לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פריצת דיסק ביטוח לאומי

אחת הפגיעות השכיחות ביותר בענפי התעשייה והמלאכה, אצל עובדים משרדיים ובקרב ספורטאים ונהגים היא פריצת דיסק. המוסד לביטוח הלאומי שמספק הכרה בפגיעות אלה כפגיעות מעבודה, עשוי לשלם לכם דמי פגיעה וקצבת נכות בהתאם למקרה. במאמר זה נתייחס להליך התביעה של פריצת דיסק בביטוח לאומי ונצייד אתכם במידע מקצועי לקראת התביעה, שיסייע לכם לצלוח אותה.

 

פריצת דיסק ביטוח לאומי: אחת מתביעות העבודה הנפוצות ביותר

המוסד לביטוח הלאומי מתמודד עם עשרות אלפי תביעות המוגשות אליו בכל שנה, עקב פריצת דיסק. מדובר בסיטואציה רפואית הנגרמת הן בשל תאונה חזקה ופתאומית שנגרמה לעובד, למשל עקב הרמת משא כבד מאוד ללא ציוד מתאים או פציעת ספורט קשה בתחרות או אימון והן בשל פגיעות מיקרוטראומה שבהן עבודה חוזרת ונשנית במשך שנים הובילה לפגיעה זו.

במקרים אחרים, יתרחש אירוע ספציפי שמחמיר כאבים שכבר היו קיימים בגב, בדגש על בלט דיסק שמהווה מצב מוקדם יותר של פריצת הדיסק. ולכן, ככל שהתרחש אירוע ספציפי ונקודתי במהלך העבודה שהוביל לכך, לעולם יהיה קל יותר להגיש על פריצת דיסק תביעה לביטוח הלאומי ולהכיר במקרה כתאונת עבודה. בתביעה זו, יתקבלו דמי פגיעה במשך 91 ימים ובסיומם ניתן לתבוע נכות מעבודה שתספק פיצוי כספי או גמלת נכות.

 

כיצד ביטוח לאומי מכיר בפריצת הדיסק כאירוע מזכה?

השאלה אותם שואלים לקוחות רבים מה הסיכויים שביטוח לאומי יכיר במקרה ויקבע לי אחוזי נכות על התביעה לפריצת דיסק בביטוח לאומי. ביטוח לאומי אוהב להסתכל מה קרה באירוע, מה נפגע, האם החבלה הייתה חבלה קשה , למשל אם מבוטח ניאלץ להרים משהו כבד.

ביטוח לאומי אוהב לבדוק בתביעות לפריצת דיסק האם יש עבר על הבעיות הגב. ככל שהגיל מבוגר יותר ויש עבר על הגב, כלומר סבלתם לפני הפגיעה מבעיות בגב כך קטן הסיכוי שביטוח לאומי יפסוק אחוזי נכות גבוהים.

 

פריצת דיסק ביטוח לאומי

אם הנכם סובלים מבעיות השמנה, גם אז ביטוח לאומי עשוי לטעון כי הנזק בגב והפגיעה של פריצת הדיסק כתוצאה מתאונת העבודה אינם קשורים לפגיעה בעבודה, כי מה שגרם לפגיעה בעבודה הוא המשקל הגבוה.

זכור לי תיק של מבוטח שסבל מעודף משקל, עשה דיאטות , הליכות וחזר לפעילות. יום אחד במהלך העבודה הוא התגלגל במדרגות , ספג חבטה לא פשוטה בגב, התוצאה הייתה כאבי גב קשים עם קושי להזיז את הגב.

הוועדות של ביטוח לאומי סרבו לקבוע אחוזי נכות על רקע הפגיעה. רק בערעור התהפכו היוצרות וביטוח לאומי הסכים לתת נכות חלקית ותך שהוא מנכה מהנכות חלק מהנכות בטענה כי בעיית ההשמנה היא זו שגרמה לבעייה בגב. עוד עניין שצריך לזכור שתובעים תביעה לפריצת דיסק ביטוח לאומי או פריצת דיסק כתוצאה מתאונת עבודה היא שהבדיקה היא קלינית כלומר לפי מידת הקושי להזיז את הגב בוועדה.

פריצת דיסק ביטוח לאומי – מה עוד חשוב שתדעו?

כמובן שאין כללים שקובעים מה הוא קושי קל, בינוני או קשה להזיז את הגב ולכן התוצאה היא שיש הרבה פעמים שיקול דעת בוועדות הרפואיות האם לתת נכות או לא לתת נכות או לחילופין לספק נכות חלקית על רקע פגיעה בגב. במצב כזה, מבוטחים רבים מעדיפים לבדוק אפשרות מקבילה לתבוע גם את המעסיק, משום שפריצת הדיסק נגרמה בשל מפגע, מחדל או הנחיה חסרה שמבטאים את רשלנותו.

כמובן שאז בתי המשפט יבדוק מה גרם לתאונה, מה הנזק וככל שהנזק גדול יותר כך תוכלו לזכות בפיצוי גדול יותר. למשל, זכור לי מקרה של לקוח שהרים חפץ כבד במשקל 150 ק"ג ללא עזרה. הגב שלו נתפס, ואז הוא בחר לתבוע תביעת מעסיק לפריצת דיסק. ביטוח לאומי בתביעה לפריצת הדיסק קבע 0% נכות, אולם בית המשפט קבע שיש נכות בשעור של 5% ויש לשלם לו ולפצות אותו.

לכן גם אם ביטוח לאומי לא קבע לכם אחוזי נכות בפריצת דיסק כתוצאה מעבודה, עדיין אפשר לחפש אם יש רשלנות מעסיק ולתבוע את המעסיק. מאמרים נוספים בנושא פריצת דיסק ביטוח לאומי:

תביעות ביטוח לאומי

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

 

פריצת דיסק ביטוח לאומי
פריצת דיסק ביטוח לאומי
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!