לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים

הגשת תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים, היא בין הדרכים המקובלות לקבלת סיוע כספי וזכויות רפואיות מהמדינה המקלות בהתמודדות עם קשיי היומיום שעשויים להיות מנת חלקם של מי שעברו שבץ שהוביל לסיבוכים שונים ובני משפחתם. במאמר זה, נעמיק בנושא הגשת תביעות נכות כללית לביטוח לאומי בנסיבות אלו, נבחן את קריטריוני הזכאות, סוגי הפיצויים הזמינים לנפגעי שבץ והצעדים הדרושים להצלחה בתהליך.

 

אילו סיבוכים עלולים לנבוע מאירוע מוחי?

במקרים רבים אירוע מוחי משאיר אנשים עם סיבוכים פיזיים, קוגניטיביים ורגשיים שונים. לכן הבנת ההטבות והפיצויים הזמינים לאדם שעבר שבץ, היא חיונית עבור נפגע השבץ ומשפחתו. אנשים שחוו אירוע מוחי מתמודדים עם סיכון מוגבר לאירוע מוחי נוסף. כדי להפחית את הסיכון החמור הזה, הם צריכים לדבוק במשטר יומי של תרופות הממזערות את גורמי הסיכון הקיימים.

בנוסף, יש לעשות מאמצים להורדת לחץ דם, רמות כולסטרול, ולהפחית בעישון. ברוב המקרים, הדבר כרוך באימוץ תזונה מאוזנת, עיסוק בפעילות גופנית והתייחסות מקיפה לגורמי סיכון אחרים.

גם חשיפה למציאות מלאת מתח יכולה להיות גורם סיכון התורם להגדלת הסיכויים להתרחשות שבץ מוחי נוסף. לכן מומלץ לזהות ולהפחית מקורות מתח בחיי נפגע השבץ, כאמצעי מניעה מפני שבץ מוחי עתידי. על המטופל להתייעץ עם רופא המשפחה או הנוירולוג שלו כדי להגיע לאיזון עדין בין חזרה לאורח חיים רגיל ומוכר לבין הפחתה בסיכון לאירועים מוחיים חוזרים.

לסיבוך זה יכולה להיות השפעה רבה יותר על אנשים מבוגרים שסבלו משבץ מוחי. חזרה לפעילויות השגרה, עשויה לפעמים להיות מאתגרת ודורשת הערכה מחודשת של שגרת היום וסדרי העדיפויות. לכן לאנשים שחוו אירוע מוחי שגרם להפרעות תפקודיות ומגבלות המשפיעות על יכולתו לעבוד ולבצע פעולות יומיומיות,  יש זכויות מסוימות שהם יכולים לממש בפניה לביטוח לאומי.

 

על הצורך בהגשת תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים

מהאמור לעיל אנו למדים כי לשבץ מוחי יכול להיות דרגות חומרה שונות ויכולת להשאיר השפעות מתמשכות על המטופל. זה יכול לפגוע במערכות פיזיות וקוגניטיביות שונות, ולהוביל לאתגרים נוספים. סיבוכים אלו עשויים לכלול חולשת שרירים, אובדן שליטה בשלפוחית ​​השתן ובמעיים, בלבול, פגיעה במיומנויות התקשורת, עייפות, קושי בהבנה ובעיות זיכרון. יתר על כן, אנשים עשויים לחוות שינויים בהתנהגות ושינוי בתפיסת המציאות עקב אירועים מוחיים.

למשל, בני משפחה עדים לעתים קרובות להתנהגויות לא מוכרות אצל מי שעבר שבץ וצופים בשינויים ביכולתו לבטא רגשות. גם דיכאון ותחושות חוסר אונים עלולים ללוות את המצב הרגיש הזה, מה שמחייב טיפול מיוחד המטפח את המוטיבציה של המטופל להתאושש ולהתגבר על הקשיים בה"ל.

סיבוך נוסף, שיכול להוות מקור משמעותי ללחץ עבור נפגע השבץ, הוא חוסר יכולתו של הפרט לחזור לעבודתו בהיקף בו עבד טרום האירוע המוחי. זה כשלעצמו, מוביל לא אחת לקשיים כלכליים. לכן חשוב לפנות לביטוח לאומי ולגורמים מבטחים נוספים שהחולה יכול לקבל מהם סיוע כלכלי במצבים כאלה, עוד לפני שהמצב מחמיר.

במקרים מסוימים, אם ניתן להוכיח כי השבץ קשור לאירוע ספציפי שהתרחש במקום העבודה, הוא עשוי להיות מוכר כתאונת עבודה, המזכה את החולה בהטבות כספיות לנפגעי עבודה. תגמולים אלו יכולים לסייע בהקלת הנטל הכלכלי המונח על כתפי המטופל ועל משפחתו.

יתרה מכך, חשוב להכיר בעובדה שתקופות ממושכות של טיפול בחולה על ידי בני משפחתו, עלולות לגבות מחיר גם מקרובי המשפחה במישור הרגשי, התפקודי, התעסוקתי והכלכלי. צוות בית החולים ומחלקות השיקום מודעים לאפשרות שסיבוכים נפשיים ומשפחתיים אלו ייתרחשו ויכולים להציע תמיכה אם הם מיידעים אותם במצב.

