לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב

בכל יום מתרחשות אינספור תאונות עבודה. אחת מסוגי תאונות העבודה הנפוצים ביותר היא תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב. נפילה ברחוב יכולה להסתיים בשפשוף אך היא גם יכולה להוביל לנכות ארוכת טווח. יש חשיבות רבה להבנת זכויותיכם במידה ונפלתם ברחוב. מטרת מאמר זה היא לספק לכם מידע על זכויותיכם ועל אופן ההליך של תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב.

 

תאונת עבודה – הגדרה:

תאונת עבודה היא כל פגיעה גופנית שמתרחשת בעת התעסוקה. אין מדובר רק בתאונה שהתרחשה במהלך העבודה אלא גם בתאונה בדרך אל או מ ממקום העבודה כפי שנקבע בסעיף 80(1) לחוק הביטוח הלאומי. פעמים רבות עובדים שנפלו ברחוב נופלים בדרך לעבודה ואינם יודעים שנפילתם נחשבת לתאונת עבודה לכל דבר ועניין.

מיתוס נוסף באשר לנפילה ברחוב היא שרק נפילה של הולך רגל תחשב כתאונת עבודה, אולם המציאות היא שגם נפילה מאופניים או אופנוע יכולה להיחשב כתאונת עבודה.

 

תיעוד ודיווח:

במידה ונפלתם ברחוב עליכם לדאוג לתיעוד ודיווח של התאונה. במידה ולא תתעדו או תדווחו ייתכן שהפיצוי המגיע לכם יופחת או יתעכב. לכן עליכם ראשית, לצלם את אזור הנפילה, פעמים רבות הסיבה לתאונה היא מדרכה פגומה ולכן יש לצלם את המדרכה. צילומים אלו יוכלו לשמש כראיה במידה ותפתחו נוסף על הליך תאונת העבודה הליך של תביעה מול העירייה.

שנית, יש לדווח על התאונה למעסיק ולביטוח לאומי. הטופס הרלוונטי במקרה של תאונת עבודה הוא טופס דיווח בל 250. לאחר התאונה עליכם לדווח למעביד על התאונה והוא ימלא את הטופס. הטופס מהווה אישור רשמי של המעביד לכך שהתרחשה תאונה. בנוסף עליכם לשמור כל חוות דעת של רופא מומחה אליו ניגשתם שכן חוות דעת אלו ישמשו את עורך הדין בהכנת תיק התביעה.

מלבד החשיבות להכנת תיק התביעה תיעוד ודיווח יעזור לכם לשמור על הבריאות שלכם, תיעוד התאונה והטיפול יסייע לרופאים להעניק לכם את הטיפול המיטבי. אם אתם חושבים שמדובר רק בפציעה קלה ואתם שוקלים לוותר על טיפול רפואי אל תעשו זאת, פעמים רבות פציעות עקב נפילה ברחוב מחמירות עם הזמן, טיפול רפואי יאפשר לכם לוודא שאין נזק נוסף וגם ישמש כמסמך מפתח בתיק התביעה.

 

הליך הגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב:

חשוב לדעת שאת הליך תביעת תאונת העבודה מבצעים מול ביטוח לאומי, ביטוח לאומי מבטח כל אדם עובד במדינת ישראל מפני תעודות עבודה. אף אם אתם בחוב לביטוח לאומי אתם עדיין מכוסים והחוב אינו מבטל את זכותכם לפיצוי. לעיתים למעסיק יהיה ביטוח פרטי וניתן יהיה לפתוח בתביעת פיצוים גם נגדה.

לאחר התיעוד והדיווח עליכם למלא טופס תביעה ולצרף אליו מסמכים רלוונטיים, משרדנו ישמח לעזור לכם בניסוח טופס התביעה ובחירת המסמכים לתביעה. לאחר מילוי התביעה המוסד לביטוח לאומי יקבע אם אתם זכאים לדמי פגיעה שמורכבים מ 75% משכר הבסיס של העובד. ייתכן והפיצוי לו אתם זכאים יכלול מרכיבים נוספים למשל: מימון טיפול רפואי ושיקום, גמלת נכות ועוד…

 

הליכי המשך והליכים נוספים

לרוב, לאחר קבלת דמי הפגיעה יסתיים ההליך אולם ישנם מספר מקרים בהם יהיה צורך בהליכים נוספים. המקרה הראשון הוא במידה ותביעתכם נדחתה, במקרה כזה אל תתייאשו ואל תוותרו , ניתן להגיש ערעור על ההחלטה ומשרדנו מתמחה בכך.

