לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה

חולי דמנציה זקוקים לסיוע וטיפול סיעודי מתמיד, בין היתר, בשל אובדן התמצאות במרחב. למרות שמצבם הגופני עשוי שלא להסגיר בבירור את ההידרדרות הקוגניטיבית שלהם, הצלילות המנטלית שלהם מתדרדרת עד כדי הזיות. לכן, קיימת חשיבות מכרעת לדאוג לזכויותיהם של חולי דמנציה, ולאפשר להם לקבל תמיכה ההולמת את מצבם הרפואי.

במאמר זה נתמקד בהגשת תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה ונספק הדרכה בנוגע לנקיטת הצעדים הדרושים לקבלת הסיוע המגיע למי שסובלים מדמנציה ובני משפחתם, מהמוסד לביטוח לאומי.

 

אילו סעדים מעמיד החוק בישראל לרשות אנשים הסובלים מדימנציה?

מתוך הכרה באתגרים העומדים בפני חולי דמנציה בשמירה על חייהם הרגילים, הממשלה הכירה בצורך שלהם בסיוע. המוסד לביטוח לאומי הקים תכנית סיעוד ייעודית המותאמת לחולי דמנציה. במסגרת תכנית זו זכאים חולי דמנציה לקצבת סיעוד. זה מאפשר להם לקבל רישיון ומימון להעסקת עובד סיעודי שיוכל לספק תמיכה בביצוע פעולות יומיומיות.

בנוסף, חולי דמנציה יכולים לקבל סיוע כספי בצורת קצבת נכות, מתוך הכרה בצורך שלהם בטיפול סיעודי. יתר על כן, חולי דמנציה יכולים לקבל הטבות אחרות הזמינות לאנשים עם קצבת נכות. הטבות אלו כוללות תו נכה, הקלות בארנונה ותחבורה ציבורית חינם, אשר תורמים כולם להקלת שגרת יומם ולשיפור איכות חייהם.

 

מה הסכום שרשאים לקבל מי שהגישו תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה ומה תנאי הסף לקבלתה?

חולי דמנציה זכאים לקבל קצבת נכות כחלק מהפיצוי המגיע להם. המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבה זו לתובעים שכושר ההשתכרות שלהם נפגע ב-50%  ומעלה. הסכום הנוכחי לקצבה זו עומד על 3,700 ₪, מה שמשפר משמעותית את אורח החיים של זכאים.

 

מה נחוץ להגשת תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה?

כדי לתבוע את קצבת הנכות, על התובע לאסוף מסמכים רלוונטיים, כגון סיכומים רפואיים, דוחות אשפוז וחוות דעת של פסיכיאטרים או אנשי מקצוע אחרים כמו רופא גריאטר. חשוב להגיש מסמכים אלו בתחילת תהליך התביעה על מנת להבטיח הערכה חיובית של המוסד לביטוח לאומי.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

 

מה קורה אחרי שהוגשה תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה לביטוח לאומי?

לאחר הגשת התביעה, יעבור התובע הערכת ועדה רפואית לקביעת אחוזי הנכות הנגרמת עקב דמנציה. ניתן להעניק קצבת נכות או קצבת ניידות במידה והתובע מוכר כבעל נכות של לפחות 60%, או 40% עם מספר ליקויים, שאחד מהם הוא לפחות 25%. לעקרות בית הדרישה היא נכות מינימלית של 50%.

 

כיצד מתקבלת בביטוח לאומי ההחלטה האם לאשר תביעת נכות כללית עקב בעיות דמנציה?

במהלך תהליך ההערכה, פקיד תביעות מטעם ביטוח לאומי מעריך את כושרו של התובע לעבוד ואת המידה שבה פגיעה בכשירות המנטלית שלו, משפיעה על יכולת ההשתכרות שלו. פקיד התביעות ישקול גם את הכנסתו של התובע ואת ההשלכות הפוטנציאליות של פגיעה ביכולתו לפרנס את עצמו כלכלית.

עבור חולי דמנציה בגיל פרישה, שלעתים קרובות אין להם כל הכנסה, ההערכה מתמקדת בצורך שלהם בטיפול סיעודי ולא בכושר ההשתכרות שלהם. במקרים כאלה מוגשת תביעה לקצבת סיעוד ולא לקצבת נכות.

 

לא רק תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה – אלא גם קצבת סיעוד לתובעים קשישים

קשישים הם במקרים רבים חולי דמנציה, וככאלו הם עשויים להיות זכאים לקצבת סיעוד. הקריטריונים לזכאות להטבה זו מורכבים יותר אך היא מספקת סיוע והקלה מהותית לחולי דמנציה, ומפחיתה את העומס על בני משפחתם. כדי להיות זכאי לקצבת סיעוד, על התובע להיות תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה ומתגורר בקהילה או גר בדיור מוגן. דיירי מוסד סיעודי יכולים לקבל סיוע רק אם הם מתגוררים במחלקה לעצמאים או תשושי נפש.

