נהגי משאיות חשופים הרבה יותר מנהגים רגילים לתאונות דרכים. העייפות, הדרך הארוכה, הנוכחות המרובה על הכביש מעלות באחוזים ניכרים את הסיכוי להיפגע בתאונות דרכים. עם זאת, בכל מקרה של תאונת דרכים יש לוודא שלא היתה התרשלות של מעסיק. יש לבחון האם המשאית היתה תקינה, האם עומס המטען שעליה היה מותר, והאם הנהג זכה להפסקות מנוחה על פי הקצוב בחוק. במידה ויסתבר כי המעסיק התרשל בתפקידו ודרש יותר מדי מנהג המשאית שלו או גרם לתאונה בשל עומס יתר על מטען המשאית או זילזול בהקפדה על תקינותה, יש מקום להגיש תלונה על הפרת אחריות מעסיק כלפי נהג המשאית.
מדוע חשוב כל כך להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה במקרה של תאונת משאית?
תאונות הדרכים בארץ גם כך הפכו למכת מדינה, וכמעט אין יום שבו לא מדווח לנו על תאונה קטלנית נוספת. אולם, כאשר מדובר בנהגי משאית, הרבה פעמים האשם הוא עומס היתר על הנהג ועייפות רבה בשל ניצול העובדים החוששים שיפטרו אותם אם יסרבו לנסיעה. המקרה של ציון, בן 56 ממרכז הארץ, ממחיש זאת היטב:
המקרה של ציון
ציון היה נהג משאית ותיק ומנוסה ביותר. הוא עבד במפעל שהיה שייך לקרוב משפחתו ולכן הביע נאמנות ללא פשרות למקום העבודה שפרנס גם את משפחתו הקרובה וגם הרחוקה. מתוך נאמנות זו, מעולם לא סירב לנסיעה, גם אם היה עייף, חולה, או סבל מכאבי גב. כך היה גם בליל התאונה. ממש לפני שציון עמד לסיים את יום עבודתו ולחזור הביתה לנוח, הודיע לו בעל המפעל כי אחד הנהגים חלה ויש משלוח דחוף במיוחד. למרות שהיה עייף, ציון הסכים לקבל את הנסיעה, אך למרבה הצער היא לא הסתיימה כפי שציפה. בשל עייפותו נרדם על ההגה והתנגש בקיר בטון. למרבה המזל, ציון יצא מן התאונה המסוכנת עם פגיעה מאחת מברכיו בלבד. אולם פגיעה זו החלה להפריע לו מאד בתוך זמן קצר. ציון גילה כי איבד את יכולת כיפוף הברך כמעט במלואה, היא גרמה לו לכאבים עזים ומנעה ממנו לעבוד כנהג. לאחר התייעצות עם מעסיקו שרק רצה בטובתו, הוחלט כי ציון יפנה למוסד לביטוח לאומי לקבלת הכרה כנפגע תאונת עבודה. ציון חשב שאם ימלא בעצמו את הטפסים יהיה בכך די, אבל הוא נדחה על הסף.
ציון פנה אלינו בצר לו, מאחר והמצב הכלכלי בבית החל להתדרדר בשל חוסר יכולתו להביא פרנסה הביתה. משרדנו שלח את ציון לחוות דעת מקצועית של רופא אורתופד מומחה לברכיים, ולאחר מכן לרופא תעסוקתי. חוות הדעת קבעה כי ציון סובל מנזק משמעותי ביותר לברך אשר מגביל במידה ניכרת את יכולת התנועה שלה, ואסור לו בשום פנים ואופן לנהוג ברכב רגיל, שלא לדבר על משאית. הגשנו מחדש את התביעה בשל תאונת עבודה של נהג משאית, ייצגנו את ציון בועדה, והפעם היא קבעה לו אחוזי נכות בשיעור של 24% שזיכתה אותו בקצבה נכות לכל ימי חייו.
המקרה של נדב
גם במקרה של נדב טיפלנו בנזק שנגרם לו עקב היותו נהג משאית. נדב היה זכאי לקצבת נכות וגם פיצוי משמעותי מטעם ביטוח לאומי לאחר שהצלחנו להוכיח כי הוא סובל משורה של נזקים כגון פגיעות בגב, פגיעות בצוואר ופגיעות ברכיים וגם נזקי אוזניים וטנטון שנגרמו לו מרעשים חזקים. נזקים אלו שנגרמו לנדב הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כפגיעות של תאונות עבודה מסוג מחלת מקצוע על ידי הייצוג שהענקנו לו בועדה הרפואית ושמירה על זכויותיו כנפגע.
אם גם אתם נהגי משאיות ונפגעתם כתוצאה של תאונות עבודה, אל תהססו, פנו עוד היום אל משרד עורכי הדין פייפר כהן ואנו נעשה כל מאמץ כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, ואם מגיע לכם פיצוי מביטוח לאומי, ניאבק כדי שתקבלו אותו במלואו.