 

סוגי הפיצויים הזמינים לנפגעי שבץ מוחי המקבלים אחוזי נכות כללית

לפי חוק הביטוח הלאומי, מוענקות לנפגעי אירוע מוחי זכויות רבות. זה כולל קצבאות הניתנות על סמך חומרת הסיבוכים שנגרמו מהשבץ, כמו גם סיוע מעשי בבית וזכויות רפואיות נוספות. לאחר הערכת דרגת הנכות וקביעת היקפה בביטוח הלאומי, הנפגע יכול לקבל תמיכה הן מרשויות המדינה והן מהרשויות המקומיות.

 

מהם קריטריוני הזכאות למימוש הזכויות השונות לנפגעי אירוע מוחי עם סיבוכים?

להלן עיקרי הזכויות להן נפגעי שבץ מוחי עשויים להיות זכאים במידה ויוכרו בביטוח לאומי כבעלי אחוזי נכות:

 

קצבת נכות כללית

בעקבות אירוע מוחי, אנשים עשויים להיות זכאים לקצבת נכות והטבות הנלוות לכך. הקטגוריה העיקרית היא נכות כללית, החלה על אנשים שאיבדו את כושר העבודה בשיעור של 50% או יותר כתוצאה מהאירוע המוחי. אולם גם מי שלא עבד לפני האירוע המוחי, יכול לזכות בקצבת נכות עקב השבץ.

 

קצבת נכות מעבודה

אם האירוע המוחי התרחש במהלך העבודה או כתוצאה ישירה מהעבודה, הוא עשוי להיות מוכר בביטוח לאומי כפגיעת עבודה המזכה את העובד בקצבת נכות מעבודה. במקרים כאלה הפיצוי ישקף את הפגיעה בהשתכרותו של המטופל הנובעת מהאירוע שהתרחש בהקשר לעבודתו.

 

קצבת שירותים מיוחדים

קצבה זו נקבעת כאשר שבץ מוחי גורם לליקויים תפקודיים וכתוצאה מכך שיעור הנכות עולה על 60%.

 

קצבת ניידות

קצבת ניידות ניתנת על מנת לסייע לנפגעי שבץ מוחי במימון רכב מיוחד או בקבלת הנחות ברכישת ציוד רפואי. אם לא נרכש רכב מתאים, מבוטחים יכולים לקבל קצבת ניידות חודשית בהתאם להכנסתם ודרגת הנכות. קצבה זו מעניקה גם אישור לתג חניה לנכה והנחות לתחבורה ציבורית. הסכום נקבע על ידי ועדת הניידות של משרד הבריאות בהתחשב בחומרת מגבלות הניידות.

 

קצבת סיעוד

קצבת סיעוד ניתנת על ידי הביטוח הלאומי לנפגעי שבץ מוחי במצבים קשים המצריכים טיפול סיעודי על מנת לספק את צרכי הנפגע הבסיסיים בבית.

 

לסיכום – הצעדים הדרושים להצלחה בתהליך של תביעת נכות כללית עקב שבץ מוחי עם סיבוכים

לנפגעי שבץ מוחי יש זכויות לסיוע כספי והטבות שונות שיכולות לספק תמיכה כלכלית ותפקודית הדרושות לנפגע שבץ במהלך מסע ההחלמה שלו. הטבות אלו יכולות להקל באופן משמעותי על האתגרים העומדים בפניהם של נפגעי השבץ ויקיריהם לאחר אירוע מוחי. כדי לקבלן במלואן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה במיצוי זכויות רפואיות לנפגעי שבץ מוחי.

פנו עוד היום אל משרדנו ותאמו שיחת ייעוץ על מנת שתוכלו להבטיח שתקבלו את מלוא הסיוע המגיע לכם וליקיריכם. לפרטים נוספים – חייגו כעת: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים
תביעת נכות כללית עקב אירוע מוחי עם סיבוכים

על ידי הגשת תביעת נכות כללית, נפגעי שבץ עם סיבוכים יכולים לקבל סיוע כספי ומשאבים כדי להקל על מצבם, לתמוך בהחלמתם ולשפר את איכות חייהם הכללית לאחר האירוע המוחי.

רמת הזכאות לאחוזי נכות כללית אחרי אירוע מוחי, תלויה בדרך כלל בחומרת הסיבוכים הנובעים מהשבץ ובהשפעתם על יכולתו של הפרט לבצע משימות הקשורות לעבודה.

הפיצוי המתקבל באמצעות הגשתה תביעת נכות כללית בעקבות אירוע מוחי עם סיבוכים, עשוי לכלול סיוע כספי, שירותים מיוחדים, קצבת ניידות, קצבת סיעוד ושאר שירותי תמיכה המותאמים לצרכים הספציפיים של נפגעי שבץ עם סיבוכים.

כדי להצליח בתהליך להגשת תביעות נכות כללית בשל שבץ מוחי עם סיבוכים, נפגעי שבץ מוחי צריכים לאסוף תיעוד רפואי רלוונטי, להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בתביעות נכות, ולהבטיח שהם עומדים בדרישות הרלוונטיות למקסום סיכוייהם להצליח בתביעה.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!