לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף

כלי רכב הם חלק בלתי נפרד מחיינו, לכן לצערנו תאונות דרכים הן מאורע שכיח. פצעי שיפשוף הם נזק הגוף הנפוץ ביותר בתאונות דרכים בישראל. פעמים רבות הנפגעים אינם מודעים למלוא זכויותיהם המשפטיות ומוותרים על תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שפשוף משום שהם חושבים שהם לא זכאים לפיצוי.

במאמר זה נפריך הנחות שגויות לגבי תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף , נסביר מדוע יש צורך לפנות לעורך דין מקצועי שילווה אתכם בתהליך ונענה על שאלות נפוצות.

חשוב לדעת: בתביעת תאונת דרכים אין צורך להוכיח שהנתבע התרשל.

 

הגדרת תאונת דרכים

תאונת דרכים מוגדרת בחוק הישראלי בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (להלן: פלת״ד). הפלת״ד מאפשר קבלת פיצויי על תאונת דרכים מבלי שיהיה צורך בהוכחת רשלנות של הפוגע. בעקבות הפלת״ד חלה גם חובת ביטוח אישי ולכן הפיצוי לרוב ינתן דרך חברת הביטוח. הסעיף הראשון של הפלת״ד מכיל את ההגדרה לתאונת דרכים.

ההגדרה מכילה 5 מרכיבים:

  1. מאורע 
  2. נזק גוף: כלומר הפלת״ד משמש לתביעה בעקבות נזק לגוף, למשל תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף ולא לתביעה בעקבות נזק לרכוש.
  3. עקב: קשר סיבתי בין המאורע לנזק הגוף.
  4. שימוש ברכב מנועי: על פניו רכב מנועי נראית כהגדרה פשוטה, אולם ישנו ״תחום אפור״ נרחב בנושא, למשל: למשל טרקטור נחשב לרכב ואילו קומביין לא. גם המילה שימוש נראית פשוטה אולם יש פסיקה רבה באשר למהות השימוש, למשל: הדרדרות הרכב לאחר השימוש בו הוכרה כשימוש.
  5. למטרות תחבורה: אין הגדרה מדויקת, לרוב מדובר בשיקול דעתו של בית המשפט.

מרכיבים אלו נותנים שיקול דעת רחב בידי בית המשפט, לכן תיק תביעה הבנוי היטב יכול להיות ההבדל בין קצבה חודשית לבין דחיית פיצויים.

 

פגיעה מרכב חונה

הולכי רגל פעמים רבות נפגעים מרכב חונה, אולי התנגשנו בחלק בולט של הרכב? או שהרכב חנה על המדרכה ולכן מעדנו? לכאורה , פגיעה מרכב חונה אינה נחשבת לתאונת דרכים משום שלא היה שימוש ברכב. אולם, בהתאם לדין הישראלי במידה והרכב חנה במקום אסור הנזק ממנו יחשב כנזק שנגרם מתאונת דרכים.

לפני שתבדקו את צבע המדרכה עליה חנה הרכב, חשוב שתדעו שאין מדובר בהכרח במקום אסור בחוק, ״מקום אסור״ יקבע לפי הסיכון התעבורתי שהרכב יצר בעת החניה, כלומר אף אם נגרם לכם שיפשוף מרכב שחנה בצורה מותרת ייתכן ואתם זכאים להגיש תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף. כדאי לדעת: גם נזק כתוצאה מהתפוצצות או התלקחות של רכב ייחשב כתאונת דרכים.

 

פגיעה מאופניים או קורקינט

בשנים האחרונות אנו רואים, בעיקר בערים הגדולות, כמות רבה של אופניים וקורקינטים חשמליים בכבישים, תאונות במעורבות כלים אלו נהיו נפוצות מאוד. אולם בית המשפט לא הכיר באופניים וקורקינטים חשמליים בתור כלי רכב, לכן לא ניתן לרוב להגיש תביעה דרך הפלת״ד אלא דרך דיני הנזיקין, חשוב לא להרים ידיים ולוותר על הפיצוי שמגיע לכם, במידה ונפגעתם מכלים אלו פנו אלינו עוד היום לייעוץ מקצועי.

