לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה

מחלות קשות עלולות לעיתים לגרום לכך שאדם הסובל מהן יהפוך להיות סיעודי. במצב כזה, הגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה היא הדבר הנכון ביותר לעשות. בשורות הבאות נפרט אילו מחלות קשות עלולות להביא למצב סיעודי, איך מגישים תביעת סיעוד בגלל מחלה קשה ומתי צריך להגיש את התביעה.

 

אילו מחלות קשות עלולות להביא למצב סיעודי?

ישנן מחלות קשות שעלולות להביא את האדם החולה בהן למצב סיעודי אשר יוצר תלות בזולת. זהו מצב שבו היכולות התפקודיות של הסובל מהמחלה נפגעות, עד מצב שבו הוא למעשה לא מסוגל לטפל בעצמו. אדם כזה נזקק לעזרה מסביב לשעון, גם בפעולות היום יומיות ביותר: החל מלבישת בגדים או נעילת נעליים, דרך שמירה על ניקיון והיגיינה וכלה בטיפול רפואי בסיסי.

עם המחלות שעלולות להפוך את הסובל מהן למטופל סיעודי, ניתן למנות את המחלות הבאות:

  • מחלות ממאירות: מחלות שככל שהן מתפתחות, הן מחלישות את היכולת של הסובל מהן לתפקד באופן עצמאי. לרוב, בשלבים האחרונים של המחלות הללו או קרוב אליהם, החולה הופך להיות סיעודי.
  • דמנציה: מדובר במחלה המשפיעה על המוח, והופכת אל הסובל ממנה לתלותי מאד. בשלבים האחרונים של המחלה, מי שסובל ממנה הופך להיות חולה סיעודי.
  • פרקינסון: גם כאן מדובר במחלה שמחלישה בהדרגה את יכולות התפקוד של הסובל מהן, עד למצב שבו הוא הופך להיות סיעודי.

בכל אחד מהמקרים הללו, הגשת תביעת סיעוד בשל מחלה קשה היא מתבקשת מאליה. המטופל, ולעיתים קרובות יותר האפוטרופוסים או בני המשפחה שלו, מגישים את התביעה. זאת במטרה לקבל סיוע על פי החוק בטיפול באדם היקר, שאיננו עומד עוד ברשות עצמו.

 

איך מגישים תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה?

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה מוגשת למוסד לביטוח לאומי. הגשת התביעה כרוכה במילוי כל הטפסים הרלוונטיים, כאשר הטפסים חייבים להיות ממולאים בצורה נכונה. בנוסף, התביעה חייבת לכלול גם מסמכים רלבנטיים המאששים את הקביעה שהמטופל הוא אכן סיעודי. מדובר במסמכים רפואיים שונים, הערכות רפואיות וכיוצא באלה.

המוסד לביטוח לאומי שולח נציג מטעמו, הבוחן את מצבו של מגיש הבקשה, ועל פי המסקנות שלו נקבעת מידת התלות והקצבה שלה זכאי החולה.

 

לסיכום

משרדנו מסייע בהגשת תביעות סיעודיות בעקבות מחלות קשות מזה שנים רבות. במסגרת ניסיוננו העשיר בהתנהלות מול גורמי ביטוח וגורמים ממשלתיים שונים, בכוחנו להעניק למיוצגינו סיוע משפטי בהשגת פיצויים ותגמולי ביטוח בסכומים גבוהים במיוחד. נשמח לעזור גם לכם במימוש זכויותיכם הסיעודיות. לסיוע משפטי ממשרד עו"ד המתמחה במיצוי זכויות סיעודיות לחולים במחלות קשות – צרו עמנו קשר: 077-804-4220.

תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה
תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה

אחת התוצאות של תביעת סיעוד היא החלטה של המוסד לביטוח לאומי להעניק סיוע ותמיכה למטופל. המשמעות היא שהמטופל יזכה למספר שעות סיוע מוגדר מראש בכל חודש, בהתאם למידת התלות שלו. יחד עם זאת, מטפל או בני המשפחה שלו יכולים להמיר חלק מהשעות הללו בכסף.

מסלול אחר שהוא גם כן אפשרי, הוא קבלת קצבת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. גובה הקצבה תלוי למעשה במצבו הרפואי או הנפשי של המטופל. גובה הקצבה עשוי לנוע בטווח שבין 1472 ₪ לחודש, ועד לגובה של יותר מחמשת אלפים שקלים. במקרה הזה, מי שמטפל בחולה הוא אחד מבני המשפחה.

בהגשת תביעת סיעוד בעקבות מחלה קשה לחברת ביטוח שבה החולה היה מבוטח, קבלת הקצבה תלויה בהחלטה של חברת הביטוח, ויש חשיבות רבה להגשת בקשה מסודרת ומנומקת על מנת לקבל את הקצבה. לעיתים מזומנות, הקשות לקבלת קצבה נדחות רק בגלל עניינים פרוצדורליים.

לכאורה, הגשת תביעה עבור חולה סיעודי אמורה להיות הדבר הפשוט ביותר. זאת משום שמצבו הסיעודי של נשוא התביעה מדבר בעד עצמו. יחד עם זאת, לא אחת קורה שהתביעות נדחות הן ע"י הביטוח הלאומי והן ע"י חברות ביטוח פרטיות, בעיקר בטיעונים פרוצדוראליים. עורך דין מקצועי שילווה את התובעים, עשוי לקצר הליכים ולמנוע טעויות בשגגה או במזיד, שעלולות לגרום לדחיית התביעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!