לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף בישראל האמון על תשלומי קצבת נכות, למי שסובלים מבעיות רפואיות ונפשיות שאינן מאפשרות להם לעבוד. לעיתים מוגשת תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה אשר מונעת מהתובע לעבוד לפרנסתו. באילו נסיבות מוגשת תביעה לקבלת נכות בעקבות מחלה ממארת? אילו מסמכים יש לצרף לבקשה? למה חשוב וכדאי להסתייע באיש מקצוע בדרך להגשת התביעה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

מתי מוגשת תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה?

בדרך כלל, הגשת תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה מתבצעת כאשר התובע נמצא במצב שבו המחלה הממארת איננה מאפשרת לו להמשיך לעבוד ולהתפרנס בכבוד. ככל שהעובד עדיין מועסק ועדיין מייצר הכנסה, ניתן להגיש תביעות כנגד הביטוח הפנסיוני או למוסד לביטוח לאומי, אם וכאשר מדובר בהוצאות חריגות בעקבות הבעיה הרפואית.

 

הנסיבות בהן מחלה ממאירה מצדיקה הגשת תביעת נכות כללית

אם אדם שלקה במחלה ממאירה סובל מאחד או יותר מן התסמינים הנלווים הבאים, הגשת תביעת נכות כללית עשויה להיות רלוונטית בהחלט:

  1. בעיות פיזיות: אם המטופל סובל מבעיות פיזיות שמונעות ממנו לעבוד, בהחלט אפשר להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות. גובה הקצבה מותנה בחומרת הבעיות.
  2. בעיות נפשיות: כמו בעיות פיזיולוגיות, גם בעיות נפשיות עלולות להוות מכשול בדרך למציאת עבודה. גם במקרים אלה אפשר וצריך להגיש תביעת נכות.
  3. פגיעה בכושר העבודה / הוצאות מוגדלות: אם המחלה הממאירה מונעת מהחולה לעבוד, ומצד שני מגדילה את ההוצאות הרפואיות, כי אז אותו עובד יוכל להיות מוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי. לעיתים קורה שהנכות לא ניתנת לצורך קצבה, אלא על מנת לקבל זכויות מסוימות והטבות מס.

אילו מסמכים יש לצרף לתביעת הנכות הכללית של החולה במחלה ממאירה?

המסמכים הנדרשים לצורך הגשת תביעת נכות כללית בעקבות מחלה ממאירה או מכל סיבה רפואית אחרת הם כדלקמן:

  • טופס תביעה: באתר הביטוח הלאומי ניתן למצוא את כל הטפסים הרלוונטיים, כולל טופס תביעה לקצבת נכות. חשוב לציין שלמרות החשיבות הרבה שלו, רבים מהאזרחים אינם יכולים למלא אותו מטעמים שונים, ובראש וראשונה העובדה שהטופס הוא מסובך למדי למילוי.
  • מסמכים רפואיים: כל מסמך רפואי שעשוי להעיד על המצב של המטופל, חייב להיות מצורף לטופס הבקשה לקביעת נכות.
  • הכנסות שלא מעבודה: חשוב לדעת שבמעמד זה נבחנות הכנסות נוספות של התובע. אמנם ההכנסות כשלעצמן לא יכולות להיות עילה למניעת קבלת קצבת נכות. עם זאת, הן בהחלט יכולות לפגוע ביכולת ההשתכרות.

 

נוסף על האמור לעיל, עובד שכיר חייב להציג 15 תלושי שכר אחרונים וכן פירוט תשלומים עבור ימי המחלה של העובד במהלך 15 החודשים האחרונים. עובד עצמאי חייב להצהיר בפני הגורמים הרלוונטיים על הקטנת ההכנסות, וכן להגיש את שומת המס האחרונה שלו.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

 

לסיכום

לאורך השנים, משרדנו סייע בהגשת תביעות נכות כללית עקב מחלות ממאירות, לחולים רבים ובני משפחתם. במסגרת ניסיוננו הרב בהתנהלות מול הגורמים המבטחים בארץ, עלה בידינו להשיג עבור מיוצגינו פיצויים וזכויות ביטוחיות בשווי כספי משמעותי במיוחד. פנו אלינו גם אתם ונסייע לכם במימוש אופטימלי של זכויותיכם. לפרטים נוספים חייגו: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה
תביעת נכות כללית עקב מחלה ממאירה

כל עוד לא השתנה המצב של העובד, קצבת הנכות שהוא מקבל תמשיך להיות משולמת. ייתכן שמדי פעם תהיה וועדה רפואית נוספת, אבל כל עוד אין שינוי, לא תבוטח הקצבה.

מילוי הטפסים הרלוונטיים בדרך לקבלת קצבת הוא הכרחי. לא תתקבל שום תביעה, אם לא הוגשה באמצעות הטפסים הרלוונטיים. בנוסף, האישורים הרפואיים המתאימים צריכים גם הם להיות מצורפים. מדובר בטפסים מורכבים למדי, אבל באתה ביטוח לאומי יש סרטוני הסברה ובסניפי הביטוח הלאומי ניתן לקבל עזרה בנושא. כל טעות עלולה להביא לדחיית תשלומי הנכות.

הגשת התביעה לקבלת קצבת נכות עקב מחלה ממארת, צריכה להתבצע בשלב שבו התקדמו המחלה פוגעת ביכולת של החולה להמשיך לעבוד, או מפחיתה את היכולת כאמור. כל עוד העובד ממשיך לתפקד באופן מלא, עשויה הוועדה הרפואית לדחות את הבקשה לקבלת נכות כללית.

הטפסים הרלוונטיים להגשת תביעת נכות מהביטוח הלאומי הם מורכבים. לא אחת קרה שהמורכבות שלהם גרמה לטעויות במילוי, וטעויות כאלה פירושן דחיות חוזרות ונשנות של התביעה על הסף. מנגד, עורך דין יודע לפעול בצורה מסודרת לקראת השגת התוצאות. הוא בודק את הסיכויים של התביעה, אוסף את כל המסמכים הנחוצים, ולאחר מכן פועל להגשת התביעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!