לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי

העלייה בתוחלת החיים הביאה לעלייה במספר הזכאים לקצבאות מהביטוח הלאומי ומפוליסות ביטוח אחרות. בישראל יש מבוטחים רבים שזכאים לקבל תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קצבה אחת איננה מבטלת קצבה אחרת בדרך כלל. אילו גופים פנסיוניים משלמים קצבאות בנוסף לקצבאות הביטוח הלאומי? מתי יש להגיש תביעות לקצבה? איך ניתן לוודא שהבקשה אכן תתקבל? להלן התשובות.

 

אילו גופים פיננסיים משלמים קצבאות לזכאים?

אחד המרכיבים הפיננסיים המסייעים בשמירה על איכות החיים של אנשים בגילאים מבוגרים, הוא האפשרות לקבל קצבה חודשית שתחליף במידה רבה את המשכורת החודשית. במדינת ישראל יש כמה וכמה גופים המשלמים למבוטחים בהם קצבאות. להלן העיקריים שבהם:

  1. המוסד לביטוח לאומי: המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף הפיננסי הגדול בישראל. כל עובד בדיל העבודה, עצמאי ושכיר כאחד. אמור להפקיד מדי חודש כסף בקופת הביטוח הלאומי. בתמורה, המוסד הזה אמון על תשלום קצבאות לזכאים, החל מקצבאות לגמלאים וכלה בקצבאות לנכים, תשושי נפש וזכאים אחרים.
  2. ביטוחי בריאות פרטיים: ביטוחי בריאות וביטוחים פרטיים אחרים משלמים לזכאים שעמדו בתנאים המפורטים בפוליסה, קצבאות בהתאם לקבוע בה. פוליסות ביטוח פרטיות הן מורכבות יותר, ובמסגרתן המבוטחים עצמם בוחרים בדרך כלל את המצב הרפואי שבעקבותיו הם יהיו זכאים לקבלת קצבה או הטבה כספית אחרת.
  3. ביטוחים פנסיוניים: גם הביטוחים הפנסיוניים השונים, לרבות ביטוחי מנהלים ולמעט קופות הגמל, אמונים על תשלום תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי למי שהפיגו בהן כספים לאורך שנים. גם כאן, תשלום הקצבה מותנה בעמידה בתנאים כפי שנקבעו ונחתמו בפוליסת הביטוח. לרוב, הביטוחים הללו ישלמו קצבאות אם המבוטח נמצא דיל העבודה ובזמן הזה מצבו הרפואי הידרדר והוא נזקק לתשלומי הקצבה למחייתו.

 

באילו תנאים ניתנים תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי?

בדרך כלל, ביטוחים פרטיים וביטוחים פנסיוניים משלמים קצבאות בהתאם לעמידה בתנאים שנקבעו בפוליסה. בביטוחים הפנסיוניים נש לרוב תנאים קבועים מראש של העדר יכולת השתכרות. בפוליסות ביטוח אחרות, תשלום קצבאות והטבות כספיות אחרות עשוי להיות מותנה במצב בריאותי, נפשי או גופני מסוים כפי שנקבע בפוליסה.

בכל המקרים, לרבות ביטוחים פנסיוניים, הגוף המבטח מבצע בדיקה יסודית ומעמיקה של החולה לפני תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי.

 

לסיכום

משרדנו מתמחה במתן סיוע משפטי בהגשת תביעות לקצבאות ביטוח בנוסף לגמלאןת ביטוח לאומי. נסיוננו הרב בהגשת תביעות ביטוח לאומי ותביעות ביטוח פרטיות, מאפשר לנו להשיג ללקוחותינו את מלוא תגמולי הביטוח המגיעים להם לצד זכויות רפואיות וביטוחיות נוספות. זקוקים לליווי משפטי בהגשת תביעת ביטוח או ביטוח לאומי? פנו למשרדנו כעת: 077-804-4220.

תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי
תשלומי קצבאות מפוליסת הביטוח בנוסף לביטוח לאומי

חוץ מהמוסד לביטוח לאומי, יש גופים רבים שכל אחד מהם עשוי לשלם קצבה. עם הגופים הללו ניתן למנות קרנות פנסיה או ביטוחי מנהלים. בנוסף, פוליסות ביטוח פרטיות שנרכשו בעוד מועד עשויות גם הן לזכות את המבוטח בקצבה, אם וכאשר הוא עומד בתנאים שהוגדרו בפוליסה. הקצבאות משולמות ללא קשר לכספים שמועברים מהביטוח הלאומי.

אם הקצבאות המשולמות הן מותנות גיל ומצב תעסוקתי בלבד, הן תשולמנה אם המבוטח יעמוד בתנאים המפורטים בפוליסה. בדרך כלל מדובר בגיל ובמצב תעסוקתי מוגדר. אולם אם מדובר בפוליסות המשלמות קצבאות בהתאם למצב בריאותי, החברה המבטחת יכולה לשלוח, וקרוב לוודאי שישלח נציג מוסמך מטעמה לבדיקה יסודית של המטופל, כדי לקבוע את מידת זכאותו לקצבה.

הגשת תביעה לחברת הביטוח צריכה להתבצע כאשר המבוטח המצא לכאורה במצב נפשי או גופני המוגדר בפוליסה והמאפשר הגשת תביעה כאמור. עם זאת, לפני הגשת בדיקה כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי, שיבחן את הנושא לפני הגשת התביעה. זאת במטרה למנוע הליך ארוך שעלול להסתיים בלא כלום.

לכאורה, המבוטח או מי שרכש את הפוליסה, או מי שהפוליסה נרכשה עבורו, יכול להגיש את התביעה. עם זאת, לא אחת קורה שדווקא המבוטח נמצא במצב גופני או נפשי אשר איננו מאפשר לו להגיש את התביעה בעצמו. במצב הזה, מי שמגישים את התביעה הם בני משפחה, או האפוטרופוסים של המבוטח או המוטבים בפוליסת הביטוח.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!