לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

נפגעתי בתאונת עבודה – מה עלי לעשות?

למרבה הצער, חרף כל מאמצי המדינה והגופים השונים לצמצם ולמנוע תאונות עבודה, עדיין מאות מהן מתרחשות בכל ענף ובכל תחום של התעשייה מדי שנה, גורמות נזקים במיליארדים למשק הישראלי ומותירות חיים שלמים הרוסים. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות נפגעי תאונות עבודה מסוגים שונים וסייע לכל אחד מלקוחותיו למצות את זכויותיו מול המעסיק ( במידה והתרחשה רשלנות ) מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברות ביטוח שונות. אם גם אתם נפגעתם בתאונת עבודה, נילחם גם עבור זכויותיכם עד למיצוין. במאמר זה הכנו עבורם מדריך קצר המפרט את כל מה שרציתם לדעת בנושא: נפגעתי בתאונת עבודה – מה עליי לעשות?

 

מהי תאונת עבודה?

תחילה ננסה להבהיר מהי למעשה תאונת עבודה ומי זכאי להגיש בגינה תביעה לגופים השונים. על פי המוסד לביטוח לאומי, תאונת עבודה תוכר במקרים הבאים:

  • תאונת עבודה קלאסית – סוג זה כולל את כל אותן התאונות שעלולות להתרחש במהלך יום העבודה, בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה ( במסלול הקבוע והיומי של העובד ) בימי עיון וכנסים, ימי גיבוש למיניהם, שליחויות מטעם העבודה, או כל פעולה אחרת שהתבקש העובד לעשות על ידי המעסיק במהלך יום העבודה ( לרבות ביקור בביתו של לקוח, בבנק או בדואר וכן הלאה ) תאונה קלאסית יכולה להיות תאונת דרכים, נפילה, התחשמלות, טביעה, שריפה, חשיפה לחומרים מסוכנים, נפילת חפץ כבד על העובד, פגיעה ממכונה וכדומה.
  • מיקרוטראומה – זוהי פגיעה שנגרמת כתוצאה מפעולה חזרתית של העובד לאורך זמן לצור ביצוע עבודתו. לדוגמא: פועל החופר בורות הנפגע בגבו ובכתפיו כתוצאה מפעולת החפירה החוזרת ונשנית לאורך זמן. רופא תעסוקתי יכול לאמוד את היקף הנזק ואת ההשפעה על יכולת העובד להמשיך בעבודתו זו.
  • מחלת מקצוע – זוהי רשימה סגורה של מחלות אשר הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי והוכח הקשר הישיר בינן לבין מקצועו של העובד. לדוגמא, מחלת הסרטן, מחלות פנימיות שונות, פגיעות עוריות, פגיעות שמיעה, ראייה וריח, הרעלות וכדומה. רופא תעסוקתי יכול לקבוע כי העובד חלה כתוצאה מחשיפה לחומר מסוכן, לדוגמא, פועל במפעל לדבקים ששאף לאורך השנים חומרים רעילים וריאותיו ניזוקו.

 

מקרים נוספים שבהם המוסד לביטוח לאומי עשוי להכיר כתאונת עבודה

בנוסף לשלוש הסוגים העיקריים של תאונות העבודה המוכרים בביטוח הלאומי, ישנם עוד מספר מקרים נוספים שבהם המוסד לביטוח לאומי עשוי להכיר כתאונות עבודה, וביניהם תקיפה והטרדה מינית ופגיעות נפשיות. אדם אשר הוטרד מינית במקום עבודתו ונפגע מכך באופן פיזי או נפשי, יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולהסביר את הקשר הישיר שבין ההטרדה לבין מצבו הפיזי והנפשי כיום. אותו הדבר לגבי נפגעים כתוצאה מלחץ נפשי מתמשך במקום העבודה וכתוצאה מכך לקה בחרדה, סטרס, קשיי שינה, קשיי ריכוז, דיכאון ועוד, במידה והעובד יצליח להוכיח את הקשר שבין תנאי התעסוקה שלו ובין הפגיעה שנגרמה לו, ייתכן ויוכל לקבל הכרה כנפגע תאונת עבודה.

 

נפגעתי בתאונת עבודה – מה עלי לעשות?