 

נקלעתם לתאונה? 4 צעדים שעליכם לבצע

התנהלות נכונה בתאונה תאפשר לכם לוודא שאתם תקבלו פיצוי ראוי ולמנוע עוגמת נפש, אם נקלעתם לתאונה אלו 4 השלבים שחשוב לבצע:

  1. טיפול: הבריאות שלכם הכי חשובה, לכן חשוב קודם כל לנקוט את הצעדים הנדרשים מבחינה רפואית ולוודא שאתם ומשתמשי הדרך האחרים לא נמצאים בסכנה.
  2. דיווח: חשוב לדווח למשטרה ובמידת הצורך למגן דוד אדום על התאונה במטרה שיהיה לה תיעוד, ייתכן שהנהג הפוגע יציע לשלם לכם במזומן בתמורה לויתור על תביעה אולם אל תסכימו לכך ! ייתכן שמגיע לכם סכום הגדול עשרות מונים ממה שהוצע לכם.
  3. תיעוד: לאסוף כמה שיותר פרטים מזירת האירוע במטרה לחזק את תיק התביעה: פרטים של הנהג, צילומים של הרכב ושל זירת התאונה, תיעוד שיחות וכל פרט נוסף שנראה לכם רלוונטי.
  4. פנייה לעורך דין: תפנו לעורך דין מקצועי, תנו לו את הפרטים הרלוונטיים ותבקשו ממנו הכוונה באשר לצעדים הבאים.

 

החשיבות של עורך דין מקצועי

המסלול לקבלת פיצוי על תאונת דרכים הוא מסלול ארוך ופתלתל , במטרה לוודא שאתם לא נאבדים בדרך ומקבלים את המגיע לכם עליכם לפנות לעורך דין מקצועי. עורך דין מקצועי יכול להשפיע במגוון היבטים על תיקכם בינהם:

  1. זכאות לפיצוי: עורך דין מקצועי ומנוסה , מכיר את כל העילות והחזקות בדין והוא יודע כיצד לבנות תיק מנצח. לכן עורך דין יוכל לבנות את תיקכם כך שיהיה סיכוי גבוה ככל האפשר לתביעה להתקבל.
  2. גובה הפיצוי: ההבדל בין עורך דין חובבן למנוסה מתבטא פעמים רבות בגובה הפיצוי, התפשרות על עורך דין חובבן תביא לכך שתקבלו פיצוי נמוך מכפי שמגיע לכם ולהפסד שיכול להגיע לאלפי שקלים.
  3. תשלום תכוף: תביעה הינה הליך ממושך, עורך דין מנוסה יוכל להגיש בקשת ״תשלום תכוף״ כך שתקבלו חלק מהפיצוי כבר במהלך בירור התביעה.
  4. הצד שכנגד: פעמים רבות התביעה היא נגד חברות ביטוח, לחברות הביטוח יש עורכי דין מקצועיים ומנוסים, התפשרות על פחות מהטוב ביותר תעמיד אתכם בעמדת נחיתות מול חברות אלו ותפגע בסיכויי תביעתכם.

 

כשאתם פונים למשרדנו אתם מצטרפים למאות לקוחות מרוצים שקיבלו את השירות הטוב ביותר, אנו נעניק לכם ליווי אישי לאורך כל שלבי התביעה ונוודא שאתם זכאים לקבל את המגיע לכם.

 

תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שפשוף כשלאחד המעורבים אין ביטוח

לעיתים אנו נחרדים לגלות שלנהג שפגע בנו אין ביטוח, או שחלילה שכחנו לחדש את הביטוח בזמן. המשמעות של תאונה בה לאחד הנהגים אין ביטוח אינה פיצוי חלקי לנפגע או חובות לכל החיים לפוגע, המדינה הקימה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קרן בשם ״קרנית״ שתפקידה לפצות את הנפגע.

תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף
תביעת תאונת דרכים עקב פצעי שיפשוף

לרוב לא ניתן יהיה לתבוע דרך חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אולם יתכן ותוכלו לתבוע בשל עילת הרשלנות, בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עורך דין בטרם תוותרו על התביעה.

למרות היותה של נהיגה בשכרות עבירה פלילית, בשנת 2018 פסק דין של בג״ץ קבע שאף אם נהגת שיכור חל עלייך כיסוי ביטוחי ותהיה זכאי לפיצוי על נזקי גוף.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר משטר של ״אחריות מוחלטת״ אף אם התאונה נגרמה באשמתכם המלאה, במידה ואתם סובלים מנזק גוף יתכן שאתם זכאים לפיצוי.

משרדנו, ״פייפר – כהן״ , הוא משרד עם ניסיון עשיר, ניסיוננו נותן לנו את הידע לנהל את התיקים באופן שיביא את התוצאות הטובות ביותר. מלבד המקצועיות אנו דוגלים ביחס אישי ללקוחתנו ומעדכנים אותם על כל שלב בהליך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!