לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת נכות חודשית מביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה- תביעת תאונת דרכים- צליפת שוט

הלקוח יליד 1956 נפגע בתאונת דרכים, בדרך לעבודה, במנגנון אחורי-מכת whiplash בתאונת דרכים, כאשר רכב נכנס ברכבו מאחור.

קרי, נפגע במנגנון "צליפת שוט", כלומר התאונה נקראת תאונת דרכים- צליפת שוט, או מה שרבים מאיתנו קוראים תאונת דרכים עם פגיעה בצוואר.

מיד לאחר שהתאונה בה נפגע הלקוח בצוואר, הלקוח רצה לתבוע נזק, שכן שמע מחברים שלו כי בתאונות דרכים רבות בהם נפגע הצוואר, או בפגיעות מסוג פגיעות של מכת ויפלש, אפשר לקבל פיצוי של תאונת דרכים עם 5% נכות. ללא כל קשר לאחוזי הנכות, הלקוח החל לסבול כתוצאה מתאונת העבודה מקושי להזיז את הצוואר, את הגב, וכמובן שלאחר התאונה התלונן הלקוח על כאבי צוואר, גב, וסחרחורות.

הלקוח המשיך לסבול מכאבי צוואר בעקבות אונת הדרכים, ופנה ביום למחרת לטיפול רפואי. ביצע פיזיותרפיה, דבק במעקב אורתופדי ונטל משככי כאבים. אמנם פציעתו של הלקוח הייתה פגיעה פיזית בצוואר, אבל בסמוך לתאונה, החל הלקוח לסבול מכאבי ראש וסחרחורות, מפחדים, מעצבנות יתר, וכאבים מקרינים לידיים.

הלקוח פנה גם להתייעצות נוירולוגית, בעקבות ירידה בזיכרון ובריכוז, והוא הופנה להערכה קוגניטיבית במסגרת ריפוי ועיסוק. לבסוף, אובחן הלקוח כסובל מתסמונת בתר חבלתית שלאחר צליפת שוט ו/או זעזוע מוח (PCS), וכן כסובל מ"רדיקולופטיה צווארית", הכל נגרם בעקבות תאונת עבודה שהיא תאונת דרכים.

כמו כן, בעקבות התאונה, פיתח הלקוח תסמינים של הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) שעליהם נקבעו לו אחוזי נכות מעבודה בביטוח לאומי על רקע פוסט טראומה בעקבות תאונת עבודה. הלקוח טופל ע"י פסיכיאטר, ובטיפול תרופתי. עד היום מצבו דומה ולא השתפר לטובה.

הלקוח התלונן בלילות על כך כי הוא מוצא את עצמו משחזר את התאונה, מוצא את עצמו באמצע היום בוכה, לא מצליח להתרכז, וכמובן שבעקבות התאונה ולאור הפגיעה של פוסט טרארומה בעבודה, מצא את עצמו הלקוח ניאלץ לעזוב את מקום העבודה. הלקוח המשיך להיות מטופל במעקבים של אורתופד, נוירולוג ופסיכיאטר וכך עד היום.

 

מעצם היותה של התאונה תאונת עבודה, נבדק הלקוח במסגרת ועדות של המוסד לביטוח לאומי, כאשר בכל וועדה הוא יוצג ע"י עורך דין מטעם המשרד.

ועדות של המוסד לביטוח לאומי, במסגרת נכות מעבודה, קבעו ללקוח נכות משוקללת בשיעור 26% בגין פגיעה בצוואר/מכת וויפלש בתאונה, בעיות זיכרון וריכוז וכאבי ראש וכן בעיות נפשיות ופוסט טראומה, כולן כנובעות מתאונת הדרכים שעבר. כמו כן, בעקבות אי חזרתו של הלקוח לעבודה, הופעלה תקנה 15 במלואה במהלך תביעות נכות מעבודה, ונקבעו לו 38% נכות לצמיתות, והוא מקבל היום קצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי.

 

המסקנה היא כי פגיעות של צליפת שוט בתאונת עבודה, או במהלך קרות תאונת דרכים יכולות להיות מורכבות, כלומר אין לראות בהן פגיעות קלות ותמימות.

