברך מה שנקרא תופעת ה locking . אם אתה סובל מתופעה כזאת הוועדות עשויות לפסוק לך 20% נכות נוספים. תופעת הנעילה גורמת למצבים קשים מאוד בהם הברך מושבתת למספר ימים, עד אשר ניתן להזיז אותה.

10% נכות בגין קרע במיניסקוס

אם כבר עברנו ניתוח בברך ויש לנו קרע במיניסקוס, על מנת להיות זכאים לנכות כלשהי, אנו צריכים להוכיח כי קיים לנו דלדול שרירים מסוים ולו הקל ביותר. במקרה כזה, אחוזי הנכות יעמדו על שיעור של 10%. כמובן שהוועדות אוהבות לראות מעקבים, בדיקות ותלונות לאורך הזמן, גם אם כבר עברת ניתוח.

כלומר לא מספיק לעבור את הניתוח ולצפות כי הוועדות בבטוח לאומי יפסקו לך נכות – עליך להראות מעקבים חוזרים ונשנים כדי לבסס את נכות עקב קרע במיניסקוס ותביעה מול ביטוח לאומי.

 

 

כיצד תובעים אחוזי נכות בגין קרע במיניסקוס?

אם הקרע נגרם כפציעת עבודה, תידרשו לתבוע נכות מעבודה וזאת מכוח הכרתכם כנפגעי עבודה, לאחר שקיבלתם תשלום דמי פגיעה בעבור 90 ימי הפציעה הראשונים. אם הקרע נגרם כתוצאה ממפגע כלשהו שהיה באחריותו של גורם אחר, הרי שניתן יהיה לתבוע את אותו גורם בשל רשלנותו ולהגיש כנגדו תביעת נזיקין שמקנה פיצוי כספי.

במקרה של קרע שנגרם עקב תאונת דרכים או תאונה אישית, יש להגיש טופס תביעה מתאים לחברת הביטוח ולקבל ממנה את הפיצוי המוסכם באותה פוליסה. עליכם לצרף לכתב התביעה גם את כל המסמכים הרפואיים שמתעדים את מצבכם הפיזי, בדגש על הקשר בין הקרע לבין מצבכם התפקודי כיום.

הוועדות הרפואיות מקפידות לבחון את טיב הקשר בין הפציעה לבין הגריעה התפקודית, שמונעת מכם לעבוד ולהתפרנס באופן שבו עבדתם עד למקרה ולקבוע בשל כך את אחוזי הנכות והפיצוי המתאים.

 

ומה קורה אם התביעה נדחתה?

במקרה שקיבלתם תשובה על כך שתביעתכם נדחתה, שמורה לכם הזכות לערער על כך לוועדה לעררים או לגורם שפסק את ההחלטה (חברת הביטוח, בית המשפט וכו'). מומלץ לעשות זאת בליווי משפטי צמוד, שכן בערעור תידרשו לגבות את טענותיכם לקבלת תגמולי התביעה במסמכים נוספים ובתיעוד רפואי מקיף יותר, לצד הבעת טענות משפטיות שאותן ימסור בעבורכם עורך הדין במסגרת הדיון.

 

מעניקים לכם ליווי צמוד עד להצלחת התביעה

משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בתביעת המוסד לביטוח הלאומי, חברות הביטוח, מעסיקים ועיריות בשל התרשלות שגרמה לפגיעה ומעניקים ליווי אישי וצמוד עד למיצוי מלא של זכויותיכם. אם נפצעתם בברך, נגרם לכם קרע במיניסקוס ואף עברתם ניתוח כתוצאה מכך, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בהקדם לצורך הערכת התביעה והיקף התגמולים ולקבל ייצוג משפטי מקצועי שיאפשר לכם לקבל את המקסימום.

קרע במיניסקוס ביטוח לאומי - כמה אחוזי נכות מקבלים על קרע במיניסקוס
קרע במיניסקוס ביטוח לאומי – כמה אחוזי נכות מקבלים על קרע במיניסקוס
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!