לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות

מחלות קשות, כהגדרת המוסד לביטוח לאומי, הן מצבים רפואיים המשפיעים באופן משמעותי על חיי היומיום של האדם ויכולתו לעבוד, ודורשים טיפול רפואי אינטנסיבי או ניתוח מציל חיים. מחלות לב הן בין המחלות הקשות המוכרות על ידי המוסד לביטוח לאומי. אם אתם מחפשים מידע על זכויותיהם של אנשים עם מחלת לב וכיצד הם יכולים לממש את הזכויות הללו באמצעות הגשת תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות הגעתם למקום הנכון!

 

אילו זכויות רפואיות עשויים לקבל מגישי תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות?

אנשים עם מחלת לב זכאים לזכויות רבות שנועדו להקל על תפקודם, להעניק סיוע כספי להוצאות רפואיות ולסייע בחזרתם לשגרה. עם הזכויות הללו נמנות זכויות במוסד לביטוח לאומי, זכויות במס הכנסה, זכויות ממשרד הבריאות, זכויות מטעם משרד התחבורה וזכויות בקופות החולים וברשויות המקומיות.

 

זכויות במוסד לביטוח לאומי למגישי תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות

  1. קצבת נכות כללית: חולי לב מוכרים כבעלי דרגת נכות מסוימת, אשר נקבעת על ידי הוועדה הרפואית על סמך ההיסטוריה הרפואית המלאה של החולה וחומרת המחלה. כמו כן, הוועדה מעריכה את אחוז כושר ההשתכרות שאבד למטופל. הסכום החודשי של קצבת הנכות מחושב לפי דרגת הנכות שנקבעה.
  2. קצבת שירותים מיוחדים: קצבה זו, הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי, נועדה לסייע לחולי לב המתקשים בביצוע מטלות שגרתיות. ברוב המקרים הוא מוקצה בצורה של מטפל סיעודי ולא בתשלום כספי. קצבה זו מתווספת לקצבת הנכות ואינה מחליפה אותה.
  3. קצבת ניידות: קצבה זו מסייעת במימון הוצאות נסיעה לחולי לב, בין אם הם משתמשים ברכב משלהם או בתחבורה ציבורית.
  4. שיקום מקצועי: אנשים עם מחלות לב אשר אינם יכולים לחזור לעבודתם הקודמת עקב מגבלות רפואיות עשויים להיות זכאים לשיקום מקצועי. זה יכול לכלול סדנאות, קורסים או לימודי תואר במקצוע המתאים למגבלות החדשות שלהם. המוסד לביטוח לאומי מכסה את עלות הלימודים, לרבות דמי מחיה למשך התכנית.

 

זכויות רפואיות לסובלים ממחלות לב מטעם משרד הבריאות וקופות החולים בישראל

קופות החולים בהן מבוטחים החולים במחלת לב חמורה, משתתפות במימון מספר הוצאות הקשורות לטיפול ושיקומו של החולה:

  • תרופות: מבוטחים עם מחלות לב זכאים לקבל תרופות הרלוונטיות למצבם או בעקבות ניתוח.
  • הבראה: חולי לב שעברו ניתוח זכאים למימון שהייה בבית הבראה בפיקוח רפואי. המבוטח אחראי לתשלום השתתפות עצמית סמלית.
  • שיקום: הסובלים ממחלות לב זכאים לתכנית שיקום הניתנת בקופת החולים. תכנית זו כוללת תמיכה נפשית, פיתוח משטר פעילות גופנית המותאם למצבם, התייעצות עם דיאטנית והרצאות על ניהול אורח חיים בריא, בין היתר. קופות החולים מכסות תכנית שיקום של ארבעה חודשים, ובמידה ויש ליחידים ביטוח משלים ניתן להאריך את התכנית לתשעה חודשים בהשתתפות עצמית נמוכה.

 

קבלת פיצוי כספי לסובלים ממחלות לב דרך פוליסות ביטוח פרטיות

חולי לב שיש להם פוליסת ביטוח בריאות פרטית שנרכשה לפני אבחנתם, זכאים לפיצוי כספי בעקבות הניתוח. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח בעת הרכישה ומשולם על ידי חברת הביטוח.

 

זכויות לאנשים עם מחלות לב קשות במס הכנסה

חולי לב אשר נכותם הוכרה רשמית על ידי המוסד לביטוח לאומי בגובה מינימום של תשעים אחוז זכאים לפטור ממס הכנסה. במקרים מסוימים, ייתכן שהם יוכלו גם לתבוע רטרואקטיבית החזרי מס למשך עד שש שנים.