לא אחת לקוחות מעוניינים להגיש תביעות לביטוח לאומי, שואלים כמה כסף אני אקבל אם הצוואר שלי נפגע, או כמה כסף אני אקבל מביטוח לאומי אם אסבול מפגיעה בצוואר, מה שנקרא מכת וויפלש. אחת השאלות הכי שכיחות היא אם אוכל לקבל על רקע הפגיעה בצוואר, מכת וויפלש 5%, או 10% בתביעת נכות מעבודה, או תביעות תאונת הדרכים?

יש לזכור כי כתוצאה מהפגיעה מהסוג של צליפת שוט יכולה להתפתח ולגרום לנזקי גוף קשים ואף לאובדן מקור הפרנסה ויכולה לגרום אף לפגיעה בכושר ההשתכרות. במקרה זה, לאחר התאונה הלקוח לא שב לעבודה תקופה ארוכה מאוד של כמעט שנתיים.

התוצאה הייתה שהלקוח זכה בנכה נזקק בתביעת נכות מעבודה מה שאיפשר לו לקבל משכורת גבוהה מביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה, וכמובן גם קצבת הנכות בעבודה בעקבות מכת הוויפלש/מכה בצוואר בתביעת נכות מעבודה עזרה ללקוח לשרוד את התקופה הקשה בה התקשה הלקוח לחזור למעגל העבודה. בתיק זה, ליווינו את הלקוח מתחילת התיק ועד לסיום ההליכים מול המוסד לביטוח לאומי.

הלקוח עבר מספר ועדות בתחום האורתופדי, הנוירולוגי והנפשי, וכן עבר ועדות של תקנה 15, לצורך בחינת יכולתו לשוב ולעבוד. אנו מלווים את לקוחותינו לכל הוועדות, ומקפידים להכין אותם לבדיקה בוועדות בצורה מדוקדקת, כמו כן, מלווים אותם בכל השלבים עד לקבלת קצבת הנכות מעבודה.

 

על מנת להגיע למצב שנפגע בתאונה יקבל קצבה מביטוח לאומי, יש לפנות לייעוץ משפטי בהקדם ובסמוך לתאונה, על מנת לקבל את הליווי הצמוד של עו"ד מטפל, הן מרגע הגשת התביעה לביטוח לאומי, הן בניהול ההליכים מול ביטוח לאומי, ייצוג בוועדות וזירוז ההליכים מול ביטוח לאומי בכל שלב.

בנוסף, ללקוח הזה שולמו מספר תשלומים ע"י הביטוח הלאומי. תשלומים אלה נבדקים בדקדקנות על ידי עורכי הדין במשרד, ובמידה שנעשות טעויות חישוב, עורכי הדין מלווים את הלקוח לביטוח לאומי, ודורשים תיקון של הטעות הכספית שנעשתה. כך היה גם במקרה של הלקוח הנ"ל.

לאחר קבלת תוצאות הוועדות בביטוח לאומי, ניתן לפעול מול חברת ביטוח החובה, בתביעת תאונת דרכים כנגד ביטוח החובה וכמובן ככל שנזכה באחוזי נכות בתביעות נכות מעבודה, כך נוכל לתבוע פיצוי גבוה יותר מחברת הביטוח בתביעת נכות מעבודה. לסיכום, ראינו שבתביעת נכות מעבודה בפגיעה מהצוואר, או מה שנקרא מכת וויפלש בתאונת דרכים, אפשר לקבל פיצויים משמעותיים.

במקרה הזה הלקוח קיבל בתביעת הנכות מעבודה מביטוח לאומי סכומים של 250,000 ₪ ושווי קצבאות נכות מעבודה של מאות אלפי שקלים בשנים הבאות, מה שיעזור לממן את ההוצאות הרפואיות הרבות אליהם נדרש הלקוח בעקבות תאונת העבודה עם הפגיעה בצוואר.

 

זכרו ! רק 0.5% מכלל מגישי תביעות הנכות לביטוח לאומי מצליחים לזכות בקצבת נכות מעבודה, וקצבת נכות מעבודה עשויה להיות שווה לתובעי נכות מעבודה סכומים מאות אלפי שקלים או מילוני שקלים לשנים העתידיות, הכל תלוי בגובה קצבת הנכות לה תהיו זכאים וכן לגיל ושקולים אחרים בהתאם לחוק.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר מסביר איך להגיש טופס בקשת תשלום קצבת נכות מול מנורה מבטחים:

קצבת נכות חודשית מביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה- תביעת תאונת דרכים- צליפת שוט
קצבת נכות חודשית מביטוח לאומי בתביעת נכות מעבודה- תביעת תאונת דרכים- צליפת שוט
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!