לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת)

שחמת הכבד היא מחלה שבעקבותיה הרקמות של הכבד נהרסות, ומוחלפות ברקמות צלקתיות, שאינן ממלאות את תפקידן כהלכה. המחלה גורמת להפרעה בזרימת הדם בכבד, ומשבשת את פעילותו. מי שלוקה במחלה הזאת צריך להיערך בהקדם ולהגיש תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת). בשורות להלן נסביר על החשיבות של הגשת תביעה והדרך להגשתה כהלכה.

 

מהי שחמת הכבד ומהם הגורמים לה?

שחמת הכבד היא לרוב מחלה סופנית, הגורמת להפרעה בזרימת הדם אל תאי הכבד. זרימת הדם הלקויה פוגעת באפשרות של הכבד לנקות את הדם מרעלים וחומרים מזיקים שונים.

 

גורמי המחלה הנפוצים

קיימים כמה גורמים אפשריים לשחמת הכבד. בין השאר, המחלה יכולה להיגרם בעקבות הגורמים כדלקמן:

  • סיבוכים של דלקת כבד נגיפית: דלקת כבד כשלעצמה עשויה להתרחש מעת לעת, ואולם סיבוכים שלה עלולים לגרום לשחמת הכבד, ומשם להרס הרקמות בו.
  • צריכת אלכוהול מוגברת: צריכה מוגברת של אלכוהול עלולה גם היא להביא לתוצאות דומות.
  • תזונה לקויה: גם תזונה לקויה וצריכת מזונות לא בריאים, מביאה עם הזמן לתוצאות חמורות ולפגיעה משמעותית בכבד.

 

בשורות לעיל תוארו שלושה גורמים משמעותיים לשחמת הכבד. עם זאת, המחלה יכולה להיווצר גם בעקבות אורח חיים בעייתי, חשיפה לרעלים וכן נטילת תרופות מוגברת. הגשת תביעת נכות כללית עקב שחמת הכבד תתבצע בסמוך לאבחון המחלה, על מנת לזרז ככל שניתן את מיצוי הזכויות של החולה.

 

איך להגיש תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת) בצורה נכונה?

הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת) צריכה להתבצע בצורה מסודרת. חשוב לאסוף במהירות את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים כדי להוכיח קיום המחלה, כולל תוצאות בדיקות מעבדה וכל מסמך אחר שיידרש. בשלב הבא יש למלא את כל הטפסים.

מדובר בטפסים שהמילוי שלהם עלול להיות מורכב. מומלץ להסתייע בגורם מקצועי, שיסייע הן בבחינת המסמכים הרפואיים שנאספו והן במילוי הטפסים. זאת במטרה למנוע דחיות בקבלת הזכויות, שבמקרה של תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת) הן עלולות להיות קריטיות לחולה עצמו ולבני המשפחה.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

 

לסיכום

למשרדנו ניסיון רב בהגשת תביעות נכות כללית עקב מחלות כבד סופניות. במסגרת ניסיוננו רב השנים בתביעות נכות הצלחנו להשיג למען חולי כבד רבים ובני משפחתם, פיצויים וזכויות רפואיות בהיקפים משמעותיים ואנו משוכנעים ביכולתנו לסייע גם לכם. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות – פנו אלינו כעת: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת)
תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית (שחמת)

שחמת הכבד היא לרוב מחלה סופנית, הגורמת להפרעה בזרימת הדם אל תאי הכבד. זרימת הדם הלקויה פוגעת באפשרות של הכבד לנקות את הדם מרעלים וחומרים מזיקים שונים.

קיימים כמה גורמים אפשריים לשחמת הכבד ובהם סיבוכים של דלקת כבד נגיפית, צריכת אלכוהול מוגברת, תזונה לקויה, חשיפה לרעלים וכן נטילת תרופות מוגברת.

הגשת תביעת נכות כללית עקב שחמת הכבד תתבצע בסמוך לאבחון המחלה, על מנת לזרז ככל שניתן את מיצוי הזכויות של החולה.

מומלץ להסתייע בעו"ד בהגשת תביעת הנכות במטרה למנוע דחיות בקבלת הזכויות, שבמקרה של תביעת נכות כללית עקב מחלת כבד סופנית עלולות להיות קריטיות לחולה ולבני משפחתו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!