הדבר הראשון שיש לעשות כשאתם נפגעים במקום העבודה הינו לקבל טיפול רפואי. יש לבחון את היקף הנזק שנגרם לכם, ואם ניתן גם לקבל חוות דעת רפואית מרופא מומחה לתחום. לאחר שנאסף כל המידע הרפואי אודותיכם, ניתן לפנות למוסד לביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה. דמי פגיעה הינם תשלומים זמניים לתקופה של עד 13 שבועות כדי לכסות את ההוצאות הראשוניות שנגרמו לכם עקב התאונה. במידה ולאחר תקופה זו עדיין יש צורך בטיפולים רפואיים, לא סיימתם את תקופת ההחלמה והשיקום או שנותרתם עם נכות, תוכלו לגשת לועדה רפואית אשר תקבע אחוזי נכות זמניים או קבועים. לאחר שנקבעו אחוזי הנכות שלכם, ייקבעו לכם מענקים חד פעמיים או קצבה, הטבות והקלות שונות, הכל בהתאם לגובה אחוזי הנכות והמצב הבריאותי שלכם. לאחר תקופה, ניתן יהיה לבחון שוב את מצבכם הרפואי, לראות האם חל שיפור, או חלילה, התדרדרות, ולעדכן את אחוזי הנכות. בזמן שאתם עולים לועדה רפואית תוכלו להעלות כל בעיה רפואית שנגרמה לכם עקב התאונה לרבות פגיעות נפשיות של חרדה או פוסט טראומה, על מנת לקבל כיסוי לכל טיפול שתזדקקו לו כדי להחלים ולהשתקם.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע לכם?

לאחר פגיעה בתאונת עבודה, סביר להניח שתזדקקו לזמן ולמשאבי אנרגיה רבים כדי להחלים, להשתקם ולחזור לעצמכם. זהו מאבק לא פשוט, וקשה מאד עד בלתי אפשרי לנהל במקביל גם מאבק אל מול הגופים הבירוקרטיים השונים. עורך דין לתאונות עבודה יכול להדריך ולייעץ, להגיש בקשות ותביעות, להכין את התיק הרפואי, לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ולהבטיח כי זכויותיכם נשמרות וממוצות. בנוסף, במידה ויש מקום להגיש תביעה נגד רשלנות המעסיק, עורך הדין יגבש את תיק התביעה וייצג אתכם בערכאות השונות. כך שכל ענייניכם הכספיים והמשפטיים יטופלו ביד מקצועית ונאמנה בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים, ומתמקדים בעצמכם ובמשפחתכם.

 

לסיכום

נפגעי תאונות העבודה זכאים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולקבל פיצויים ההולמים את היקף הפציעה והנזק שנגרם להם, ובמקביל גם לתבוע את המעסיק על רשלנות. על מנת להצליח בכך ולמקסם את מיצוי הזכויות שלכם, מומלץ מאד להסתייע בעורך דין נפגעי תאונות עבודה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות מקרים של תאונות עבודה שונות, וייאבק גם עבורכם ועבור מיצוי זכויותיכם במלואן.

נפגעתי בתאונת עבודה - מה עלי לעשות?

במידה והתאונה התרחשה במהלך יום העבודה, בדרך או אל העבודה במסלול הרגיל והיומיומי שלך, היא תוכר כתאונת עבודה. בנוסף לתאונות קלאסיות כגון תאונת דרכים, פגיעה ממכונה או נזק כלשהו למערכות הגוף במהלך העבודה, המוסד לביטוח לאומי מכיר גם בפגיעות מיקרוטראומה הנגרמות מתנועות חוזרות ונשנות לאורך זמן בשל אופי העבוד ופגיעות של מחלות מקצוע מתוך רשימה סגורה לאחר שרופא תעסוקתי קבע כי אתם סובלים מהם. בנוסף, המוסד לביטוח לאומי עשוי להכיר גם בתקיפות והטרדות מיניות וגם בנזקים נפשיים שנגרמו לכם כתוצאה מסטרס ולחץ במקום העבודה. 

קודם כל פונים לטיפול רפואי. לאחר שנאמד היקף הנזק, השלכותיו על חייכם והפגיעה באיכות החיים, בבריאות וביכולת ההשתכרות שלכם, תוכלו לפנות אל המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי מעניק דמי פגיעה כשלב ראשון כדי לספק מענה ראשוני לפגיעה באופן זמני. לאחר מכן, במידה ועדיין הינכם סובלים מנזקים רפואיים שונים, תוכלו לעלות לועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות זמניים או קבועים, ומתוכם ייגזרו שאר הזכויות שלכם כגון מענקים חד פעמיים, קצבה, הטבות והקלות שונות, הכל בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו לכם. 

עורך דין לתאונות עבודה יכול לעזור במספר מישורים: להדריך ולייעץ, להכין תיק רפואי מקצועי ומקיף, לייצג בועדות הרפואיות, לתמוך וללוות, להגיש עירעורים ולשמור שמלוא הזכויות שלכם מתקבלות. בזמן שאתם מתאוששים מן הפציעה, עורך הדין יהיה שם בשבילכם כדי לנהל את המאבק שלכם בגורמים הבירוקרטים השונים למימוש מלא הזכויות שלכם. 

במידה ונפגעתם בתאונת עבודה, עליכם לפנות לעורך דין תאונות עבודה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו במאות מקרים של נפגעי תאונות עבודה ויעזרו גם לכם מול המוסד לביטוח לאומי וגורמים נוספים על מנת לממש את מלוא הזכויות שלכם. במידה והתאונה התרחשה בשל רשלנות המעסיק, תוכלו לפנות גם לערכאות משפטיות ולתובעו לדין ולדרוש פיצויים. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!