לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

אם אדם סובל ממגבלות פיזיות משמעותיות, קיימת בהחלט אפשרות שהאדם עצמו או מי מטעמו, יגיש תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות. התביעה יכולה להיות מוגשת בדרך כלל למוסד לביטוח לאומי. אולם אם המטופל מבוטח בביטוח סיעודי מתאים בחברת ביטוח פרטית, תביעת הסיעוד יכולה להיות מוגשת גם לחברת הביטוח. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא ונבהיר מתי ואיך ניתן להגיש תביעה.

 

האם מגבלות פיזיות בהכרח הופכות את הלוקה בהן לסיעודי בראי החוק?

מדינת ישראל נחשבת מדינה מתקדמת מבחינת היחס שלה לנכים ובעלי מוגבלויות פיזיולוגיות ונפשיות כאחת. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שלא כל מגבלה הופכת את הסובל ממנה בהכרח למטופל סיעודי. ישנן מגבלות שהסובל מהן יכול להמשיך לתפקד, גם אם נדרש לו סיוע כזה או אחר. אולם יש מגבלות פיזיות ההופכות את הסובל מהן לסיעודי.

 

מתי ניתן להגיש תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות?

להלן חלק מהמגבלות הפיזיות בגינן ניתן להגיש תביעת סיעוד:

  • מחלה מתמשכת: מדובר במחלה המגבילה בקצב מתגבר את יכולת התפקוד של הסובל ממנה. מחלה כזאת יכולה להיות סרטן, או מחלת פרקינסון שמשביתה בהדרגה את יכולת התפקוד העצמאי של הסובלים ממנה.
  • נכות: לעיתים מזומנות, נכות בעקבות תאונה או בעקבות מחלה, הופכת את האדם הסובל ממנה לסיעודי ולכזה שנדרש לו סיוע וליווי צמוד, לאורך כל שעות היממה.
  • תאונה: בעקבות תאונה, אדם יכול להפוך לסיעודי לתקופה מוגבלת או לצמיתות, מה שמחייב הגשת תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות.

 

מיהם הגופים שאפשר להגיש בהם תביעת סיעוד?

בדרך כלל, הגוף הראשון והגדול ביותר שאפשר להגיש בו תביעת סיעוד על רקע מגבלה פיזיות הוא המוסד לביטוח לאומי. מדובר במוסד שיש לו מחויבות לכל אזרח ותושב בישראל ויש בו הליכים מסודרים. גוף נוסף שאפשר ואפילו צריך לתבוע, הוא הביטוח הפנסיוני. אם וכאשר למי שסובל ממגבלה פיזית כלשהי קיים ביטוח כזה.

בדרך כלל כוללים ההסדרים הפנסיוניים גם ביטוח מפני מצב שבו המבוטח הופך למוגבל מבחינה פיזית. גופים נוספים שאפשר להגיש נגדם תביעה הם ביטוחים סיעודיים, אם וכאשר מתברר שהאדם הסובל ממגבלה כלשהי מבוטח בביטוח כזה. בכל אחד מהמקרים, התביעה כרוכה במילוי טפסים והצגת מסמכים רלבנטיים.

 

לסיכום

משרדנו מסייע בהגשת תביעות סיעודיות על רקע מגבלות פיזיות מזה שנים רבות. במסגרת ניסיוננו העשיר בהתנהלות מול גורמי ביטוח וגורמים ממשלתיים בישראל, מאפשר לנו להעניק למיוצגינו סיוע משפטי שמניב פיצויים ותגמולי ביטוח בסכומים המקסימליים. נשמח לעזור גם לכם במימוש אופטימלי של זכויותיכם הסיעודיות. לסיוע משפטי ממשרד עו"ד המתמחה במיצוי זכויות סיעודיות – פנו אלינו בהקדם: 077-804-4220.

תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות
תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות

הגשת תביעת סיעוד על רקע מגבלות פיזיות  אינה נושא תיאורטי. מי שמגישים את התביעה עושים זאת על רקע הצורך ההולך ועולה לכיסוי הוצאות שנוצרות עקב המצב הרפואי של המטופל. לכן, ככל שהתביעה תוגש בצורה מקצועית יותר, כך הסיכויים לכך שהיא תיענה בחיוב יהיו גדולים יותר.

תביעת סיעוד מכל סוג שהוא, חייבת לכלול את כל הטפסים הרלוונטיים, כאשר הם ממולאים עד תום. טופס שאיננו שלם לא יתקבל, ועלול להפוך לעילה לדחיית התביעה או לכל הפחות עיכוב שלה. בנוסף, יש לצרף לתביעה כל מסמך רפואי שמוכיח את מצבו הרפואי של נשוא התביעה.

אחרי הגשת תביעות סיעוד על רקע מגבלות פיזיות, ישלח הגוף הנתבע איש מקצוע, שיעריך את מידת המגבלה של נשוא התביעה. ההערכה מתבססת על מבחנים הכוללים את היכולות הבסיסית של המטופל לטפל בעצמו – להתלבש, לבצע פעולות מסוימות ולדאוג להיגיינה שלו. למרבה הצער, קביעה שגויה של הבוחן עלולה להשפיע על התוצאות ולגרום לדחייה חלקית או מלאה של התביעה.

הסתייעות באיש מקצוע עשויה לשפר מאד את הסיכויים להציל בתביעה. בראש ובראשונה, איש המקצוע ידאג לרכז את כל המסמכים הדרושים ולבחון אם הם תומכים באפשרות להצלחה. בהמשך, הוא יסייע במילוי הטפסים, הליך מסובך בפני עצמו. בשלב הבא, האיש גם ילווה את המטופל במהלך הבדיקה וימנע רישום שגוי או כזה שעלול להזיק למבוטח ולגרום לדחייה של התביעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!