תנאי זכאות נוספים שיש לעמוד בהם לצורך גבלת הגמלה, הם אי קבלת קצבת שירותים מיוחדים, אי קבל ת קצבת נפגעי עבודה עם דרגת נכות גבוהה, ואי קבלת גמלת טיפול אישי מהמדינה או גמלה ממשרד הביטחון.

על התובע להוכיח צורך בסיוע ופיקוח על סמך מבחן התלות, המעריך את יכולתו לתפקד באופן עצמאי. בנוסף, עליו לעבור מבחן הכנסה המראה את התלות הכלכלית שלו עקב חוסר יכולת לממן טיפול סיעודי. מבחן ההכנסה רואה בהכנסה חודשית הנמוכה מ- 10,551 ₪ ככזו המזכה בגמלה המלאה, בעוד שהכנס העולה על 15,826 ₪ פוסלת את התובע מלקבל את גמלת הסיעוד.

 

מדוע מומלץ להגיש תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה בעזרת עורך דין ביטוח לאומי?

ניווט בתהליך התביעה מול המוסד לביטוח לאומי יכול להיות מאתגר, במיוחד עבור חולי דמנציה החווים ירידה בתפקודם הקוגניטיבי. מכאן שמומלץ מאוד לחולי דמנציה ובני משפחתם לפנות לסיוע משפטי מעורך דין מקצועי המתמחה בזכויות רפואיות ומימושן. זה מבטיח שהאינטרסים שלהם יהיו מיוצגים כראוי, ויאפשר להם לממש את זכויותיהם במלואן.

בקצרה, הפיצוי והסיוע העומדים לרשות החולים הזכאים הופכים את המאמץ להגשת התביעה לכדאי ומועיל עבור כל חולה דמנציה.

 

לסיכום – הצורך בסיוע משפטי בהגשת תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה

הבנת זכויותיהם של חולי דמנציה חיונית כדי להבטיח שהם יקבלו את התמיכה המגיעה להם. הממשלה מעניקה הטבות וקצבאות שונות לסיוע לחולי דמנציה בחיי היום יום, לרבות קצבאות נכות וסיעוד. עם זאת, תהליך התביעה יכול להיות מורכב, במיוחד עבור אנשים שחווים דעיכה קוגניטיבית. כדי לעבור את תהליך התביעה בהצלחה ולמקסם את זכויותיהם, מומלץ בחום לחולי דמנציה לפנות לליווי של עורך דין מנוסה המתמחה בזכויות רפואיות.

פנייה לעורך דין תספק את הסיוע הדרוש כדי להבטיח שהאינטרסים של החולה וקרוביו מוגנים ושזכויותיו מתקבלות במלואן. אל תהססו לפנות עוד היום למשרדנו על מנת לקבל את הסיוע הדרוש לכם בתהליך למימוש זכויותיכם וזכויות יקיריכם בביטוח הלאומי וגופים מבטחים נוספים. לייעוץ משפטי אישי – חייגו: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה
תביעת נכות כללית עקב בעיות דימנציה

חולי דמנציה יכולים לקבל קצבת נכות, המפצה על הפגיעה בכושר ההשתכרות שלהם. הם עשויים גם להיות זכאים לקצבת סיעוד לכיסוי עלויות העסקת עובד סיעודי. בנוסף, הם יכולים לממש הטבות כגון הקלות במס ותחבורה ציבורית חינם.

כדי לקבל קצבת נכות, על חולי דמנציה להגיש תביעת נכות כללית לביטוח לאומי ולספק מסמכים רפואיים רלוונטיים, לרבות סיכומי ביקור מרופאים, דוחות אשפוז וחוות דעת של פסיכיאטרים או רופא גריאטר. יש להגיש מסמכים אלו בתחילת תהליך התביעה. ועדה רפואית בביטוח לאומי תעריך עד כמה הדמנציה משפיעה על יכולתו של החולה לתפקד כרגיל ותקבע את אחוזי הנכות בהתאם.

חולי דמנציה קשישים, בדרך כלל בגיל פרישה, עשויים להיות זכאים לקצבת סיעוד. עליהם להיות תושבי ישראל, לגור בקהילה או בדיור מוגן, ולא לקבל קצבאות או הטבות אחרות מכמה סוגים אחרים. בנוסף על התובע להוכיח צורך בסיוע ופיקוח באמצעות מבחן תלות, וכן לעמוד בדרישות הכנסה ספציפיות.

ניווט בתהליך התביעה לקבלת הטבות וקצבאות עשוי להיות מורכב, במיוחד עבור אנשים החווים פגיעה קוגניטיבית. פנייה לסיוע משפטי מעורך דין המתמחה בזכויות רפואיות מבטיחה את ייצוג האינטרסים של חולי הדמנציה כהלכה. עורך דין יכול לספק הכוונה, לסייע לאיסוף כל המסמכים הדרושים לתביעה, ולפעול למימוש מלא של זכויות החולה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!