לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב קוליטיס

מחלת הקוליטיס נמנית עם מחלות המעי הדלקתיות. המחלה הזאת, ביחד עם מחלת קרוהן, מופיעה בספר המבחנים של הביטוח הלאומי, והלוקים בה עשויים לקבל עד 60 אחוזי נכות, אם יש להם גם בעיות נוספות שהן משמעותיות לצורך הנכות. מהי בעצם מחלת קוליטיס? מתי כדאי וצריך להגיש תביעת נכות כללית עקב קוליטיס? איך נקבעת דרגת הנכות של הסובלים מהמחלה? להלן כל התשובות.

 

מה זה קוליטיס כיבית?

מחלת קוליטיס כיבית היא מחלת מעיים דלקתית. הסיבות להתפרצות המחלה אינן ידועות במלואן, וייתכן שהתפרצות המחלה קשורה לפגמים גנטיים, כמו גם לבעיות חיסוניות שונות. המחלה הזאת מתחילה באזור הרקטום (פי הטבעת) ומתפשטת כלפי מעלה במעיים.

התסמינים העיקריים של קוליטיס הם שלשולים מרובים או יציאות לעיתים תכופות. במקרים מסוימים המחלה מלווה בעוויתות בבטן, בחום עולה ויורד, בחילות או הקאות. תביעת נכות כללית עקב קוליטיס מוגשת בעיקר עקב פגיעה באיכות החיים וביכולת ההשתכרות, בגלל העדר יכולת לעבוד באופן מסודר לאורך כל שעות העבודה.

 

מתי יש מקום להגיש תביעת נכות כללית בגין קוליטיס?

מחלת הקוליטיס נושאת תסמינים ברורים למדי וידועים. גם התפתחות המחלה ידועה. הגשת תביעת נכות כללית בעקבות קוליטיס אמורה להתבצע ככל שהמחלה משפיעה על התפקוד היום יומי של החולה, ועל היכולת שלו לעבוד יום עבודה מלא ולהתפרנס כראוי. בדרך כלל, מי שחולה בקוליטיס משתכר פחות משכר המינימום. במקרים כאלה אפשר להגיש את התביעה, שקרוב לוודאי תיענה בחיוב.

 

הפרמטרים הנבחנים בהגשת תביעת נכות כללית עקב קוליטיס

להלן הפרמטרים העיקריים הנבחנים במסגרת תביעות נכות כללית המוגשות על רקע קוליטיס:

  1. אומדן הכנסה: אם ההכנסה של חולה קוליטיס לא עולה על 60 אחוזים משכר המינימום בישראל, ניתן בהחלט להגיש תביעת נכות כללית לחולה בקוליטיס כיבית.
  2. אחוזי נכות: אם נקבעו לחולה הקוליטיס 60 אחוזי נכות משוקללת, התביעה שתוגש תתקבל קרוב לוודאי.
  3. אחוז נכות משוקלל: אם לחולה יש 40 אחוזי נכות, כאשר אחד המרכיבים שלה מהווה לפחות 25 אחוזים, גם אז הסיכויים להצלחה בתביעה גבוהים.
  4. אובדן כושר השתכרות: מחלת הקוליטיס מונעת, במקרים רבים, מלעבוד יום עבודה מלא. אובדן כושר השתכרות נמדד באחוזים, וככל שהוא גבוה יותר, כך הקצבה שתשולם לחולה הקוליטיס תהיה גבוהה יותר.
  5. זה המקום לציין כי גם עקרות בית הסובלות מהבעיה עשויות להיות זכאיות לקצבת נכות ולתנאים נלווים.

 

לסיכום

משרדנו עוסק בהגשת תביעות נכות כללית עקב קוליטיס מזה שנים רבות ומשרת מאות לקוחות מרוצים. הודות לניסיוננו רב השנים בתביעות מסוג זה לחברות ביטוח, לביטוח לאומי ולגופים נוספים, ביכולתנו להעניק ללקוחותינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעתם ולהשיג עבורם את מלוא הפיצוי לו הם זכאים. לייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות לחולי קוליטיס, צרו עמנו קשר כעת בטלפון: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב קוליטיס
תביעת נכות כללית עקב קוליטיס

תביעת נכות כללית לחולה קוליטיס אפשרית להגשה מרגע שמי שסובל מהמחלה הגיע לגיל 18 שנים. אפשר להגיש תביעה בכל גיל לאחר מכן, עד 12 חודשים לאחר גיל הפרישה.

ככל שהתובע סובל מתסמיני המחלה בצורה משמעותית יותר, כך אחוזי הנכות שייקבעו לו יהיו גבוהים יותר, זאת משום שקרוב לוודאי תיפגע יכולת ההשתכרות שלו בצורה משמעותית יותר.

לצורך הגשת תביעה לקצבת נכות כללית בגין קוליטיס, על החולה לרכז את כל הטפסים הרפואיים הרלוונטיים, למלא את הטפסים של הביטוח הלאומי ולעבור וועדה רפואית, שתקבע את אחוזי הנכות.

הגשת תביעת נכות מכל סוג, ועל אחת כמה וכמה תביעה בדין קוליטיס, איננה עניין פשוט. מעבר לעובדה שמגיש הבקשה נדרש להוכיח לוועדה את הנכות שלו, כל טעות במילוי הטפסים או חוסר במסמכים עלול לחזיר את התביעה להתחלה, תוך שהביטוח הלאומי ידרוש השלמת מסמכים. איש מקצוע מנוסה ירכז את כל המסמכים, וכן ידאג שטופס ההגשה ימולא באופן המקצועי ביותר. כל אלה עשויים לקצר במידה רבה את התהליך.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!