 

זכויות והטבות נוספות לסובלים ממחלות לב במשרד התחבורה, משרד השיכון והרשויות המקומיות

ישנן זכויות נוספות והטבות שונות שמחלת לב קשה עשויה לזכות בהן את החולה, במידה והוכר בביטוח הלאומי בתור זכאי לגמלת נכות כללית בשל מחלתו. להלן הגורמים המספקים את הסעדים הללו לחולי לב המוכרים כנכים, במדינת ישראל:

  • זכויות חולי לב במשרד התחבורה: חולים במחלות לב זכאים לקבל תו חניית נכים ופטורים מתשלום אגרת רישיון הרכב.
  • זכויות לחולי לב ברשויות המקומיות: חולי לב שהוכרו רפואית כנכים על ידי המוסד לביטוח לאומי יכולים לקבל הנחה בתשלומי הארנונה.
  • זכויות לבעלי בעיות לב במשרד הבינוי והשיכון: חולים עם רמת נכות של שבעים וחמישה אחוזים לפחות זכאים לסיוע בשכר דירה או להנחה ברכישת דירה.

 

בקצרה, ישנן זכויות רבות הזמינות עבור אנשים הסובלים ממחלות לב, וחשוב להיות מודעים לכולן כדי לתבוע את המגיע לכם.

 

הדרך הנכונה להגשת תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות ומימוש אופטימלי של זכויות רפואיות

תהליך תביעת הזכויות הללו עשוי להיות ארוך במידה ובקשות לא מוגשות בזמן ובצורה מסודרת. כדי לזרז את התהליך ולהבטיח שאתם מממשים את זכויותיכם במלואן, חשוב להסתייע בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נכות לביטוח לאומי ובמימוש זכויות רפואיות לחולי לב בערוצים נוספים.

עו"ד כאמור לעיל, הוא בעל ידע מעמיק ועדכני בכל התקנות והחוקים של המוסד לביטוח לאומי ושאר המוסדות הרלוונטיים, והוא ישמח לתמוך בכם בכל ההליכים הנדרשים ביעילות ובמסירות.

 

לסיכום

לאנשים הסובלים ממחלות לב מגיעות מגוון זכויות והטבות העומדות לרשותם, החל מסיוע כספי וקצבאות נכות ועד לתמיכה רפואית ופטורים ממס. זה חיוני להבין את הזכויות הללו במלואן על מנת לקבל את התמיכה והפיצוי המגיעים לחולה.

על מנת להבטיח תהליך חלק ומוצלח למיצוי זכויותיכם, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ידע רב במימטש זכויות רפואיות, שיוכל לספק ייעוץ משפטי מקצועי, לסייע עם הגשת תביעות ולטעון בשמכם כדי לעזור לכם לממש את זכויותיכם ביעילות. אל תהססו לפנות עוד היום למשרדנו על מנת לקבל את הסיוע הדרוש לכם בתהליך למימוש זכויותיכם וזכויות יקיריכם בביטוח הלאומי וגופים מבטחים נוספים. לייעוץ משפטי אישי – חייגו: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות
תביעת נכות כללית עקב בעיות לב חמורות

לסובלים ממחלות לב ישנה זכאות לקבלת זכויות שונות ממוסדות המדינה, לרבות קצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים, קצבת ניידות ושיקום מקצועי. זכויות אלו מכוונות לספק סיוע כספי, תמיכה בפעילויות יומיומיות והזדמנויות להכשרה מקצועית או חינוך.

כן, חולי לב זכאים לתמיכה רפואית ולתכניות שיקום דרך קופות החולים שלהם. תוכניות אלו עשויות לכלול תמיכה נפשית, משטרי פעילות גופנית מותאמים אישית, התייעצות עם דיאטנים והדרכה לניהול אורח חיים בריא. תוכניות השיקום ממומנות בדרך כלל למשך ארבעה חודשים על ידי קופות החולים, וביטוח משלים יכול להאריך את משך הזמן לתשעה חודשים עם השתתפות עצמית נמוכה.

חולי לב המחזיקים בפוליסות ביטוח בריאות פרטיות שנרכשו לפני אבחנתם עשויים להיות זכאים לפיצוי כספי בעקבות הניתוח. גובה הפיצוי נקבע לפי תנאי פוליסת הביטוח בעת הרכישה ומשולם על ידי חברת הביטוח.

כן, ישנן הטבות וזכויות נוספות לסובלים ממחלות לב. מדובר בפטור ממס הכנסה לבעלי נכות מוכרת, זכאות לאישורי חניית נכים ופטור מתשלומי רישיון רכב, הנחות בתשלום ארנונה מהרשויות המקומיות וסיוע בשכר דירה או הנחות ברכישת דירה ממשרד הבינוי והשיכון. חשוב לבחון את כל הזכויות וההטבות הזמינות לחולה הלב כדי לממש באופן מלא את התמיכה והסיוע שהמדינה מעמידה לרשותו.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!