המקרה השני הוא במידה ותרצו לקבל גמלת נכות, במקרה זה ניתן להגיש לאחר הכרת המוסד לביטוח לאומי בפגיעתכם כתאונת עבודה תביעה לקביעת דרגת נכות. במידה ותעשו זאת בתוך כ12 חודשים ממועד ההחלטה על מתן דמי פגיעה אז תהיו זכאים גם לתשלום רטרואקטיבי של הגמלה החל ממועד תחילת הנכות.

ייתכן גם ובשל אופי התאונה תהיו זכאים לפיצויים נוספים. המקרה הנפוץ ביותר הוא תביעת הרשות המוניצפילית, פעמים רבות כשמוגשת תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב, סיבת הנפילה היא פגם מסוים בתשתיות: אבן רופפת במדרכה, בור בכביש וכו… במקרים אלו קמה לכם עילת תביעה גם כנגד העירייה או הרשות המקומית בה האירוע התרחש. משרדנו מתמחה גם בניהול הליכים מול העירייה והליכים נוספים.

מלבד הליך הגשת תביעת תאונת עבודה חשוב לדעת שמשרדנו מתמחה גם בניהול הליכים נגד הרשות המוניציפלית.

 

תאונת עבודה , לא רק לשכירים

המאמר אמנם מנוסח בעקרו לעובדים שכירים, המהווים את עיקר כוח העבודה בישראל אולם יש 2 אוכלוסיות נוספות הזכאיות לתביעת תאונת עבודה. האוכלוסייה הראשונה היא העצמאיים, אצל עצמאיים רבים אין מספיק מודעות לכך שתפקידו של ביטוח לאומי אינו רק לגבות מהם תשלום ושהם זכאים לדמי פגיעה ככל ונפגעו בתאונת עבודה.

האוכלוסייה השנייה היא מתנדבים. מתנדבים מסוימים כמו מתנדבים במד״א או מתנדבי שירות לאומי ואף כאלו שנגזר עליהם של״צ זכאים לפיצוים במידה ונפגעו בעבודה אם אתם מתנדבים ונפגעתם אנו נשמח לעזור לכם להבין אם אתם זכאים לדמי פגיעה.

 

חשיבות עורך דין:

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב היא לא מאורע קל, התאונה עלולה להכניס ללחץ ובלבול אף אנשים בעלי ידע משפטי קודם. פנייה לעורך דין מומחה תגרום לשינוי מהותי בתוצאת התביעה. עורך דין מקצועי יעזור לכם לוודא שאתם ממשים את כל זכויותיכם ומקבלים את הפיצוי המרבי לו אתם זכאים.

משרדנו ״פייפר-כהן״ בעל ניסיון עשיר בתאונות עבודה ויתן לכם ליווי מיטבי לכל אורך ההליך שלאחריו תצטרפו אל מאות לקוחותינו המרוצים. פנייה ל ״פייפר-כהן״ תאפשר לכם ראש שקט וביטחון בכך שתקבלו את המגיע לכם.

 

לסיכום

תאונות עבודה עקב נפילה ברחוב יכולות להוביל לפגיעה ארוכת טווח בכושרכם התעסוקתי. לכן, זה קריטי שתדעו מהן זכויותיכם במידה ואתם או אדם אותו אתם מכירים נפגע בתאונה מסוג זה. זכרו: תדווחו ותעדו את כלל האירועים הקשורים בתאונה ופנו למשרדינו כך שתוכלו לוודא שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם.

תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב
תביעת תאונת עבודה עקב נפילה ברחוב

כן ! בהתאם לחוק הביטוח הלאומי גם נפילה ברחוב בדרך לעבודה  תחשב כתאונת עבודה.

פנו אל משרדינו בהקדם, בהתאם לחוק יש להגיש תביעה לדמי פגיעה תוך שנה. אנו נדאג לכך שתביעתכם תוגש במועד. למרות זאת אף אם עברה שנה מאז התאונה אנו ממליצים לפנות אלינו שכן ניתן להגיש תביעה.

בהחלט!  בית המשפט קבע כי כל עוד היית בדרכך מהבית לעבודה נפילה ברחוב תחשב כתאונת עבודה. לכן, אף אם התאונה התרחשה בעת שליווית את ילדך לבית הספר, בדרך לסופר או בדרך לתפילה, אין פגיעה בזכאות לפיצוי.

תאונות עבודה הן נושא סבוך ומורכב ועל כן סביר מאוד שיהיו לכם שאלות נוספות. אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נענה על כל שאלה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!